Bij het invoegen van tekst op mijn website die bijna klaar is kom ik ineens tot de ontdekking dat tekst "de div uit loopt" in Firefox en de "div uitrekt" in IE.
Ik maak gebruik van de volgende eigenschappen voor een bepaalde div:
Ik had altijd begrepen dat met het opgeven van een width in pixels een vaste breedte onstaat, maar nu blijkt dat de breedte van de div wordt beinvloed door de inhoud.
Nergens kan ik hetzelfde probleem vinden. Heb gezocht op "fixed width" en "div break line" maar kom er niet uit. Het is toch niet nodig overal <br> toe te passen om de tekst te laten passen? Kan iemand me uitleggen wat hier gebeurd?
Ik maak gebruik van de volgende eigenschappen voor een bepaalde div:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
| #maincol{ float:left; position:relative; width:472px; margin:0px; padding:1px 4px 4px 4px; } |
Ik had altijd begrepen dat met het opgeven van een width in pixels een vaste breedte onstaat, maar nu blijkt dat de breedte van de div wordt beinvloed door de inhoud.
Nergens kan ik hetzelfde probleem vinden. Heb gezocht op "fixed width" en "div break line" maar kom er niet uit. Het is toch niet nodig overal <br> toe te passen om de tekst te laten passen? Kan iemand me uitleggen wat hier gebeurd?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 22:49 . Reden: css in code ]