Toon posts:

geen een OS wil op mijn PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb hier een oude pc staan en daar wil ik graag een server van maken. Het is me eindelijk gelukt om hem aan de praat te krijgen. Ik heb twee hardeschijven eraan gehangen waar nog wat restjes van windows opstaan. Als ik Debian erinstop, en op F1 Boot druk, krijg ik een mooie kernel fout. Iets van no idle task - not syncing. Ook bij Fedora Core 3 krijg ik zoiets. Als ik windows 2003 server wil installeren krijg ik een spontane reboot na het scherm press any key to boot frm cd.. De installatie van windows xp kapt zichzelf af na inpecting your hardware configuration. Wat is dit allemaal voor onzin?

Specs:
Asus CUSL2
256 MB PC133
IDE 1 - 8 GB
IDE 2 - 20 GB
Pentium 3 1 GHz

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Enige wat ik kan verzinnen is je HD's toch echt eerst helemaal formatten.
En als hij het dan nog doet kan ik alleen maar gokken dat hij geen genoegen neemt met de hardware of zo ?
Moet zeggen dat het inderdaad enorm vreemd is dat iedere OS dat doet.
Klinkt misschien stom, maar probeer het eens met een oudere of die wil installen, die dus lagere systeemeisen heeft, al is het maar Millenium, gewoon voor de test.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Ik denk dan toch echt aan hardware problemen. Je systeem zal niet zo goed in elkaar zitten als het lijkt.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26
Ik zou zeggen:
- Gare voeding
- Gare condensatoren op het moederbord
- Brak geheugen

Het is aan jou door te testen onderdelen uit te sluiten.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Ik verplaats je topic naar Complete Systemen & Laptops

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Heeft niks met OS'en te maken, als je het mij vraagt.

Kijk eens naar:

- CD/DVD drive
- Harddisk
- Memory

(in volgorde van waarschijnlijkheid)

Ik ga er even vanuit dat je OS CD's in orde zijn...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eerst eens met het testen met memtest. Vaak zijn dit soort problemen te verwijten aan het geheugen en het is een van de dingen die juist makkelijk te testen is.

Verwijderd

Of probeer eens of je een live cd geboot krijgt ( http://releases.ubuntu.com/5.10/ubuntu-5.10-live-i386.iso ).

Als dat gaat is het wss je HD.

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98SE kreeg ik gewoon geinstalleerd.. Weet iemand miss een oude versie van een distro uit het Win98 tijdperk, die geschikt is voor servers en stabiel draait?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:55:
Windows 98SE kreeg ik gewoon geinstalleerd.. Weet iemand miss een oude versie van een distro uit het Win98 tijdperk, die geschikt is voor servers en stabiel draait?
Als je een OS van nu niet geinstalleerd krijgt, zal je er niet veel stabiel op kunnen laten draaien.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:55:
Dat win98 werkt wil niet zeggen dat een ander OS dat net zo oud is wel wil werken. Zoek liever de oorzaak op van het probleem (met de tips die hierboven genoemd staan).

• EXX
  • Laatst online: 06-02 16:37

EXX

EXtended eXchange

De PC heeft performance genoeg voor Windows XP, dus elke Linux distro moet daar ook op draaien. Daar ligt het niet aan.

Gewoon idd je PC eens testen met memtest en een Linux Live CD.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1