Toon posts:

A8N-E + Scythe Ninja + Corsair Twinx, past dit qua ruimte?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik weet niet of ik dit topic in het goede forum neer zet, maar ik wacht rustig af :)
Ik heb een vraag over het volgende:
binnen een paar maandjes ga ik een nieuw systeem aanschaffen en daarbij zit ik te denken aan de volgende config:
Proc: AMD 64 3700+ San Diego
HD: WD 2500KS (SATA II)
Video: Asus VGA Radeon Extreme AX1600 XT Silent 256 MB

*Mobo: Asus A8N-E
*CPU koeler: Scythe Ninja
*Geheugen: Corsair TWINX 1024-3200C2PRO

De laatste 3 heb ik even apart neergezet, want over deze 3 icm elkaar gaat het namelijk.
Omdat ik deze config al een tijdje in mijn hoofd heb zitten ben ik eens aan het zoeken geslagen op GoT en allerlei review sites.
Ook nu heb ik me weer behoorlijk suf gelezen, maar ik blijf toch zitten met een vraag en dat is de volgende:

krijg ik geen problemen met de ruimte die ik heb op het mobo als ik de CPU koeler plaats?
De vraag rees bij mij, want ik zat weer te lezen en kwam deze review tegen.
Zijn er hier mensen op het forum die hetzelfde mobo icm deze koeler gebruiken? Zo ja, heb je dan ruimtegebrek of andere probleempjes (gehad)?

alvast bedankt voor jullie reacties :)

NB
Er is hier zo ongelooflijk veel te vinden, waarom dit nou net weer niet? :P

Verwijderd

neem gewoon een artic freezer 64 pro
perfect ding man en nog goedkoop ook
en niet veel ruimte innemend

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:34:
neem gewoon een artic freezer 64 pro
perfect ding man en nog goedkoop ook
en niet veel ruimte innemend
ook over deze koeler heb ik veel goeie verhalen en reviews gelezen, ik zal eens even opzoek gaan naar de demensies van de twee, kijken wat de verschillen zijn. ik zal ze hier wel posten.

Demensies van:
scythe Ninja : (WxDxH) 110 x 110 x 150mm
Arctic Freezer 64 PRO: (WxDxH) 107 x 96.5 x 126.5 mm
Wat me dan ook weer opvalt zijn de verchillen in het gewicht :)
815 g van de Scythe Ninja tov 528 g voor de Arctic Freezer 64 PRO, das behoorlijk, ik denk dat ik er wel uit ben :) thnx.

Ik heb dan nog wel een volgende vraag, mag je de koelers die volgens een heatpipe principe koelen ook verticaal gebruiken, want ik heb ook gelezen dat de koelprestaties dan achteruit gaan? het was in deze review en deze melding komt er in voor.
Waarom ik dit vraag is omdat ik de pc ooit in een "zelfbouwbak" wil gaan proppen en dan komt het mobo horizontaal te liggen.

thnx allready

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik heb zelf op mijn Asus A8N-e een zalman waaier met 12 cm fan erbovenop. En dat past prima op dat moederbord. Dus ik denk niet dat any andere koeler een probleem zal vormen :P

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Verwijderd

Topicstarter
Bubbles schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:44:
Ik heb zelf op mijn Asus A8N-e een zalman waaier met 12 cm fan erbovenop. En dat past prima op dat moederbord. Dus ik denk niet dat any andere koeler een probleem zal vormen :P
interessant, dus de ruimte die je "waaier" inneemt is geen probleem.. Ik heb dat ding is even bekeken en ik moet zeggen dat het wel een een huge ding is idd :). De vorm is ook erg mooi, maar hij valt dus netjes over je geheugenmodules heen als ik het goed begrijp.

thnx

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 10:26

Woohooo

Smilie, James Smilie

Welke kast heb je voor dit setje?

Ik heb zelf dat moederbord ook en toen ik dat in een AOpen QF50 moest proppen kwam het er op neer dat ik maar 1 CD/DVD drive erin kon zetten omdat er condensatoren en aansluitingen in de weg zaten.

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:43:
[...]

interessant, dus de ruimte die je "waaier" inneemt is geen probleem.. Ik heb dat ding is even bekeken en ik moet zeggen dat het wel een een huge ding is idd :). De vorm is ook erg mooi, maar hij valt dus netjes over je geheugenmodules heen als ik het goed begrijp.

thnx
Bij mij valt het er precies overheen, met als bijkomend voordal dat mijn geheugenlatjes gelijk mee worden gekoeld door de fan die op het koelblok zit.

Ik heb net alleen wel even een kijkje gedaan naar het geheugen wat jij er op wilt prikken, maar het lijkt erop dat dat wat hoger is dan het geheugen dat ik hier gebruik, dus dat zou nog wel eens net niet kunnen passen. Aan de andere kant, die andere koelblokken die hier genoemd zijn, ken ik niet en weet dus ook niet hoe de vorm van die dingen is aan de kant van het moederbord.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Verwijderd

Topicstarter
Woohooo schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:22:
Welke kast heb je voor dit setje?

Ik heb zelf dat moederbord ook en toen ik dat in een AOpen QF50 moest proppen kwam het er op neer dat ik maar 1 CD/DVD drive erin kon zetten omdat er condensatoren en aansluitingen in de weg zaten.
ik heb een Lian-Li PC65 voor dit setje :) dus met de ventilatie zit het iig wel goed

@bubbles
Ik heb net alleen wel even een kijkje gedaan naar het geheugen wat jij er op wilt prikken, maar het lijkt erop dat dat wat hoger is dan het geheugen dat ik hier gebruik, dus dat zou nog wel eens net niet kunnen passen. Aan de andere kant, die andere koelblokken die hier genoemd zijn, ken ik niet en weet dus ook niet hoe de vorm van die dingen is aan de kant van het moederbord.
dat idee heb ik dus ook, wat van zo'n reepje nou precies de maten zijn weet ik niet, dus vandaar ook de vraag in het begin.

Verder heb ik ook nog eens gekeken naar verschillende reviews van de Freezer 64 PRO en ook daar zie je dat ze er soms mee in de knel komen :?
Bij 1 van de reviews kwam ik dit tegen (moet je ff kijken naar de plaatjes die meteen worden weergegeven) en ik moest er op zich wel om lachen, meteen je garantie weg, maar ja... Tis maar net hoe ver je wilt gaan, ik wil iig niet zover gaan.

om nou mijn punt te maken, zijn er mensen die dit mobo, geheugen en deze koeler in hun kast hebben zitten? Zo ja, past dat dan allemaal goed?

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik weet vrijwel zeker dat dat gaat passen, ik heb namelijk hetzelfde mobo met een uber zalman cooler, de 7000, die is niet zo hoog maar wel vrij breed.
De extra ruimte die de coolribben nemen van gfx card is niet zo groot, ongeveer een slot, dan heb je nog centimeters over voor de rest, echt, no problem.

Wil je 100% zekerheid ? Dan ga je naar een shop en vraag je het, het is hun werk, of ze het nou proberen of meten, who cares, daar zijn ze voor.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb een A8N SLI Deluxe, de layout daarvan (rondom de socket) komt overeen met het moederbord wat jij wil aanschaffen. Op mijn moederbord, waar ook Corsair TwinX op zit, past de Ninja perfect.
Overigens kun je, als je niet wil overklokken en een fatsoenlijk airflow hebt, die CPU nog passief koelen ook met een Ninja.

Verwijderd

Topicstarter
Roeltjuh schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:49:
Ik heb een A8N SLI Deluxe, de layout daarvan (rondom de socket) komt overeen met het moederbord wat jij wil aanschaffen. Op mijn moederbord, waar ook Corsair TwinX op zit, past de Ninja perfect.
Overigens kun je, als je niet wil overklokken en een fatsoenlijk airflow hebt, die CPU nog passief koelen ook met een Ninja.
klopt idd, ik zou em passief kunnen koelen, maar ik ga de fan er toch op zetten en em dan terugschroeven qua toerental.
welk twinX geheugen heb je btw? deze (non pro) of deze (pro)? want wat bubbels ook al zei "het geheugen wat jij erop wilt prikken lijkt hoger",. Ik snap dan wel dat het perfect gaat passen als je de eerste hebt, maar als je de tweede hebt dan "lijkt" het toch een ander verhaaltje te worden

@gabiballetje
Das nou net het probleem, de winkel waar ik het spulletje wil gaan halen heeft deze koeler niet in zijn assortiment, dus moet ik em ergens anders vadaan plukken en ik denk dat de winkel em er niet ff op wil zetten of heb ik dat mis?

thnx voor alle replies zover :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 19:23 ]

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 10:26

Woohooo

Smilie, James Smilie

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:17:
[...]

ik heb een Lian-Li PC65 voor dit setje :) dus met de ventilatie zit het iig wel goed
Nou dat gaat makkelijk passen :Y)

• Roeltjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:21:
[...]
klopt idd, ik zou em passief kunnen koelen, maar ik ga de fan er toch op zetten en em dan terugschroeven qua toerental.
welk twinX geheugen heb je btw? deze (non pro) of deze (pro)? want wat bubbels ook al zei "het geheugen wat jij erop wilt prikken lijkt hoger",. Ik snap dan wel dat het perfect gaat passen als je de eerste hebt, maar als je de tweede hebt dan "lijkt" het toch een ander verhaaltje te worden
Ah daar heb je een punt, dat Pro geheugen kan inderdaad problemen geven.
Ik heb even in m'n kast gekeken en de Ninja valt precies naast het geheugen, dat levert dus geen problemen op, maar wanneer je er een koeler op zet komt deze, afhankelijk van aan welke kant je hemt plaats, boven het geheugen. Met het Pro geheugen gaat dit niet passen.
@gabiballetje
Das nou net het probleem, de winkel waar ik het spulletje wil gaan halen heeft deze koeler niet in zijn assortiment, dus moet ik em ergens anders vadaan plukken en ik denk dat de winkel em er niet ff op wil zetten of heb ik dat mis?
Veel webwinkels kunnen de producten waar je om vraagt zo toevoegen, omdat ze vaak gewoon bij de leveranciers op de lijst staan. Je kan dus even mailen met de vraag of het mogelijk is dat ze die ook leveren.

Verwijderd

Topicstarter
@Roeltjuh
Ah daar heb je een punt, dat Pro geheugen kan inderdaad problemen geven.
Ik heb even in m'n kast gekeken en de Ninja valt precies naast het geheugen, dat levert dus geen problemen op, maar wanneer je er een koeler op zet komt deze, afhankelijk van aan welke kant je hemt plaats, boven het geheugen. Met het Pro geheugen gaat dit niet passen.
Dat is een antwoord waar ik op heb zitten wachten :)
De koeler die op het koelblok komt wil ik dus graag naar achteren laten blazen, rechtstreeks naar de outtake van mijn kast.
maar mijn voeding zit ook recht boven het koelblok, dus dan kan ik de fan ook naar boven laten blazen, rechtstreeks in de outtake van voeding.
Zal er straks wel even een fotootje van maken, zodat het helemaal helder word :)
Veel webwinkels kunnen de producten waar je om vraagt zo toevoegen, omdat ze vaak gewoon bij de leveranciers op de lijst staan. Je kan dus even mailen met de vraag of het mogelijk is dat ze die ook leveren.
Ik ga vandaag eens eventjes langs bij de winkel waar ik het setje wil gaan halen, dus dan weet ik het helemaal zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus ff bij de winkel langs geweest waar ik het spulletje ga halen en daar vertelden ze mij dat zij de koeler niet apart kunnen bestellen, alles wat in hun assortiment zit verkopen ze en verder niet, dus niets extra's :(
MAAR, wat dan wel weer een service van ze is, als ik nou die koeler ergens anders vandaan haal willen ze die er wel voor me opzetten :) dus dat is wel wel weer mooi.

ik zou ok nog ff een fotootje maken en posten van mijn huidige situatie en hoe ik de fan op de koeler het liefst wil hebben blazen.
Afbeeldingslocatie: http://www.g-pap.speedlinq.nl/binnenin2.JPG
Het liefst naar de achterkant, maar het zou dus ook naar de fan van mijn voeding kunnen.
Had er eigenlijk nog niet zo zeer over nagedacht, maar nu dat ik het plaatje zie dan denk ik er ineens aan :p
--RAkarth ziet nu ineens wat een hoeveelheid stof er nog op zijn koelertje zit, nog maar eens met het stofzuigende beest er door :p

• Roeltjuh
  • Niet online
Als ik het zo bekijk is het haast overbodig om op die Ninja nog een apparte fan te zetten, er komt door de voeding-fan en case-fan zoveel luchtstroming doorheen dat ik bijna ga denken dat nog een fan niet veel meer zal uitmaken. Het zal als het er echt op aankomt altijd wel een graadje of 2-3 schelen, maar meer ook niet denk ik.

Wat betreft de plaatsing (als je dan echt een fan erop wil :P); Je kan hem in principe aan alle kanten vast maken, behalve aan die waar het geheugen komt. Ik denk niet dat het heel veel zal uitmaken wat betreft de temperatuur.

Verwijderd

Topicstarter
Roeltjuh schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:31:
Als ik het zo bekijk is het haast overbodig om op die Ninja nog een apparte fan te zetten, er komt door de voeding-fan en case-fan zoveel luchtstroming doorheen dat ik bijna ga denken dat nog een fan niet veel meer zal uitmaken. Het zal als het er echt op aankomt altijd wel een graadje of 2-3 schelen, maar meer ook niet denk ik.

Wat betreft de plaatsing (als je dan echt een fan erop wil :P); Je kan hem in principe aan alle kanten vast maken, behalve aan die waar het geheugen komt. Ik denk niet dat het heel veel zal uitmaken wat betreft de temperatuur.
hehe, is eigenlijk ook wel zo, maar ik ga dan voor de zekerheid om de proc zijn hoofd koel te houden :)

Bedankt voor alle replies allemaal! _/-\o_ , ik ga hier nu wel uitkomen.

grtz
--RAkarth
Pagina: 1