Ben 'n redelijk newbee op php gebied maar heb 'n template.php waar m'n hele opmaak in zit inclusief css. Het enige wat dynamisch aan die template verder is, is de content van 1 division en die div heeft dan ook als inhoud: <?php echo $content; ?>.
Alle links in m'n menu hebben een eigen pagina met nix behalve dus een value voor die $content. Nu wil ik in de index.php dynamisch foto's tonen. Heb er 6 en er moet telkens een andere foto staan. Daar heb ik een php-scriptje voor, nix bijzonder en die werkt ook in een gewone php pagina. Maar nu moet ik in de index.php een stukje php zetten waardoor de index.php de template.php laat zien inclusief het extra stukje script wat in die dynamische div in de template.php zit. Als ik 1 foto zou willen laten zien dan zou ik het volgende gebruiken:
// php content voor statische foto in index.php */
<?php
$content = '[img]"media/images/front/3.jpg"[/img]';
include_once('template.php');
?>
Nu wil ik dus onderstaand php-script gebruiken voor dynamische foto's (bron: hotscripts) (werk top overigens)
// php script voor dynamische foto's */
<?php
$total = "8";
$file_type = ".jpg";
$image_folder = "media/images/front";
$start = "1";$random = mt_rand($start, $total);
$image_name = $random . $file_type;
echo "[img]\"$image_folder/$image_name\"[/img]";
?>
maar als resultaat plaats ie dan de foto's bovenaan de pagina na het parsen en daaronder de inhoud van template.php. Ik weet alleen niet waar ik op moet zoeken. Heb dus wel gezocht op google en GOT naar "$result is php code" en diverse varianten maar heb niet het juiste resultaat gevonden.
Hoe kan ik dat foto-scriptje in m'n index.php verwerken?
Alle links in m'n menu hebben een eigen pagina met nix behalve dus een value voor die $content. Nu wil ik in de index.php dynamisch foto's tonen. Heb er 6 en er moet telkens een andere foto staan. Daar heb ik een php-scriptje voor, nix bijzonder en die werkt ook in een gewone php pagina. Maar nu moet ik in de index.php een stukje php zetten waardoor de index.php de template.php laat zien inclusief het extra stukje script wat in die dynamische div in de template.php zit. Als ik 1 foto zou willen laten zien dan zou ik het volgende gebruiken:
// php content voor statische foto in index.php */
<?php
$content = '[img]"media/images/front/3.jpg"[/img]';
include_once('template.php');
?>
Nu wil ik dus onderstaand php-script gebruiken voor dynamische foto's (bron: hotscripts) (werk top overigens)
// php script voor dynamische foto's */
<?php
$total = "8";
$file_type = ".jpg";
$image_folder = "media/images/front";
$start = "1";$random = mt_rand($start, $total);
$image_name = $random . $file_type;
echo "[img]\"$image_folder/$image_name\"[/img]";
?>
maar als resultaat plaats ie dan de foto's bovenaan de pagina na het parsen en daaronder de inhoud van template.php. Ik weet alleen niet waar ik op moet zoeken. Heb dus wel gezocht op google en GOT naar "$result is php code" en diverse varianten maar heb niet het juiste resultaat gevonden.
Hoe kan ik dat foto-scriptje in m'n index.php verwerken?
P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200