[GF 7900 GT]tv-out probleempjes

Pagina: 1
Acties:

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
Goedendag,

Gelukkig kreeg ik na aanschaf van mijn 7900 gt de boel heel makkelijk aan de praat. Toch zit ik met 2 problemen die erg irritant beginnen te worden:

1. Als ik een filmpje kijk waarvan de subtitles nogal laag in het scherm zitten, kan de ondertiteling nog wel eens wegvallen. Nu weet ik dat er work arounds zien hiervoor, namelijk met die device adjustments in de nview settings, met dat plusje en minnetje enzo, zodat je het scherm kan verschuiven/resizen. Nu vind ik dat allemaal best fijn, want zo kan ik het scherm goed laten passen. Helaas, elke keer als ik winamp afsluit (waarop ik deze filmpjes kijk) of als winamp naar het volgende filmpje gaat, schiet deze aanpassing weer terug. Is er een manier om dit blijvende te houden, zodat ik niet telkens opnieuw hoef in te stellen (en dus weer moet opstaan uit me bed)?

2. Het is niet echt een probleem, maar meer een vraag of er een oplossing voor is. Als ik games speel, speel ik ze altijd op 640x480, anders past het niet. Is hier een workaround voor?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• LiquidT_NL
iemand???

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 18:21
Typisch eigenlijk. zodra iemand een simpele google vraag spelt begint iedereen de TS uit te lachen. Totdat er een topic komt waar wel iemand is met echt een probleem , en dan reageert niemand.

Ik zou het niet weten gast , in heb enigsinds een keer problemen gehad met mijn videokaart dat ik geen filmpjes meer kon kijken. filmpjes werden toen onwijs groot op het scherm gezet , waardoor ze onkijkbaar werden . ik heb toen nieuwe drivers erop gezet en het probleem was opgelost.
ik zou zeggen. update is wat drivers hier en daar. wil dat niet werken , reinstall geheel je pc.
Succes!

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:38
TV heeft toch een lagere resolutie dan een computer monitor (PAL: 768x576). Als ik bij mijn kaart een hogere resolutie instel vallen er ook delen weg (vraag 2).

Ik kan me voorstellen dat dit ook het probleem is op vraag 1.

Ondertitelingen uitschakelen is ook een optie :)

• LiquidT_NL
nou ja, als ik een filmpje afspeel die zelf een resolutie heeft van 640x480 dan past hij al niet. Ik vind dat niet zo'n probleem, maar dan moet die gare zoom functie van de nvidia drivers wel ONTHOUDEN wat ik instel, en niet zichzelf resetten :S

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:43

MaDLiVe

.-Observer-.

Je kan toch bij overlayinstellingen het secundairy scherm als fullscreen device aanwijzen bij films? Dan zijn de maten precies goed :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ikbengoofy schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:00:
Typisch eigenlijk. zodra iemand een simpele google vraag spelt begint iedereen de TS uit te lachen. Totdat er een topic komt waar wel iemand is met echt een probleem , en dan reageert niemand.

Je slaat de spijker op zn kop!, ik moet helaas toch toegeven dat het echt waar is

[ Voor 3% gewijzigd door Pingelmonster op 04-05-2006 12:58 ]

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Meestal gaat TV-out t/m 1024 zonder in te zoomen op je TV, over wat voor TV hebben we het nu trouwens ? En hoe is de kaart aangesloten, via RGB, component of S-video. Mijn 7900GT heeft nu ookeen RGB uitgang, maar deze heb ik nog niet getest in hoeverre dit wel beter werkt dan voorheen :)

• LiquidT_NL
MaDLiVe schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:54:
Je kan toch bij overlayinstellingen het secundairy scherm als fullscreen device aanwijzen bij films? Dan zijn de maten precies goed :P
Dat had ik al ingesteld, dus dat is niet de oplossing helaas :(
Carel schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:51:
Meestal gaat TV-out t/m 1024 zonder in te zoomen op je TV, over wat voor TV hebben we het nu trouwens ? En hoe is de kaart aangesloten, via RGB, component of S-video. Mijn 7900GT heeft nu ookeen RGB uitgang, maar deze heb ik nog niet getest in hoeverre dit wel beter werkt dan voorheen :)
Ik heb bij mijn graka een verloop kastje gehad. Dat kastje zet S-VHS (wat uit mijn graka komt) om in zowel RGB als composite (als namelijk niet alle 3 de pluggen op dat kastje worden gebruikt is de middelste composite ofzo), en dat loopt naar mijn tv...

En we hebben het hier over een klein beetje inzoomen, maar het is gewoon net iets te ver. en op resoluties hoger dan 640x480 wordt het alleen maar erger.

En mijn tv is deze

[ Voor 12% gewijzigd door LiquidT_NL op 05-05-2006 11:35 ]

Verwijderd

ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Dat iedere keer als je fullscreen een filmpje bekijkt de instellingen weer weg zijn en je het beeld weer wat moet inkrimpen.
erg vervelend idd

• Carel
Hoe staat je primaire(pc) monitor, staat deze hoger dan 1024, ofstaat ie helemaal uit ? Ik kan me herinneren dat dit invloed had op de TV-out, zoiets had ik vroeger ookwel eens zodra ik bovende 1024 ging.

Verder raar probleem inderdaad, tis dat ik geen RGB kabel heb, anders had ik het hier zelf eventjes geprobeerd. PS, er is zo'n duits tooltje voor TV-out, probeer deze eens vor de gein. Helaas is er volgens mij alleen een freeware die het een paarseconden doet, maar dan weet je iig meer.
http://tvtool.info/

• LiquidT_NL
die heb je ook in het engels ;) Ja daarmee lukt het dus ook niet, ik heb wat instellingen geprobeerd, maar het was niet het effect wat ik wou. Ook omdat sommige tabbladen niet toegankelijk waren omdat er iets was met nvidia die geen specificaties vrijgeven over hun tv-out.

Mijn primaire scherm staat normaal op 1280x1024, maar momenteel heb ik er 1024x768 van gemaakt, maar dat lost ook niks op :(

Al had ik maar een programma dat ONTHIELD hoe ik mijn applicaties zoom (dmv hotkeys) en dat dat onthoud als ik die applicatie weer start :S

• LiquidT_NL
iemand???

Verwijderd

Probeer es een driver reinstall. Zorg dat je op je TV gewoon overlay hebt, zonder die zoom functie.

Ik weet niet precies hoe winamp hiermee omgaat, maar dit zou best es je probleem kunnen zijn. Probeer de film anders eens met media player af te spelen en kijk dan hoe het zich voordoet.

Ik heb geen nvidia kaart op het moment, maar wel gehad,, en er genoeg ellende mee ervaren :)

• LiquidT_NL
ik zal een driver reinstall proberen (neem ik meteen andere drivers).
Ik heb het verder wel ook met andere players...

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 16:01
Ik heb zelf al lang niet meer met TV out gewerkt omdat het altijd een heel gedoe ik goed werkend te krijgen. Echter, wat ik nog wel weet is dat je TV zogenaamde 'overscan' toepast. Je TV snijd dus gewoon de randen van je beeld af. Om dit tegen te gaan kun je vaak bij je videokaart instellingen iets van overscan inschakelen (je kaart voegt dan een extra rand aan het beeld toe).

Dit werkt niet altijd, maar wel vaak. Als je op een breedbeeld TV aan het kijken bent is het logisch dat je de boven en onderkant van je scherm kwijtraakt. Ik ben nog niet een kaart tegengekomen die een (correct) 16:9 signaal kan uitgeven. Alleen 4:3.

De enige oplossing die je nog kan toepassen is in je videospeler de locatie van de ondertiteling aan te passen. Ik heb geen idee hoe (en of) dat met Winamp kan. Ik gebruikte altijd BSPlayer en daarbij kon ik dit instellen en ook opslaan.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Carel
Om nogmaal terug te komen op die verloop stekker van de GT:

Mijn GT heeft RGB, Composite en S-video(via het verloopje) dat is dus anders dan jouw verhaal. Wellicht wanneer je S-video gebruikt hij wel opeens verder wilt, omdat er misschien restricties zijn gekomen op het brakke composite? Verder blijft het gewoon raar dat boven de 640 reso het scherm zoomed, dit moet eerst minimaal tm 1024 goed gaan voordat het probleem opgelost is.

Edit:

"Integrated TV Output support up to 1024x768 resolution" staat bij mijn GT, er staat niet op welke uitgang ze doelen, wellicht is toch die composite de boosdoender.

[ Voor 38% gewijzigd door Carel op 11-05-2006 13:13 ]

• LiquidT_NL
Dat overscan lijkt me wel een goed idee, maar ik kan het nergens vinden :S 3rd party progje?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hoi,
ik had dit probleem ook... werd er dood ziek van en heb een ATI gekocht.. dit probleem is ontstaan sinds de 8*.** driver reeks en is al 7 maanden bekend bij Nvidia zonder enig resultaat.
dit probleem is tot op heden nog niet opgelost:

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=14288

staat nog een thread op zonder reacties.
ik heb ook gemailed en alternative drivers geprobeerd, zonder resultaat.

de ATI daar en tegen werkte in 10 min zonder problemen.

suc6

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Carel
Het lijkt me sterk dat geen 1 FX kaart nu goed functioneert met de tv-out na de 8.x drivers. Dat zou wel heel stom zijn Als ik tijd heb, zal ik het asap zelf gaan proberen op mijn kaart.

Zitten er trouwens in Forceware ultra drivers niet heel veel fixes voor problemen?

[ Voor 19% gewijzigd door Carel op 11-05-2006 17:09 ]

• LiquidT_NL
ik heb een 7900 gt, geen FX (dat was de 5-serie)

• Carel
LiquidT_NL schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:12:
ik heb een 7900 gt, geen FX (dat was de 5-serie)
Ik denk dat ik teveel zonnesteken heb opgelopen, ik bedoel idd een 7900GT :)

Overigens heb ik gisteravond eventjes gekeken of ik mijn TV-out aan de praat kreeg, maar op bizarre wijze mis ik de instel opties in mijn forceware driver. Heeft iemand toevallig een reg tooltje om alle opties aan te zetten?

Verwijderd

Heb een NX79T (Geforce 7900GT 256MB GDDR3) en ik stop het verloopje S-VIDEO erin, sluit de 3 kabels aan (Rood, Groen, Blauw) en stop die in die in mijn TV en het loopt als een trein, hiervoor een SLI instelling 6600GT en een 7800GT (ook SLI) en bij bijde perfect beeld, niks afsneiden of zo MAAR het grote probleem... alleen grijs beeld raar genoeg.

De 7900GT werkt perfect met Windows Mediaplayer... desktop is grijs dat is waar MAAR als ik dan een filmpje opstart wordt het kleur... vaag verhaal maar uiteindelijk doet hij wat hij moet doen met films :P

• Carel
TV-out werkte overigens perfect met de 91.x drivers, nog een paar kleine instel tweak mogelijkheden en ze zijn er.
Pagina: 1