Toon posts:

Geen connectie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vaag probleem, wat ik maar niet kan oplossen.. en ik word er gek van!

Ik heb versatel internet, hierbij zit een multimedia modem.

Thuis heb ik een laptop en een pc geinstalleerd.

Zowel op de latop en pc had ik draadloos internet, totdat opeens draadloos internet het niet deed op mijn pc.
Ik heb alles geprobeerd, zelfs windows geformateeerd, hij wou maar geen connectie maken met internet. Toen heb ik een netwerk pci kaart (10/100mbps van Sitecom) met een bijbehoorde kabel gekocht. Je hoefte geen drivers te instaleren. (later wel gedaan).
Ik deed de kabel erin, en weer kon hij geen connectie maken.
Hij vind de netwerk kaart wel, bij aparaat beheer. Ik heb weer mijn pc geformateerd, maar dit werkte weer niet. Als ik de kabel in mijn laptop plug, krijg ik prima internet!

Ik begrijp er niks van, iemand een oplossing?

Verwijderd

Geen connectie in de zin van? Gaan er connextie lampjes branden? Meer specs van je PC zouden ook prettig zijn...

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-04 22:18
Wat voor een kabel gebruik je trouwens een straight of een cross? Heeft de netwerkkaart autocross detectie

Heb je niet per ongeluk in de firewall de Generic Host Process geblokt staan (ook bekend als svchost.exe)?

Doet de netwerkverbinding het direct na de installatie niet of kun je bijvoorbeeld nog wel updates ophalen?

Heb je al uitgebreid gescand op virussen en spyware?

Als het niet aan hardware en malware ligt dan kun je Winsockfix poberen.

Verwijderd

Topicstarter
Specs van mn pc

Mobo: A7v266-e
Proc: AMD Xp 1500+
Geheugen: 1.25 Gb pc2100
Graka: ati 9800 pro

Ik gebruik Windows xp professional.

Er gaat inderdaad een connectie lampje branden (bij de netwerkkaart). en er staat dat hij wel is verbonden.

- Direct na de instalatie, doet internet het niet. En er zit ook geen virus/spyware op, aangezien ik de pc net heb geformateerd.

- Ik heb geen idee of het een straight of cross is, ik heb gewoon een standaart bij Mediamarkt gekocht.

- Ik heb tijdelijk ook geen firewall, dus ik denk ook niet dat hij geblokkeerd is.

Ligt het aan de netwerkkaart? en wat precies is Winsockfix.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Post eens een ipconfig /all is wat makkelijker meedenken, wie weet krijgt ie gewoon geen ip van je router toegewezen.

edit
Aan de kabel zal t niet liggen anders werkte het ook niet op de laptop. Kijk ook even in de router wat voor instellingen daar ingesteld zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Ben1985 op 02-05-2006 10:47 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Winsockfix gedaan, en nu doet internet het!

Alleen gaat alles wel heel traag, terwijl als ik de kabel in de labtop doe, krijg ik snel internet

ps, bedankt voor de Winsockfix tip :P
Pagina: 1