Toon posts:

Wel toegang tot netwerk maar geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer met mijn laptop gebruik te maken van een onbeveiligd netwerk om op Internet te komen. Nu kan ik hier zonder problemen verbinding mee maken alleen wanneer ik IE opstart zegt deze geen verbinding te hebben. Er is geen standaard gateway toegewezen wordt er gemeld. Wat kan ik hier aan doen om alsnog op Internet te kunnen?

Alvast bedankt

Verwijderd

start -> settings -> network connections -> rechtermuisknop op je wlan verbinding, properties -> dubbelklik op "internet protocol (TCP/IP) properties"

en daar de juiste informatie invullen, het lijkt erop dat jij DHCP gebruikt maar het netwerk static IP's gebruikt.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Wat heb je al geprobeerd?

Probeer eens in cmd "ipconfig /all" en kijk eens of daar vreemde waardes staan en of daar een standaard gateway staat ingevuld met een ip

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wel geprobeerd om een vast ip adres in te vullen. De info daarvoor heb ik uit de eigenschappen van die draadloze verbinding gehaald. daar staan alle waardes ingevuld behalve standaard gateway. Ik kan de waardes dus wel invullen, maar heb geen idee wat ik voor de standaard gateway in moet vullen...

Verwijderd

Volgens mij is de standaard-gateway vaak (altijd?) gelijk aan het IP-adres van de router.

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Klopt dat is inderdaad altijd het ip van de router, die fungeert namelijk als gateway voor het internet. Dus dat is de standaard gateway.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

get your own isp?

in amerika zijn er boetes uitgedeeld aan mensen die ongevraagd gebruik maken van andermans internet verbinding

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel 3 maanden in italie, het is niet echt mogelijk om een eigen internet verbinding aan te leggen hier. Bovendien gebruikt iedereen open source klotezooi in dit land.....behoorlijk kloterig.

IP van de router is dus gelijk aan die van de standaard gateway. maar hoe kom ik daarachter? dat is , zover ik weet, toch niet gelijk aan die van mn computer ( welke ik in die info kan vinden)?
hoe zou ik achter dat adres kunnen komen?

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Nee, ieder apparaat in een netwerk heeft een eigen, uniek ip (voor dat netwerk). Aan dat adres kun je komen door bij een computer die op datzelfde netwerk zit en wel internet heeft, te kijken bij de ipconfig wat daar voor ip staat bij de standaard gateway.

Pagina: 1