Toon posts:

Asus A8N32SLI-Deluxe: PC wil niet windows booten.

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn systeem:

Moederbord: A8N32-SLI Deluxe
Processor: AMD Athlon 64 X2 4800+
Geluidskaart: Creative SoundBlaster X-FI Elite Pro Retail
Harde schijf: Western Digital SE16 320GB, SATA2/300
Videokaart: Asus VGA EAX1900XTX
Geheugen: Corsair Twinx 2048-3500LL PRO, PC 3500
Voeding: Coolermaster 550 Watt
Brander: LG GSA-4167SBB Bulk

Alle onderdelen heb ik samen met een vriend aangesloten, ik heb eerst al deze forums beken er zaten ook mensen met ongeveer dezelfde problemen tussen maar ik heb geprobeerd wat er stond maar niks heeft geholpen.

Als ik hem opstart gaan lampies branden en koelers draaren, -windows cd-tje zit dan in cd-rom-. dan hoor je vervolgens ook de cd-rom draaien en dan krijg je het volgende in het scherm: Reboot and Select proper Boot device or insert Boot Media in selected boot device and press a key.

In bios: Als 1e boot divice heb ik de cd-rom speler gezet, de tweede de floppy drive en als derde de harde schijf. Maar in main menu van de bios staat bij Primary IDE Slave not detected en als third IDE Master staat de harde schijf.

Kan iemand mij helpen om deze pc windows op te laten starten??
alvast bedankt voor alle moeite!!!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Zet die brander dan eens op master, volgens mij werkt t nooit lekker als je op een IDE kanaal alleen een slave hebt aangesloten, alleen master kan wel.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ben1985 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:13:
Zet die brander dan eens op master, volgens mij werkt t nooit lekker als je op een IDE kanaal alleen een slave hebt aangesloten, alleen master kan wel.
Die brander staat met zon pinnetje op achterkant op master. wat moet er anders veranderd worden?

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Die brander zit toch op je primary ide kanaal? Je zegt dat je bios aangeeft dat ie de primary ide slave niet ziet, dan neem ik aan dat je m op slave hebt gezet en je bios m niet detecteert.

Maargoed, hij staat dus op master, zit ie op de kabel ook op de eerste connector na degene die op het mobo zit (de middelste dus)? Staat in de faq dat de master op de dichtstbijzijnde moet en daarna de eventuele slave.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ben1985 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:28:
Die brander zit toch op je primary ide kanaal? Je zegt dat je bios aangeeft dat ie de primary ide slave niet ziet, dan neem ik aan dat je m op slave hebt gezet en je bios m niet detecteert.

Maargoed, hij staat dus op master, zit ie op de kabel ook op de eerste connector na degene die op het mobo zit (de middelste dus)? Staat in de faq dat de master op de dichtstbijzijnde moet en daarna de eventuele slave.
dat ga ik even verandren hij zit idd op degene het verste weg van het moederbord.

Edit: hij blijft het zelfde zeggen k ga nog weer even in bios kijke.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 09:34 ]

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Heb je hier wat aan?
http://forums.breekpunt.n...OPIC_ID=23015&whichpage=1
even naar beneden scrollen.

Verwijderd

Topicstarter
aan de bovenkant van brander staat:
CSM
SLA

onder de M en de A zit een pinnentje, dat is dan toch de master?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 09:44 ]

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

en als third IDE Master staat de harde schijf.
Dat klopt, je SATA schijf wordt namelijk zo omschreven in je bios.

Probeer eens een andere bootable cd, mss ligt het wel aan de cd :Y)

www.ping-win.nl

Verwijderd

Topicstarter
Rye schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:44:
[...]

Dat klopt, je SATA schijf wordt namelijk zo omschreven in je bios.

Probeer eens een andere bootable cd, mss ligt het wel aan de cd :Y)
Heb ik ook al geprobeerd en getest op deze pc, en ook al andere cd-rom geprobeerd, windows doet t wel maar die pc die pakt m niet ik weet ook ni waarom maar vlmg zit het hem in de instellingen in bios of de aansluitingen van cd-rom/floppy/hard disk.

Verwijderd

Topicstarter
maar bij de hdd staat: master/slave jumper not requierd for Sata. en er zit ook geen jumper in. Ik weet niet of jij een sata2 schijf hebt maar hoeveel aansluitingen heb jij er dan op aangesloten, ik heb stroom en sata kabel erop maar er zit naast de sata aansluiting ook nog een brede platte aansluiting die overeenkomt met een aansluiting die uit de voeding komt, het lijkt mij toch niet nodig om die aan te sluiten of wel?

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je uberhaubt een ATI kaart erin hebt zitten?

De A8NSLI-Deluxe (staat al in de naam) is een SLI bord en dus geoptimaliseerd voor Nvidia.

Sure je kan ook een ATI erin zetten wegens de gebruikte standaard.(PCI Express) , maar de vraag is of dit slim is geweest. Er zijn ook varianten op dit mobo wat wel speciaal voor ATI is gemaakt.

Voor de rest heb je windows opnieuw installeren al geprobeerd of een BIOS update? Er zijn een hoop BIOS updates voor dit mobo uitgekomen namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Voor de rest heb je windows opnieuw installeren al geprobeerd of een BIOS update? Er zijn een hoop BIOS updates voor dit mobo uitgekomen namelijk[/quote]

Heb ik nog ni geprobeerd maar daar heb ik niet veel verstand van en als dat verkeerd gaat dan gaat t ook goed verkeerd en dan heb je niks meer aan je moederbord. maar ik ga vanmiddag wel naar een computerwinkel ofzo mischien dat ze me daar kunnen helpen.

Verwijderd

kijk in je bios is bij optie : boot device : Zet deze is op scsi
Soms wil een sata controller deze wel een 'zien' als een scsi.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:57:
kijk in je bios is bij optie : boot device : Zet deze is op scsi
Soms wil een sata controller deze wel een 'zien' als een scsi.
dan probeer ik dat even

maar waar kan je dat scsi dan vinde ik heb net ff hele bios doorlopen maar kan het niet vinden, en bij boot staat het niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat gebeurd er als je een harde schijf met windows er al op aansluit, zou ie dan wel gewoon opstarten??

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:51:
maar bij de hdd staat: master/slave jumper not requierd for Sata. en er zit ook geen jumper in. Ik weet niet of jij een sata2 schijf hebt maar hoeveel aansluitingen heb jij er dan op aangesloten, ik heb stroom en sata kabel erop maar er zit naast de sata aansluiting ook nog een brede platte aansluiting die overeenkomt met een aansluiting die uit de voeding komt, het lijkt mij toch niet nodig om die aan te sluiten of wel?
Bij de meeste sata schijven kun je kiezen voor óf sata-voeding, óf de molex -voeding. Kies NOOIT beiden, dan vernaggel je je harddisk. Welke voeding aansluiting je kiest maakt geen drol uit, t ligt er maar net aan wat je nog aan connectors over hebt bij je voeding

Verwijderd

Topicstarter
Ben1985 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:20:
[...]

Bij de meeste sata schijven kun je kiezen voor óf sata-voeding, óf de molex -voeding. Kies NOOIT beiden, dan vernaggel je je harddisk. Welke voeding aansluiting je kiest maakt geen drol uit, t ligt er maar net aan wat je nog aan connectors over hebt bij je voeding
Fuck dat heb ik net gedaan!! ik dacht dat t wel kon want op bovenkant stond Legacy power en bij die andere stata power dus ik dacht mischien heeft sata ook wel stroom nodig. maar hoe kun je cheken of die schijf het nog doet zonder de rest te mollen

gelukkig ik voel hem nog draaien en bios leest m nog:D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 10:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:01:
[...]

dan probeer ik dat even

maar waar kan je dat scsi dan vinde ik heb net ff hele bios doorlopen maar kan het niet vinden, en bij boot staat het niet.
kijk is in het advanced scherm ?

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Dan moet je één van de aansluitingen proberen en met zo'n tooltje van WD je schijf checken. Die vindt je op http://support.wdc.com/download/index.asp?swid=1 zoek ff het specifieke modelnummer op, staat op de sticker op je hdd.

Verwijderd

Topicstarter
staat er ni tussen bij advanced. heeft iemand niet toevallig ook dit moederbord en kan deze mischien zijn instellingen geven dan kan ik ze vergelijken of aanpassen alvast bedankt.

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:53:
Mag ik vragen waarom je uberhaubt een ATI kaart erin hebt zitten?

De A8NSLI-Deluxe (staat al in de naam) is een SLI bord en dus geoptimaliseerd voor Nvidia.

Sure je kan ook een ATI erin zetten wegens de gebruikte standaard.(PCI Express) , maar de vraag is of dit slim is geweest. Er zijn ook varianten op dit mobo wat wel speciaal voor ATI is gemaakt.

Voor de rest heb je windows opnieuw installeren al geprobeerd of een BIOS update? Er zijn een hoop BIOS updates voor dit mobo uitgekomen namelijk
Dit heeft er niets mee te maken. Heb bijna zelfde setup en loopt als een trein hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Bollebout op 02-05-2006 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb jij ook dat moederbord?? zou je mischien de instellingen van je bios kunnen geven?? dan kan ik die overnemen om te kijken of ie het dan wel doet. alvast bedankt voor alle moeite!!!

Verwijderd

dacht dat het ook kon in bios setup utility

enable de sata
en dan sata 1 enable

Verwijderd

Topicstarter
dat staat al zo

Verwijderd

Als de cd opspint krijg je ook de melding in de trend van: druk een toets om vanaf de cd-rom te starten ?

Het komt wel eens voor dat men hier over heen leest als men de pc wil installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:20:
Als de cd opspint krijg je ook de melding in de trend van: druk een toets op vanaf de cd-rom te starten ?

Het komt wel eens voor dat men hier over heen leest als men de pc wil installeren.
hij zegt dan dit: Reboot and Select proper Boot device or insert Boot Media in selected boot device and press a key.
Je moet dus eerst een divice selecteren en daarna op een toets drukken maar wat moet ik dan selecteren of instellen dat geet hij niet weer

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 16:53

mikeya

:o

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 08:50: Maar in main menu van de bios staat bij Primary IDE Slave not detected en als third IDE Master staat de harde schijf.
En geef ons eens een complete lijst van wat daar staat. Dus wat staat er op primary master, primary slave, sec. master, sec. slave.

Alle reacties die ik lees over de hardeschijf hebben er imo niets mee te maken.
Van wat ik begrijp uit je vage reacties is dat je nog niet eens in het windows setup scherm komt. Als de sata schijf niet gedetecteerd word dan komt dit probleem pas later aan de orde.

TS: probeer eens wat duidelijker te zijn in je reacties. Ik heb grote moeite om te begrijpen wat je nu wel en niet doet. Neem nu de laatste reactie. Zie je nu WEL of NIET de melding: "druk op een toets om vanaf de cd-rom te starten" ?

Als je dit niet ziet dan word je cd-rom speler niet gedetecteerd. Dat zoekt even makkelijker naar een oplossing.

Mike,

Verwijderd

Is de installatie gelukt of heb je nog steeds problemen?

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 13:32
Inwisselen voor een A8R32 MVP-Deluxe? Ik heb die ook en ik heb ook een X2-cpu en een X1900XTX, dan weet je zeker dat het bij jou dus werkt. Bovendien kan je er later ook nog een 2e X1900XT Crossfire bij zetten.

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

Pagina: 1