Cisco 2822 console connectie

Pagina: 1
Acties:
  • 671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
Dag mensen,

Ik heb een klein vraagje over een switch waar ik maar niet kan connecten...

Wanneer ik naar de console port will connecten gebruik makend van een null modem kabel of een RJ-45 rollover kabel of straight(met terminal adapters ertussen naar mijn pc com1)

Als output krijg ik dan:

ATQ0H0

of

ATQ0Z

Ik gebruik Hyperterminal of/en minicom Com1/ttys0 en beide gezet op 9600 8N1 zonder flow control.

Ik heb al verschillende speeds geprobeerd met lagere speeds krijg ik met "garbage" output en met hoge speeds minder..

De kabel(s) zijn goed ik heb geen problemen met dezelfde setup naar een cisco 837/2500/1600/1900....

Ben zelf CCNP'r dus niet geheel ontwetend op cisco gebied maar met deze ouwe zooi wil het me maar niet lukken...

POST lampjes heb ik ook niet alles gaat netjes allemaal aan en weer uit na de diagnostic....

Heeft iemand nog enige ideeen?

PS: Ik heb dit soort problemen ook al eens eerder gehad met een hele oude 1900 maar toen loste een null-modem kabel het probleem op.

[ Voor 19% gewijzigd door Justin_Time op 02-05-2006 00:48 ]

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-04 16:26
Hier is de installation&configuration guide van Cisco, en volgens mij heb je het ook gewoon goed gedaan.

Ik heb zelf al een ruzie gehad met een 5505, hier was een straight-utp en een Terminal Adapter de oplossing. Het lijkt erop dat de switch misschien is geconfigureerd voor andere snelheid, parity, oid. Je krijgt namelijk wel output, maar het is gescrambled. Ik ben bang dat je gewoon veel instellingen moet proberen, of je kan misschien contact opnemen met de verkoper. :)

edit:
Ik zie net dat m'n baas je al antwoord had gegeven op NetPro :P

Ik kwam net via google nog wat informatie tegen over 'ATQ0H0', op google krijg je aardig wat hits :) Misschiend dat je daar de oplossing tussen kan vinden :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mikey! op 02-05-2006 14:00 ]

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
Het lijkt er op dat je modem init commando's op je poort krijgt, zit je wel op de console poort en niet op de AUX poort?

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:17:
Het lijkt er op dat je modem init commando's op je poort krijgt, zit je wel op de console poort en niet op de AUX poort?
Een 2822 switch heeft geen AUX poort. Overal op het Internet lees ik dat het eraan ligt dat ik een female - female null-modem kabel moet gebruiken. Deze gebruik ik dus ook zonder resultaat.

Ik heb nu denk ik wel elke instelling gehad qua speed & parity....

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• Mikey!
Ondanks dat je dit volgens mij al weet....zouden de volgende stappen het moeten doen:

Stap 1
Configureer je Terminalemulatiesoftware (Bijv. TeraTerm) met de volgende settings:
- 9600 baud
- Eight data bits
- One stop bit
- No parity
- No flow control

Stap 2
Prik de ene kant van een RJ45-RJ45 Rollover kabel in de consolepoort van de switch, en de andere kant in een Female DTE Adapter (RJ45-RS232)
Afbeeldingslocatie: http://www.cisco.com/univercd/illus/h/63/h10863.gif

Je zou door de meldingen op de console inderdaad verwachten dat er ergens iets niet goed is aangesloten, of dat de Switch denkt dat er een modem is aangesloten ipv een PC met Terminalemulatiesoftware. De Consolepoort op een 2822 is geschikt voor een Terminal én voor het aansluiten van een modem, hier gaat het dus ergens verkeerd.

Het enige grote verschil is dat je bij een terminal een female DTE Adapter gebruikt (vaak gelabeld met 'Terminal') en voor de modem een DB25 Adapter.
Het slimste is om de bekabeling en de adapters te controleren, ik vermoed dat deze niet geschikt is voor de 2822.
- Hier vind je de pinouts voor het aansluiten van een Terminal
- Hier vind je de pinouts voor het aansluiten van een Modem

[ Voor 1% gewijzigd door Mikey! op 02-05-2006 22:27 . Reden: wat verbeteringen aangebracht ]

Verwijderd

Zit met hetzelfde probleem. Heb 2 cisco 1900 switches gekregen.

Op zich zijn er flink wat berichten over dit probleem te vinden op internet. De oplossing die wordt aangedragen is
a. resetten van de switch binnen 60 seconden van het opstarten (ctrl + break). Staat uitgebreid vermeld bij de cisco pagina's.
=> niet geholpen bij mij
b. consolekabel zelf ombouwen.
Dankzij een collega van mij (dank John!) een hele mooie link met beschrijving gekregen. Ik zal er toch aan moeten geloven :-(
http://www.tek-tips.com/faqs.cfm?fid=643

Hoop dat het lukt!

• tech-notes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-04-2023
En anders moet je toch maar even Langshuppelen Dichte Mist.
Misschien dat ik je dan kan helpen ....

https://www.tech-notes.nl

• Mikey!
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:06:
Zit met hetzelfde probleem. Heb 2 cisco 1900 switches gekregen.

Op zich zijn er flink wat berichten over dit probleem te vinden op internet. De oplossing die wordt aangedragen is
a. resetten van de switch binnen 60 seconden van het opstarten (ctrl + break). Staat uitgebreid vermeld bij de cisco pagina's.
=> niet geholpen bij mij
b. consolekabel zelf ombouwen.
Dankzij een collega van mij (dank John!) een hele mooie link met beschrijving gekregen. Ik zal er toch aan moeten geloven :-(
http://www.tek-tips.com/faqs.cfm?fid=643

Hoop dat het lukt!
Ik heb net even een 1924 uit de kast getrokken, en ik kon gewoon verbinding maken dmv een hedendaagse console-kabel zoals hieronder te zien. Ik vermoed dat het toch ergens in de instellingen van de switch zit, of dat er toch verschil is qua console-connectie per type 1900.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalhoop.com/prodimages/cisco/cables/Cisco_cable_72-3383-01_thumb.jpg

• _-= Erikje =-_
Ik heb een 5509 staan met een 2 supervisors die allebei geen output geven op een normale console kabel, ik ga die andere kabel maar eens proberen

• Mikey!
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:19:
Ik heb een 5509 staan met een 2 supervisors die allebei geen output geven op een normale console kabel, ik ga die andere kabel maar eens proberen
Ik heb hier een 5505 tot mijn beschikking, de supervisor doet het inderdaad niet met een normale consolekabel maar wel met een Terminal-adapter en een straight-utp kabeltje.

Met een Terminal-adapter bedoel ik deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcserver1.com/NETWORK/CISCO/console.jpg

• _-= Erikje =-_
Let wel, ik heb er 2, 1 met een Supervisor III, die werkt met de gewone console kabel wel en een met 2 supervisor;'s met netflow bordjes en die doen het niet met de normale console kabel

• Mikey!
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:19:
Let wel, ik heb er 2, 1 met een Supervisor III, die werkt met de gewone console kabel wel en een met 2 supervisor;'s met netflow bordjes en die doen het niet met de normale console kabel
Ah, ik zag zoiezo net dat ik al fout zat: De terminal-adapter + straightkabel was voor de console van een Route-Switching module. De Supervisor III NFFC die ik hier heb kan idd met een normale consolekabel.

Heb je btw hier en hier misschien wat aan?

[ Voor 26% gewijzigd door Mikey! op 18-05-2006 14:35 ]

Pagina: 1