Domain forwarding met pass-subdirectories

Pagina: 1
Acties:
  • 577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03
Voorheen had ik mijn domein bij namezero, en werd www.domein.com netjes doorgestuurd naar www.isp.com/~mistraller/

Ook www.domein.com/tijdelijk/ werd netjes geforward naar www.isp.com/~mistraller/tijdelijk
Deze functionaliteit heet bij Namezero "Pass subdirectories".

Nu heb ik mijn domein verhuisd, en heb ik een eigen ip adres, en kan ik zelf de dns beheren. (directadmin)
In mijn directory bij de hoster heb ik een index.html geplaatst die via een onzichtbaar frame mijn site weer laadt, zoals namezero dat ook deed.

Het enige wat natuurlijk niet werkt, was het "pass subdirectories" verhaal. Dit had ik ook wel een beetje verwacht, maar ik ben nog geen duidelijke oplossing tegengekomen om dat zelf eenvoudig in te stellen.
Subdomeinen (blabla.domein.com) werken wel, maar dat is niet wat ik bedoel.

Omdat ik 400 mb webruimte heb bij mijn isp, heb ik een domeinplan genomen met weinig dataverkeer (500 mb), alles bij mijn hoster neerzetten is dus niet de oplossing die ik zoek.

Ik heb ergens iets gelezen dat het iets met .htaccess was, zoiets als die klok en die klepel... ik weet niet waar ie uithangt.

Wie kan me op een eenvoudige manier uitleggen hoe ik dit werkend kan krijgen?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-01 18:35

t-x-m

.NET Nerd

Probeer het idd eens door middel van een htaccess bestandje

code:
1
2
3
/* htaccess */
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^olddomain.com$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ newdomain.com/$1 [R=301,L]

edit:
Misschien ook wel een leuke tutorial die je kan helpen bij htaccess: http://www.tutorialplanet.nl/php/25-htaccess.html

[ Voor 22% gewijzigd door t-x-m op 02-05-2006 08:35 ]

GC.Collect();

• djluc
  • Laatst online: 12-02 13:44
Je moet in directadmin je DNS aanpassen zodat je domein verwijst naar de juiste locatie. Dan kom je gewoon direct op de juiste server terecht. Waarom heb je het domein trouwens niet gewoon bij je provider geregistreerd?

• Mistraller
djluc schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:01:
Je moet in directadmin je DNS aanpassen zodat je domein verwijst naar de juiste locatie. Dan kom je gewoon direct op de juiste server terecht. Waarom heb je het domein trouwens niet gewoon bij je provider geregistreerd?
Als ik dat doe, dan blijft mijn mooie naam niet staan als URL. En dan nog, mijn homepage bij mijn ISP heeft uiteraard geen eigen IP, dus een A record aanmaken daarvoor werkt uiteraard niet.

Eis is dat het dynamisch moet zijn, als ik na een dagje fotos knippen even een fotoalbumpje upload, wil ik direct de url kunnen mailen naar iemand, zonder op replicatie te hoeven wachten.

met .htaccess kan dit volgens mij, heb ik inmiddels begrepen, via een mod_rewrite.
Zodoende is het dan ook mogelijk om www.domein.com/test.html in te geven, zodat dit geredirect wordt naar www.isp.nl/~mistraller/test.html. Alleen weet ik nog niet hoe dit precies moet, en of mijn hoster dit support.

Als ik mijn domein bij mijn ISP stal, dan kost me dat een veelvoud. Ik krijg immers standaard bij mijn adsl abbo 200 mb homepageruimte met 5GB dataverkeer.
Mijn isp rekent alleen al voor domeinregistratie meer dan 50 euro/pj, zonder hosting.

Het kost mij momenteel 10 euro/pj met 5 mb hosting en alle mailfuncties die ik wil, wat ik evt kan upgraden naar 100 mb hosting voor 20 euro mocht het nodig zijn. Maar dan nog wil ik dat dit redirect verhaal gaat werken, zodat ik straks naar mijn webservertje thuis kan redirecten.

---------------

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Als je htaccess kunt gebruiken dan werkt de oplossing van t-x-m.

Als je niet weet of dat kan dan zou ik dat eerste ven navragen.

Volgens mij is dat namelijk de enige manier om te doen wat jij wilt.

Mijn rig

• Mistraller
marko77 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:58:
Als je htaccess kunt gebruiken dan werkt de oplossing van t-x-m.

Als je niet weet of dat kan dan zou ik dat eerste ven navragen.

Volgens mij is dat namelijk de enige manier om te doen wat jij wilt.
Volgens mij ook, maar ik begin het vermoeden te krijgen dat dit niet is geinstalleerd op de server.
Ik kan de perl modules namelijk wel bekijken met directadmin, en dan zou er toch mod_rewrite bij moeten staan?
Als ik met directadmin een pagina beveilig met een ww dan wordt er voor dat subdomein ook een .htaccess geplaatst. Daar heb ik het script ingezet. Maar er gebeurt niets mee helaas. Ik doe wel eerst een mailtje naar support...

HMM nog even EDIT:

Dit werkt wel...

RedirectMatch (.*)\.*$ http://www.ISP.nl/~mistraller$1

Alleen nu wordt mijn URL niet bewaard, en staat er bovenin www.isp.nl/~mistraller/blaat te prijken.
Dus als ik dat nog kan fixen dan ben ik klaar... :P

[ Voor 15% gewijzigd door Mistraller op 03-05-2006 22:51 ]

---------------

• Mistraller
vakantie is voorbij, dus de pc kan weer aan...

Inmiddels ben ik wel iets wijzer, Mod_rewrite heb ik nu werkend.
Alleen nog steeds niet zo, dat mijn mooie URL blijft staan.

Het blijkt zo, dat als een redirect naar een externe host gaat, dat de url van de browser dan meeverandert.
Lijkt er dus op dat het met mod_rewrite alleen niet gaat lukken.

Ik snap nog steeds niet hoe namezero dit nu deed.

---------------

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het laten staan van de mooie URL is onmogelijk.

De oplossing van namezero heeft ook helemaal niks met dns te maken. Het enige wat zij doen is een frameset genereren met 1 frame. Doordat er een soort catch all op die webserver zit wordt alles wat erachter staat in de src van het frame geplakt. Ook bij namezero veranderd je url, alleen zie je dit niet omdat het een frame is.

Bedenk trouwens dat deze manier van domein cloaking er wel voor zorgt dat bijna alle op cookie gebaseerde oplossingen niet meer werken (denk hirbij bv aan sessions)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Mistraller
Janoz schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:44:
Het laten staan van de mooie URL is onmogelijk.

De oplossing van namezero heeft ook helemaal niks met dns te maken. Het enige wat zij doen is een frameset genereren met 1 frame. Doordat er een soort catch all op die webserver zit wordt alles wat erachter staat in de src van het frame geplakt. Ook bij namezero veranderd je url, alleen zie je dit niet omdat het een frame is.

Bedenk trouwens dat deze manier van domein cloaking er wel voor zorgt dat bijna alle op cookie gebaseerde oplossingen niet meer werken (denk hirbij bv aan sessions)
Tot zover duidelijk.
Momenteel heb ik bij mijn nieuwe isp op alle subdomeinen een index.html met 1 onzichtbaar frame, zodat ik inderdaad de mooie URL blijf houden.
Op een test subdomein heb ik een .htaccess geplaatst die een redirect doet, maar dan komt dus mijn isp naam tevoorschijn in de url.

Ik had inderdaad ook al bedacht dat de frameset gegenereerd moet worden. Maar ik heb geen idee hoe ik dat werkend krijg.
Ik werk verder niet met cookies, dus dat dat problemen geeft boeit me niet.
Ik zou gewoon die broncode willen van dat script wat namezero, en al die andere domeinboeren gebruiken. Het lijkt wel of dat één van de best bewaarde geheimen van het internet is... :'(

Edit:

Nog een voorbeeldje van wat de bedoeling is (en wat voorheen bij namezero werkte)

1) www.domeintje.com/blaat.jpg in de browser intiepen.

2) Browser haalt blaat.jpg op bij www.isp.nl/~mistraller/blaat.jpg en toont plaatje

3) Adresbalk geeft weer: www.domeintje.com/blaat.jpg

Op dit moment werkt puntje 3 dus niet: ik zie het adres uit punt 2.

[ Voor 12% gewijzigd door Mistraller op 18-08-2006 16:39 ]

---------------

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 13:01
Namezero werkt waarschijnlijk met Frame Redirects. En om de html van dat frame op te bouwen, maken ze waarschijnlijk gebruik van een script. Dat script kan dan als input de gevraagde subdirectory/bestand/whatever hebben.
Het is mogelijk om met een .htaccess file met mod_rewrite en een rewriterule die subdirectory af te vangen, zodat je die in het script kan verwerken. Hierdoor kan je dus de url waarnaar je in je frame doorverwijst veranderen.
Dus: jij vraagt op:
http://domein.com/imgdir/plaatje1.jpg
Dat wordt dan aan je index.php script door de rewrite-engine doorgegeven als:
http://domein.com/index.php?dest=/imgdir/plaatje1.jpg
En dat zorgt ervoor dat erin je frame redirect kom te staan:
http://hoster.com/met/lelijke/directory/imgdir/paatje1.jpg

Met een beetje creativiteit zou je er moeten komen.

Ik heb geen zin om een sig te maken.

Pagina: 1