[WordXP] Lijst bedrijven, sjabloon

Pagina: 1
Acties:

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-07 08:09
Ik ben bezig met een sjabloon aan het maken in word. Ik heb al een een userform gemaakt waar ze gegevens kunnen invullen. Referentienummer, aantal, omschrijving van product en de datum worden automatisch aangemaakt. Ik wil hier graag een dropdownmenu maken, waar een aantal bedrijven tussen staan en die bedrijven moeten uit een bestand gelezen worden. Het bestand moet nog gemaakt worden, maar het makkelijkste is een excel bestand vermoed ik.

Kan iemand hier mij op gang brengen, ik zou zelf niet weten waar ik precies moet beginnen met het schrijven ervan, tevens is mijn VBA programmeertaal minimaal

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
De taal is niet minimaal, hooguit je kennis er van O-)

Maar wat lukt er dan niet? Als ik een listbox aanmaak en dan op F1 ram, krijg ik al snel alles dat je nodig hebt, incl. een voorbeeld.
Ways to put data in a ListBox or ComboBox
In a ListBox or ComboBox with a single column, the AddItem method provides an effective technique for adding an individual entry to the list. In a multicolumn ListBox or ComboBox, however, the List and Column properties offer another technique; you can load the list from a two-dimensional array.
Dus, waar loop je precies vast?

Excel hoeft niet eens als het een simpele lijst is, dat kan zelfs in een Word prima. Je wilt het in iets uitgebreiders doen als er verschillende mensen tegelijk in moeten kunnen schrijven (lees: een DB).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:12:
offtopic:
De taal is niet minimaal, hooguit je kennis er van O-)

Maar wat lukt er dan niet? Als ik een listbox aanmaak en dan op F1 ram, krijg ik al snel alles dat je nodig hebt, incl. een voorbeeld.

[...]

Dus, waar loop je precies vast?

Excel hoeft niet eens als het een simpele lijst is, dat kan zelfs in een Word prima. Je wilt het in iets uitgebreiders doen als er verschillende mensen tegelijk in moeten kunnen schrijven (lees: een DB).
Volgens mij kan moet je het rowsourcetype dan op text zetten en de waardes gescheiden door puntkomma's invoeren. Scheelt je een hoop nasty koppelingen met Excel.

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-07 08:09
Nou ik loop al vast bij het verzinnen van mijn concept.

Ik wil een kolom op bedrijfsnaam, als men deze selecteert moet er op de adres regel de adresgegeven geplaatst worden dus:

<bedrijfsnaam>
<Straat+Nummer>
<Postcode>, <Plaats>
<Land>

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

Verwijderd

Je kan uit een combobox zowel de waarde uit kolom 0 alsook de waarden uit de andere kolommen uitlezen. Wanneer je combobox nu gevuld is met bedrijfnaam, adres en de hele reutemeteut kan je je velden de waarden geven van de verschillende kolommen in de combobox.

Je zal even moeten zoeken naar de juiste syntax.