[iCal] Icoon standaard datum laten weergeven.

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, misschien erg rare vraag, ik weet niet of het mensen uberhaupt al wel eens opgevallen is maar als iCal opgestart is, geeft het iCal icoon de datum weer (dus een 2 voor 2 mei) alleen is het ook mogelijk om dit zo te laten doen dat hij het icoon, ongeacht iCal aan staat of niet, toch de datum weergeeft (ipv. de 17 juni / juli die standaard is) .

Heb al het nodige gezocht, maar ik vind het wel handig :Y) en niets kunnen vinden waar het aangepast kan worden.

Verwijderd

Dit vond ik ook al vreemd. Het zou mooier zijn als er gewoon goede datum op je dock icon stond.
En als dit niet mogelijk zou zijn. Waarom laten ze standaard (als iCal uit staat) niet gewoon de datum weg?
Waar komt die 17 juni dan vandaan?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Die 17 juni is gewoon het plaatje van het standaard icoon zoals dat in de Application Bundle staat (kijk maar eens in je Applications folder). Daar is niets dynamisch aan en als je dat wel wil, zul je dus toch op de één of andere manier iets moeten hebben draaien dat dat aanpast. Ik zou niets kunnen bedenken dat dat behalve iCal zelf zou moeten doen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Heb je hier wat aan:

http://www.oxygen-inc.com/kenx/

(zelf niet geprobeert)
Andere optie is het automatisch starten en meteen weer afsluiten van iCal met een (ana)cron-jobje.

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 14:22

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik heb Ical standaard open staan .. maar als je weinig geheugen hebt is het inderdaad wel onpraktisch

[mierenneukmodus]Het is trouwens standaard 17 Juli ipv Juni [/mierenneukmodus]

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

Heel OSX is onpraktisch als je weinig geheugen hebt...

Ik heb het ook altijd in de achtergrond draaien.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Om even compleet te maken voor de search:

Ik gebruik nu een widget waardoor iCal automatisch opstart en de taken van komende dagen worden weergegeven in mijn Dashboard.
De daarvoor gebruikte widget is:
http://www.benkazez.com/icalevents.php

dus 2 vliegen in één klap....

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:13
En als je dashboard onhandig vind (like me) kan je menucalenderclock gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.objectpark.net/cache/images/051ed1379ddc14ea163fbaa8fdca43c7.jpg

Op 17 juli 2001 oid is iCal voor het eerst geintroduceerd. Vandaar die datum dus ;)

[ Voor 17% gewijzigd door lowfi op 13-06-2006 12:37 ]

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
ja kan ook gewoon iCal in je startup items zetten met hide aangevinkt. Dan start iCal gewoon maar zonder de interface.

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik dacht altijd dat die 17 juli stond voor de dag dat je hem had aangeschaft :D Bij mij klopte het namelijk precies :')
Pagina: 1