Toon posts:

Javascript komma vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formulier waarop ik ik bedragen bij producten kan invullen. Met die bedragen moeten wat berekeningen gedaan worden, en dat wil ik doen met Javascript. Nu rekent javascript met getalen met een punt voor de decimalen, en niet alle gebruikers begrijpen dat. Nu wil ik dus dat wanneer een veldje gevuld wordt met een komma, deze automatisch vervangen wordt door een punt. Daarvoor gebruik ik de volgende functie:

code:
1
2
3
4
  function vervangKomma(obj)
  {
    obj.value = obj.value.replace(/,/g,'.');
  }

Maar als ik nu het veldje met 12,50 vul, dan veranderd hij na het aanroepen via onchange de eerste keer in 12.50. Wanneer ik er dan wéér 12,50 in zet, veranderd hij niet meer. Iedere andere waarde die ik er dan in zet veranderd dan wel weer goed. Twee keer dezelfde waarde werkt niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Hang de functie aan een onblur of onkeyup, ipv aan de onchange.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je kan natuurlijk de keypress event opvangen, detecteren dat het een , is, en er dan een . neerzetten...

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Hang de functie aan een onblur of onkeyup, ipv aan de onchange.
Dat heb ik geprobeerd, maar dan verdwijnt de focus van het input veld, en kan je dus niet verder typen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 11:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:44:
je kan natuurlijk de keypress event opvangen, detecteren dat het een , is, en er dan een . neerzetten...
Kun je me daar een beetje mee op weg helpen? Ik weet niet precies hoe ik in javascript met events moet omgaan.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
er is vrij veel over te vinden met google hoor:

zoiets kan je makkelijk ombouwen:
http://javascript.internet.com/forms/block-press-script.html

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, daar kom ik er wel mee!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Let wel op dat als je er een stuk tekst in paste dat het dan wel mogelijk is met die code op die site die BasieP gaf :)
Pagina: 1