Welke S478 cooler in T2-P Deluxe (barebone)

Pagina: 1
Acties:

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Hey luitjes,
Ik heb voor het vrouwtje een P4 s478 gekocht en ga binnenkort ook nog een Asus T2-P aanschaffen.
Ik weet alleen niet welke CPU koelers hierin passen. In pricipe kan ik altijd de stock koeler gebruiken maar liever niet (als je begrijpt wat ik bedoel).

Heeft iemand hier ervaring mee? Welke koelers zou ik allemaal kunnen gebruiken.

Groet,
Jeffrey

Verwijderd

Je zou het moeten nazoeken, maar volgens mij wordt er met de T2P een cooler meegeleverd, verder is er ook niet al te veel ruimte om coolers te installeren, de voeding komt namelijk boven de proc. cooler.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
klopt wat user50000 zegt, er wordt standaard al een koeler bijgeleverd nml de Thermaltake TR2 M12 SE

Afbeeldingslocatie: http://www.tr2tt.com/images/products/coolers/m12se/a4012.jpg

Systeem Specs

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:06
Yup, er zit inderdaad de thermaltake cooler bij. Deze is ook uitermate stil ;) Maak je hier dus maar geen zorgen over.

Er zit alleen een andere fan op dan wat op het plaatje hierboven te zien is.

[ Voor 26% gewijzigd door sMoKeFiSh op 02-05-2006 14:31 ]

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Verwijderd

Ik heb dergelijke barebone gehad en ik heb onmiddellijk die achterste fan eruit gehaald, die maakt nogal wat lawaai. Alsook na wat testen ben ik tot conclusie gekomen dat de standaard cpu cooler van een intel stiller was dan de meegeleverde cooler. Er was maar 1° a 2° verschil tussen beide (thermaltake was iets koeler) maar dat maakt niet veel uit.
Passief kon ik de pc ook laten werken dagen aan een stuk zonder echt warm te worden (afhankelijk van het type werk dat je erop doet), anders de achterste fan stiller laten draaien dmv een fanmate van zalman en je hebt een goed koelend en stil systeem.

Als je toch opteerd voor een andere cooler zorg dan dat het geen grote is (de grootte van een standaard cooler waar je al wel serieus wat keuze hebt). Geen zalman 7000 of een torencooler erin zetten want dan zit de voeding in de weg. De airflow van deze case is uber en doet heel veel in de koeling

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Fiddler, als die achterste fan constant op full speed blijft draaien dan staat waarschijnlijk Asus Q-Fan uit in het bios..
Hier op het werk ook al een paar keer gehad met een T2-P, anders hoor je hem echt niet als Q-Fan aan staat.

Systeem Specs

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Dat klinkt goed. Het gaat wel om een P4 3.2Ghz prescott dus hij zal wel warm worden.
De stock koeler van deze CPU is al vrij groot moet ik zeggen dus die thermaltake uitstekend uit zou komen. Eventueel zou je er nog een papst fan op de koeler kunnen zetten :)

Anyway, wederom bedankt voor de informatie!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-02 20:21

bord4kop

maximaal 100KB!

Heb de T2P met een 2ghz P4

Zoals velen al vertelden hij maakt nogal wat lawaai;

* Ik heb alle fans vervangen door stillere exemplaren.
* de PSU cooler is heel smal, deze zit min-of-meer in de unit. Daar past dus geen andere (standaard formaat) fan in, maar je kan er wel eentje aan de "buitenkant" monteren.
* enable Quiet Mode in de BIOS

En je hebt een rete stil systeem!
Probleem is alleen dat je nu de HDD weer beter hoort :?

[ Voor 10% gewijzigd door bord4kop op 09-05-2006 08:32 ]

| Security Management |

Pagina: 1