PC start niet meer na aansluiting op aarde

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb al een tijdje plotseling problemen met de doorvoersnelheid van m'n 100mbit netwerk. Daarom heb ik maar eens gekeken of ik de server in m'n kelder een kon gaan aarden.
Ik heb hem uitgezet, met een verlengsnoer op een geaard stopcontact aangesloten. Maar nu doet hij het ineens niet meer :? Hij doet helemaal niets, en ik heb er niets anders aan gedaan dan op een geaard stopcontact aangesloten.

Wat kan hier aan de hand zijn?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:03
En wat als je 'm weer terug aanlsiut op het originele stopcontact ? Ga gewoon eerst eens standaard trouble shooten voordat je een topic opent.
.

[ Voor 5% gewijzigd door Nielson op 02-05-2006 10:36 ]

• koelkast
  • Niet online
Inderdaad, had ik kunnen proberen van tevoren.
Het vreemde is nu dat als ik de pc terug aansluit op een ongeaard stopcontact, dat 'ie het dan gewoon weer doet, nu dus. Heel apart, of is er dan iets in de pc niet goed? Hij doet het verder prima.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:51

ralpje

Deugpopje

En een ander apparaat doet het wel op dat stopcontact? En het verlengsnoer is ook goed?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Gok er op dat het verlengsnoer stuk is.

• koelkast
  • Niet online
Ik heb de pc, samen met andere apparaten (adsl modem, router), aangesloten middels een stekkerblok-met-knop. De andere apparaten werken gewoon, dus dan zou de pc het ook gewoon moeten doen. Heel vreemd, het heeft vast iets met de aarde te maken... Andere apparaten werken perfect op het geaarde stopcontact waar dit stekkerblok op aangesloten zit.

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:17
prik dan je verlengsnoer eens in je ongeaarde stopcontact om problemen met het verlengsnoer uit te sluiten (misschien 1 aansluiting brak)

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

• koelkast
  • Niet online
Dit had ik ook al geprobeerd, en dat werkte gewoon goed.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 10:55
Heb je misschien een 2 aderig verlengsnoer dat je op dat ge-aarde stopcontact kan aansluiten?

Dan gebruik je de aarde niet....

[ Voor 59% gewijzigd door Bigfoot op 03-05-2006 16:15 ]

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 14:27
Als je er zin in hebt kun je ook een weerstandje van een paar mega ohm halen en die aan een kabel zetten die op de systeemkast is aangesloten en op de aarde met behulp van een stekker waarvan je alleen de aarde hebt aangesloten.
Nu heb je als voordeel dat de pc geaard is en er maar een kleine lek stroom kan lopen, misschien helpt het :)

verdwaalde ict'er op elektro!

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-02 09:51
lijkt me dat dat het probleem niet oplost..

mijn eerste idee was dat je voeding kapot is, heb je een manier om dat te testen? (andere voeding)

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Verwijderd

donzz schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:21:

mijn eerste idee was dat je voeding kapot is, heb je een manier om dat te testen? (andere voeding)
:?

• koelkast
  • Niet online
Mijn voeding doet het nu prima, hij is nu ook aangesloten op een niet-geaard stopcontact.
Mijn verlengsnoer heeft aarding, net als het gebruikte stekkerblok.
Ik ga gewoon nog een ander verlengsnoer proberen. Ga ik zometeen maar even kopen.
Pagina: 1