Bedreiging van spammers nav BlueSecurity

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:31

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Kijk dan wat ik in mijn mailboxje vind:
On 2-5-2006 4:34:19, Francine Lundy (bonmct@vnet-inc.com) wrote:
Hey,

You are recieving this email because you are a member of BlueSecurity (http://www.bluesecurity.com).

You signed up because you were expecting to recieve a lesser amount of spam, unfortunately, due to the tactics used by BlueSecurity, you will end up recieving this message, or other nonsensical spams 20-40 times more than you would normally.

How do you make it stop?
Simple, in 48 hours, and every 48 hours thereafter, we will run our current list of BlueSecurity subscribers through BlueSecurity's database, if you arent there.. you wont get this again.

We have devised a method to retrieve your address from their database, so by signing up and remaining a BlueSecurity user not only are you opening yourself up for this, you are also potentially verifying your email address through them to even more spammers, and will end up getting up even more spam as an end-result.

By signing up for bluesecurity, you are doing the exact opposite of what you want, so delete your account, and you will stop recieving this.

Why are we doing this?
Its simple, we dont want to, but BlueSecurity is forcing us. We would much rather not waste our resources and send you these useless mails.
Ik heb dat BlueSecurity er één dag ofzo op gehad. Een vriend van me was er nogal wild van, maar ik was sceptisch. Ik verwachtte eigenlijk het tegenovergestelde aangezien die spammers vast een andere manier vinden om terug te slaan. Zij zijn immers erg vindingrijk. Maar dat slaat alles. Natuurlijk laat ik me niet intimideren en is deze ook linea rectum naar SpamCop gegaan, zoals alle spam die ik krijg. Niet dat het helpt, maar goed...je hebt het idee dat je iets doet.

Zijn er meer die dit mailtje gehad hebben?

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

mphilipp schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:52:
Kijk dan wat ik in mijn mailboxje vind:

[...]
Ik heb dat BlueSecurity er één dag ofzo op gehad. Een vriend van me was er nogal wild van, maar ik was sceptisch. Ik verwachtte eigenlijk het tegenovergestelde aangezien die spammers vast een andere manier vinden om terug te slaan. Zij zijn immers erg vindingrijk. Maar dat slaat alles. Natuurlijk laat ik me niet intimideren en is deze ook linea rectum naar SpamCop gegaan, zoals alle spam die ik krijg. Niet dat het helpt, maar goed...je hebt het idee dat je iets doet.

Zijn er meer die dit mailtje gehad hebben?
Wat is bluesecurity? Zijn dat zelf niet die spammers? Ik ga me ook eens aanmelden met een weggooi adres :)
Heb je niet in hun forum iets gepost ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 01-05-2006 23:59 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:58:
[...]

Wat is bluesecurity? Zijn dat zelf niet die spammers? Ik ga me ook eens aanmelden met een weggooi adres :)
Heb je niet in hun forum iets gepost ofzo?
Nope. Ik post nooit ergens met mijn email adres zichtbaar.

Op zich zit het wel goed met die lui. Ik heb er eerst het een en ander over gelezen. Om te zien hoe het werkte heb ik toen aangemeld, maar al snel weer afgemeld want dat ding vrat teveel bandbreedte vond ik. Ik zag wel dat die lui al trammellant hebben gehad met hun host omdat die ook bedreigd werd door die spammers. Want wat BS doet is natuurlijk een DDOS aanval, en dat mag niet. Maar ja, leek me op zich wel een leuke stunt. Nu meldt ik elke spam aan bij SpamCop via Mailwasher, die heeft daar een knopje voor (wel eerst een account maken bij Spamcop). Weet iemand of dat iets helpt?

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
De Bluesecurity-site is inmiddels down.

Ikzelf heb net als jij er eens een kijkje naar genomen, en het systeem was vaker down dan up, dus linea recta in de prullenbak.

Dit mailtje kreeg ik van Blue Security toen ik hem naar hun forwardde:
Earlier this morning, one major spammer (apparently in great distress)
has just started spamming our members with discouraging messages in an
attempt to demoralize our community. This spammer is using mailing lists
he already owns that contain your email address. The email you had
received is part of a spam campaign containing millions of such
messages.

As you may already know, many spammers had already listened to the voice
of reason and chose comply with the Registry (see our recent blog posts
at http://community.bluesecurity.com/blog for more details). This
spammer chose a different type of response - but in vain.

Our answer to those criminals should be one - we will not be
discouraged; we will continue to exercise our right to opt-out of spam.
Make spammers hear you load and clear - report your spam and let Blue
Frog fight spammers on your behalf.
Keep on the good work and let spammers know - we will prevail!

We're sorry for the inconvenience and would be happy to assist in
answering any questions you may have.

Best Regards,
Blue Security

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
dmace schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:36:
De Bluesecurity-site is inmiddels down.

Ikzelf heb net als jij er eens een kijkje naar genomen, en het systeem was vaker down dan up, dus linea recta in de prullenbak.
Dat las ik ook in het forum. Maar dat betekent dat ze met grof hagel schieten en dat meer mensen deze mail gehad moeten hebben; ook die mensen die niet aangesloten zijn/waren bij BS. BS beweert dan wel dat het niet mogelijk is dat de spammers hun db hebben gekraakt maar ik betwijfel het. Zolang alleen BS mensen deze mails krijgen is zo'n claim natuurlijk onhoudbaar.

Vanmorgen had ik weer een bak vol spam. Ze zijn dus echt een offensief gestart. Maar ja...ik ben er even voor gaan zitten en ze zijn allemaal gerapporteerd aan SpamCop... >:)

• dmace
mphilipp schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:11:
[...]
Maar ja...ik ben er even voor gaan zitten en ze zijn allemaal gerapporteerd aan SpamCop... >:)
Ik had nog geen spamcop-account, maar heb die speciaal voor de gelegenheid wel even gemaakt. })

Het is nu al een klein halfuurtje extreem stil, dus alles even doorsturen aan spamcop heeft een interessant effect gehad.

Ik vond het al een domme actie om in rap tempo alle IP-adressen van je spammers door te geven. 8)7

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
dmace schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:24:
[...]
Ik vond het al een domme actie om in rap tempo alle IP-adressen van je spammers door te geven. 8)7
huh?

• dmace
Een ram-actie als deze, waarin een verhoogd aantal identieke mailtjes naar een select groepje mensen gaat, is niet verstandig als je toch enigzins op de achtergrond wil kunnen opereren.
Een SPAM-aanval is daarom een behoorlijk domme actie.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
dmace schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:47:
[...]
Een ram-actie als deze, waarin een verhoogd aantal identieke mailtjes naar een select groepje mensen gaat, is niet verstandig als je toch enigzins op de achtergrond wil kunnen opereren.
Een SPAM-aanval is daarom een behoorlijk domme actie.
Precies. Een beetje dom. Makkelijk te achterhalen wie hierachter zit. Wat mij betreft allemaal naar Spamcop. Op zich blijft het natuurlijk een probleem zolang er open mailservers zijn en zombienetwerken.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BS staat nu ook op Webwereld: http://www.webwereld.nl/a...s-antispamdienst-aan.html

Het is dus niet grof met hagel schieten van de spammers, maar echt het aanpakken van de gebruikers van BS.

/▌

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-02 22:46
Ik heb ook BS al een jaar in gebruik en sinds 1 mei of zo ineens 45x dezelfde spam in inbox..
het betreffende mailtje er nog niet tussen gezien.. Dus de claim dat de dbase gehacked is, is nog niet helemaal bewezen naar mijn idee.. misschien slechts een deel te pakken kunnen krijgen?

er is in ieder geval iets heftigs gaande.. www.bluesecurity.com is al tijdje offline. Het is nu echt hard tegen hard tussen spammers en anti-spammers!

Het systeem werkt erg goed op zich, ik ging van 30 spam/dag naar 2 a 3/dag!
En elk spam mailtje dat je krijgt wordt geforward naar BS, die dan via een client de spammers PRODUKT site een opt-out stuurt..
Dus niet de afzenders aanpakken, maar de klanten van de spammers, die dus niks meer verkopen..

Het werkt dus, anders waren de spammers niet zo'n offensief begonnen waarbij ze al hun zombies (IP's inzetten) die dus daarna op alle blacklists komen..

laatste wanhoopsdaad?! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Kird03 op 04-05-2006 20:29 ]

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
kird03 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:28:
Het werkt dus, anders waren de spammers niet zo'n offensief begonnen waarbij ze al hun zombies (IP's inzetten) die dus daarna op alle blacklists komen..

laatste wanhoopsdaad?! _/-\o_
Precies. Ik heb BS maar heel even gebruikt en meldt ze nu allemaal aan bij SpamCop. Eigenlijk was ik van plan om een paar van die eikels (drugs/sexsites) zelf ook een mailbommetje te sturen, maar de laatste spammetjes die ik kreeg waren van sites die inmiddels al uit de lucht zijn. Ook zie je op de SpamCop pagina als je bepaalde sites wilt aanmelden dat de beheerder van die server geen klachten meer wil hebben betreffende die site omdat ie al weg is. Goed om te zien dat het verzet niet zomaar gebroken is en die lui nu zelfs zo stom zijn geweest (het moeten haast wel Amerikanen zijn...) om voor deze wanhoopsdaad een deel van hun resources op te offeren.
Sinds februari is het spamvolume aardig toegenomen. Kijk maar een bij SpamCop naar de statistieken. Ik ben benieuwd of 'we' het ooit onder controle krijgen.

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:11:
[...]

Dat las ik ook in het forum. Maar dat betekent dat ze met grof hagel schieten en dat meer mensen deze mail gehad moeten hebben; ook die mensen die niet aangesloten zijn/waren bij BS. BS beweert dan wel dat het niet mogelijk is dat de spammers hun db hebben gekraakt maar ik betwijfel het. Zolang alleen BS mensen deze mails krijgen is zo'n claim natuurlijk onhoudbaar.
Spammers kunnen geen email adressen uit die BS database halen die zij nog niet hebben, maar ze kunnen wel email adressen bestoken uit die database die zij zelf ook hebben;

Dit is makkelijk uit te leggen:Als je als spammer zegt:Ik kap ermee om BS members te spammen tegen BS, dan krijg je toegang tot een soort hash, dmv van een applicatie van hun, kun je daar dan je email database doorheen halen en daar komt een hash-lijst uit, die wordt dan vergeleken met de database bij BS en de adressen die bij BS in de database zitten, die komen met positief resultaat terug.
Dus nee, de database is niet gehacked, maar, ja:als jij een BS account hebt kan een spammer dat dus door middel van die hash-vergelijking eenvoudig achterhalen.
Dat moeten ze ook wel kunnen anders krijgen ze niet de gelegenheid om bepaalde email adressen met rust te laten en heeft BS ook geen belonend nut voor spammers, want BS blijft dan opt-outs versturen zonder registry. Persoonlijk zie ik gewoon liever dat ze dat maar gaan doen en dat spammers sowieso kappen met hun business.

Die spammer die dus BS members mailtjes verstuurd waarin ze die bedreigen meer mail te sturen, dat moet dus een spammer geweest zijn die van BS toegang heeft gekregen tot hun hash.

Ik heb het een paar maanden draaien, de spam ging echt drastisch achteruit toen ik mijn email (en mijn spam) toestuurde.
Dus Bluesecurity is wel degelijk een bedreiging voor spammers anders zouden ze die site niet plat leggen.
Ik ben benieuwd hoe ze zich tegen dergelijke DoS praktijken gaan wapenen in de toekomst.
Maar vanuit het oogpunt van iemand die er al langer mee draait dan "een dag" is BS echt een tof systeem geweest tot nu toe.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 10:04 ]

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 17:20
Ik kreeg het volgende:
Dear Blue Frog Member,

As a follow-up to our previous emails, and, as promised, we are stepping up in the fight against Blue Security.

The Blue Frog member email database has been compromised, and is currently being distributed worldwide to spammers and to the public. Attached to this email, you will find a zip file of the Blue Frog database, which includes your own personal or business email address(es). If you have not uninstalled Blue Frog yet, we highly suggest you do so now in order to avoid your involvement in this war any further.

Leaving your email address on the Blue Frog list is a risky choice, as we will uphold our promise not only to increase your spam by 20 times the amount you are receiving now, but to continue to make this list publically available as well. Also, as the Blue Frog member database is updated, we will find more creative ways in which to use it, and frequently release it to whomever we wish.

Blue Security, Inc
Duidelijk nep omdat ik 2 email accounts heb ingeschreven waarvan er een al heel veel spam kreeg en de andere juist niets. Deze mail kwam dus binnen op het email adres waar al spam op binnen kwam en op mijn schone email adres heb ik dus niets gehad. We kunnen dus concluderen dat dit gewoon onzin is. Overigens meteen even de server waar het vandaan kwam geblacklist bij ORDB en Spamcop.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Ik weet niet hoe het andere 'slachtoffers' is vergaan, maar ik ben al sinds deze week clean. Eind vorige week werd het steeds minder (enkele per dag) en deze week nog helemaal niets gehad. Misschien te vroeg gejuichd, maar het lijkt erop dat de spammers Xanax voor hun geld hebben gekozen (of The Patch, want die schijnt weer beter te zijn...). Zou wel helemaal tof zijn, zeg. Wél zag ik een toename in de spam die dmv mijn weblog wordt gepost in de vorm van commentaar op artikeltjes. Aangezien dat niet heel erg belangrijk is, heb ik de commentaar mogelijkheid maar afgesloten. Wel jammer dat je tot zulke beslissingen moet komen om van die ellende af te komen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mphilipp schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:31:
Ik weet niet hoe het andere 'slachtoffers' is vergaan, maar ik ben al sinds deze week clean. Eind vorige week werd het steeds minder (enkele per dag) en deze week nog helemaal niets gehad. Misschien te vroeg gejuichd, maar het lijkt erop dat de spammers Xanax voor hun geld hebben gekozen (of The Patch, want die schijnt weer beter te zijn...). Zou wel helemaal tof zijn, zeg. Wél zag ik een toename in de spam die dmv mijn weblog wordt gepost in de vorm van commentaar op artikeltjes. Aangezien dat niet heel erg belangrijk is, heb ik de commentaar mogelijkheid maar afgesloten. Wel jammer dat je tot zulke beslissingen moet komen om van die ellende af te komen.
Welke weblogsoftware gebruik je? Als het pivot of Nucleus is dan kun je pivotblacklist gebruiken (en als het geen pivot is kun je dat ook gebruiken maar dan moet je wat aanpassingen maken)

/▌

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 16:33

Jimbolino

troep.com

Weet iemand wat de huidige status is van blue security ?

Naar aanleiding van een aantal positieve reacties (zie boven) leek het mij ook leuk om eens te proberen. Alleen de site is helemaal offline?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jimbolino schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:57:
Weet iemand wat de huidige status is van blue security ?

Naar aanleiding van een aantal positieve reacties (zie boven) leek het mij ook leuk om eens te proberen. Alleen de site is helemaal offline?
Dat is wel vaker. Ik heb het ook geinstalleerd naar aanleiding van het topic (in gmail werkt het volledig automatisch na het inloggen) en vandaag is het weer de hele dag offline, maar volgens mij is het wel een hele week up geweest (lang heh? :P).

Het enige jammere vind ik dat er een commercieel bedrijf achter Bluesecurity zit dat "in de toekomst misschien geld gaat vragen voor de dienst".

/▌

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Daar ik net merk geven ze nu toch toe aan de spammers...
...
However, several leading spammers viewed this change as a strategic threat to their spam business. The week before last, these spammers launched a series of attacks against us, taking down hundreds of thousands of other websites via a massive Denial-of-Service attack and causing damage to ISPs, website owners and Internet users worldwide. They also began a relentless campaign of email intimidation against many members of the Blue Community.

After recovering from the attack, we determined that once we reactivated the Blue Community, spammers would resume their attacks. We cannot take the responsibility for an ever-escalating cyber war through our continued operations.
...
zoals vindbaar op hun site http://www.bluesecurity.com/

spijtig ipv de strijd te blijven aanbinden maar dan ook gerechterlijk
(ip adressen, isp's, traffic-logs enzo...)

't gaat afwachten zijn op 't volgend bedrijf dat de strijd aandurft en zelfs een backfire kan afhandelen.

Verwijderd

soulrider schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 01:22:
Daar ik net merk geven ze nu toch toe aan de spammers...

[...]

zoals vindbaar op hun site http://www.bluesecurity.com/

spijtig ipv de strijd te blijven aanbinden maar dan ook gerechterlijk
(ip adressen, isp's, traffic-logs enzo...)

't gaat afwachten zijn op 't volgend bedrijf dat de strijd aandurft en zelfs een backfire kan afhandelen.
Yep, het is voorbij...
http://news.yahoo.com/

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Marzman schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 00:40:
Welke weblogsoftware gebruik je? Als het pivot of Nucleus is dan kun je pivotblacklist gebruiken (en als het geen pivot is kun je dat ook gebruiken maar dan moet je wat aanpassingen maken)
Ik heb WordPress en ook daar zijn dingetjes voor, maar toen ik begon om één van die dingen te installeren stuitte ik weer op een 'documentation bug' en heb ik de boel gewoon op slot gezet. Dat ene commentaartje in de maand ook... ;)

Het is net spamfilters, je moet toch steeds weer kijken of het niet toch goed is en als ik 10 spammers in de log heb en 1 serieus commentaar weet ik het wel...Jammer dan. Ik probeer het over een poosje nog wel een keer.

Maar ondertussen zit ik nog steeds op slechts 2 spammetjes per week. Ikke blij!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-02 11:32

Dav0s

Hr?

Helaas geven ze inderdaad op. Zoals op onderstaande links wordt gezegt begint het steeds meer op cyber-terrorisme te lijken en zijn de terroristen aan de winnende hand...

Blue Security Gives up the Fight
BlueSecurity Fall-Out Reveals Larger Problem

Mocht je het hele verhaal gemist hebben dan is hier het hele verhaal te lezen. Daar wordt pas duidelijk HOE ver die spammers zijn gegaan en konden gaan. En uiteindelijk is alleen Six Apart nu in gesprek met de FBI.

[ Voor 27% gewijzigd door Dav0s op 19-05-2006 11:22 ]

Pagina: 1