Asus BroadRange of MIMO voor bereik in hele huis?

Pagina: 1
Acties:

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-04 10:46

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Op dit moment heb ik een E-tech 11mbps router en als ik die in de meterkast plaats heb ik op zolder geen bereik. Bij het overwegen van een nieuwe router op dit moment is voor mij het bereik wel een vrij belangrijk item. Ik wil de router in de meterkast plaatsen op de begane grond, terwijl mijn pc op de zolder staat en dus daar nog een fatsoenlijk bereik moet zijn.

Nu heeft Asus een aantal BroadRange routers (oa WL-500gP en WL-550gE). Deze zouden 300% meer coverage moeten hebben dan standaard routers.
Daarnaast is er de 240 MIMO Wireless Router (WL-566gM). Met deze techniek zou een coverage van 800% haalbaar moeten zijn.

Nu zijn dit natuurlijk veel verkoopverhalen en theoretische getalletjes. Maar hoe is dit nu in de praktijk. Zijn er mensen die een vergelijk kunnen leggen of bovenstaande technieken inderdaad voor een beter bereik zorgen dan de standaard routers (bv. de WL-500G deluxe)?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hoe groot is jouw huis helemaal dan?
Hier heb ik met een strategisch opgehangen accesspoint overal meer dan 80% signaal.

En ja, die getalletjes zijn maar verkooppraat.
De router/het accesspoint mag sowieso nooit meer als 100mw aan vermogen afgeven, dus meer range kan gewoon niet.
Het is hooguit zo dat de ene router/accesspoint wat minder vermogen output dan de andere, en dat deze heel dicht bij die 100mw zit.

edit: ik heb trouwens een WL-330G als accesspoint.

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 02-05-2006 08:58 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• hars73

hars73

Topicstarter
McKaamos schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 08:57:
Hoe groot is jouw huis helemaal dan?
Hier heb ik met een strategisch opgehangen accesspoint overal meer dan 80% signaal.

En ja, die getalletjes zijn maar verkooppraat.
De router/het accesspoint mag sowieso nooit meer als 100mw aan vermogen afgeven, dus meer range kan gewoon niet.
Het is hooguit zo dat de ene router/accesspoint wat minder vermogen output dan de andere, en dat deze heel dicht bij die 100mw zit.

edit: ik heb trouwens een WL-330G als accesspoint.
Heb een gewoon rijtjeshuis, drie verdiepingen hoog, met betonnen muren en vloeren. En op dit moment heb ik mijn router in het midden geplaatst (op de 1e verdieping in de slaapkamer). Dit geeft zowel op zolder als in de huiskamer met de laptop voldoende bereik. Maar wil hem dus eigenlijk netjes in de meterkast wegwerken en dan is de verbinding op zolder op dit moment weg.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

Die e-techs hebben idd. een baggerbereik en doen maar 12dBi ofzo. Je kan 'n of tactisch ophangen of clientside goede antennes + een degelijke router met een mW' tje of >80 (bijv. de WL500G).

• hars73

hars73

Topicstarter
Yapser schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 05:57:
Die e-techs hebben idd. een baggerbereik en doen maar 12dBi ofzo. Je kan 'n of tactisch ophangen of clientside goede antennes + een degelijke router met een mW' tje of >80 (bijv. de WL500G).
Hieruit begrijp ik dus dat de WL500G al goed bereik heeft en dat een BroadRange router dus niet eens perse noodzakelijk zal zijn in mijn geval?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

Mwah goed, iig. een stuk beter. Je kan er evt. ook een grotere antenne opzetten maar onderschat het spul wat je clientside gebruikt niet.

• Harold_S
  • Laatst online: 02-03-2025
Zijn er misschien nog meer ervaringen met de Asus WL-566gM router met MIMO??

Ik zit hier met hetzelfde probleem. Kan geen draden trekken van de meterkast naar boven.
En op zolder wil ik inderdaad ook kunnen netwerken.
Dus een routertje in de meterkast is de enige oplossing.

Er is nog zo weinig te vinden over dit apparaat. Ik weet alleen dat ze duur zijn. Maar om nou op iedere etage een extra accesspoint neer te gaan zetten. Dan ben ik net zoveel kwijt.

Verwijderd

Ik heb een accesspoint (edimax 11 Mbit) op mijn kamer staan.
Door het hele huis ("herenhuis", met betonnenvloeren e.d.) bereik: 11 Mbit (max dus), op een verbindingsstatus van Uitstekend.
+/- 200 meter verderop bij iemand thuis kan ik nog op mijn accesspoint komen (5,5Mbit, op een verbindingsstatus van laag).
Hangt denk ook heel erg van je clientkant jah. Als die bagger is, heb je nog nix.

• Harold_S
  • Laatst online: 02-03-2025
De clientkant is inderdaad ook nog een vraagteken. De router kan een snelheid van 240MB/s hebben. Echter de pci kaartjes heb je, zover ik kan vinden, niet hoger dan 54 MB/s. Tenminste MyCom heeft niet sneller.

Terwijl je ze voor de laptop weer wel hebt :?

[ Voor 11% gewijzigd door Harold_S op 17-06-2006 14:25 ]

Verwijderd

MIMO technologie werkt gewoon perfect hoor! De router maakt als het ware gebruik van de radiosignalen die de normale wireless routers normaal gesproken storen, maar MIMO reist als het ware mee op die radiogolven. Enig nadeel is wel dat je ook een adapter moet hebben die op MIMO gebaseerd is. Ik durf je met zekerheid te zeggen dat je gewoon goed bereik hebt op zolder.

Een andere oplossing voor jou probleem is een WAP54G van linksys aan te schaffen en die op je bestaande router te prikken. De WAP54G kun je nml netjes opvoeren, zodat je meer Mw's hebt. Werkt ook perfect.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-04 17:12

TheBorg

Resistance is futile.

MIMO maakt gebruik van meerdere zenders/ontvangers. By Linksys is dit volgensmij 5/7 en bij Sitecom 3/2, bij Asus geen idee.
Pagina: 1