Solderen/ draad vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:11
Ik vraag me af welk draad jullie gebruiken om bijvoorbeeld molexen te verlengen, ledjes aanvast te solderen, enzovoort. Zelf rotzooi ik maar wat aan met telefoondraad en stroomdraad maar je snapt dat dit niet ideaal is...

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik gewoon draad van oude voedingen. Of soms ook draadjes uit flatcables (voor lagere spanningen.) Zit altijd wel goed.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 23:14

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Draadjes uit een utp kabel voor letjes en ander klein gepriel. Molexen verlengen meestal met draad van een oude voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-08 09:54
Ik gebruik 0.4mm2 voor molex draden en dergelijke, dat past makkelijk in zo'n connector van een molex plug. Koop gewoon een rolletje van 25 meter bij de lokale electroboer, want dat draad werkt veel beter dan telefoonsnoer ofzo :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:47

SA007

Moderator Tweaking
Heb een jaartje geleden uit een slooppand ~60 meter telefoonkabel (harde kern) buitgemaakt, das ideaal voor bijvoorbeeld soldeerdraadjes etcetera, verder gebruik ik het ook voor korte stukjes als verbindingsdraad, al gebruik ik daar meestal flatcable uit recycled floppykabels voor, dingen gebruik je toch nooit meer.

Verder vaak utp of draad van oude voedingen.

recycling++ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 20:28
Gekocht draad van velleman...

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:09

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

SA007 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:06:
Heb een jaartje geleden uit een slooppand ~60 meter telefoonkabel (harde kern) buitgemaakt, das ideaal voor bijvoorbeeld soldeerdraadjes etcetera, verder gebruik ik het ook voor korte stukjes als verbindingsdraad, al gebruik ik daar meestal flatcable uit recycled floppykabels voor, dingen gebruik je toch nooit meer.

Verder vaak utp of draad van oude voedingen.

recycling++ ;)
idd.. floppy-flat-cables will do the trick :)

verder hier ook oude voedingen.. utp-kabels etc... al de oude junk die ik nog heb ligge...

UTP is vooral handig voor als je je PC wilt ordenen... kan je mooi om je kabels heen draaien... en dan blijven de kabels mooi op de plek waar je ze wilt hebben... mooi een sleeve erover heen.. en je hebt een zeer mooie inside van je pc :D

mja... gewoon recycle iig :D

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 16:50
Gebruik meestal draad dat ik op een rolletje koop bij de elektro boer. Daarnaast flatcable als het handiger en voorhanden is. Voor de hele mini (smd) dingen heb ik een rolletje awg-32 draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik altijd oude IDE kabels en oude Floppy kabels...oftewel alemaal oude troep die ik hier nog heb liggen... >:)
desnoods sloop ik er iets voor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haspel met draad voor molexen, is 3 kilometer,zwart, 3mm dik. Bij de speciaalzaak via mijn vaders oom.
Pagina: 1