Ik heb een formulier waarop ik ik bedragen bij producten kan invullen. Met die bedragen moeten wat berekeningen gedaan worden, en dat wil ik doen met Javascript. Nu rekent javascript met getalen met een punt voor de decimalen, en niet alle gebruikers begrijpen dat. Nu wil ik dus dat wanneer een veldje gevuld wordt met een komma, deze automatisch vervangen wordt door een punt. Daarvoor gebruik ik de volgende functie:
Maar als ik nu het veldje met 12,50 vul, dan veranderd hij na het aanroepen via onchange de eerste keer in 12.50. Wanneer ik er dan wéér 12,50 in zet, veranderd hij niet meer. Iedere andere waarde die ik er dan in zet veranderd dan wel weer goed. Twee keer dezelfde waarde werkt niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
code:
1
2
3
4
| function vervangKomma(obj)
{
obj.value = obj.value.replace(/,/g,'.');
} |
Maar als ik nu het veldje met 12,50 vul, dan veranderd hij na het aanroepen via onchange de eerste keer in 12.50. Wanneer ik er dan wéér 12,50 in zet, veranderd hij niet meer. Iedere andere waarde die ik er dan in zet veranderd dan wel weer goed. Twee keer dezelfde waarde werkt niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?