Toon posts:

Case

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben van plan van een nieuwe pc te bouwen. Ik heb echter een case nodig.

- butget: liefst onder 100€
- mooi design (geen mat wit)
- gemakkelijk voor schoonmaak en installeren onderdelen
- liefst eentje waar je in kan kijken maar hoeft niet
- 350w+
- amd/pentium

ik vond de case van q-tec mooi en goedkoop maar ik hoorde dat die van slechte kwaliteit zijn...
Hebben jullie andere info nodig? post het..

groeten,
Thomas V.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 22:19 ]

Verwijderd

Arctic Silentium?

Verwijderd

Topicstarter
ik vind die lelijk (srry :p)
misschien zijn het gewoon de foto's en de site

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:36
Coolermaster Centurion, heb je verschillende series in.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT.

Je 2e reactie geeft al aan dat geen mens kan weten welke kast jij mooi vindt en welke niet. Daarom is het een goede zaak je eens te verdiepen door te zoeken in topics die hierover gaan of willekeurige websites van producenten/webshops te bezoeken.

Succes.

ARME AOW’er

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Geef gewoon aan wat je zelf mooi vind. Onder de 100 euro zal een kwalitatief goed kast met goede voeding best lastig worden met jouw wensen, maar goed:
Probeer de Arctics, als je dat niets vind, wellicht de Chieftecs, die hebben er ook wel een aantal onder de 100 euro.
Mijn aanraders: LianLi (o.a. de PC60/PC61, daar zijn ook sidepanels voor te krijgen). Kost wat, maar is een degelijke aluminium kast, excl. voeding trouwens.

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Is er ook nog zoiets als zelf zoeken ? :?

Misschien is de Antec NSK6500 wat voor je.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Mijn mening is dat Qtec alleen bekend (berucht) is vanwege zijn voedingsproblemen.
Opzich kunnen er best mooie casings zijn hoor, als je de meegeleverde 300W voeding dan eruit haalt en er bv je eigen Antec 400W ofzo inzet, heb je het beste van beiden.

Overigens als je 100€ wil uitgeven: Kijk eens naar de Coolermaster Centurion 5, daar kun je dan makkelijk een raampje inzetten.
Ook de voorkant van dat ding is gewoon echt :9~ ;)

edit: Jimster was me voor, maar hier alsnog een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.wvccomputers.nl/images/Coolermaster/Coolermaster_Centurion5_B2.jpg

edit2: Wil je iets simpeler gaan, kies dan bv voor de Sweex PX4, deze heb ik ook gebruikt voor mijn vorige systeem, best mooi opzich voor een witte kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcstore.nl/images/px4p4midigr.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door DarthPlastic op 01-05-2006 22:33 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Antec Performance One ?
Is wel iets duurder dan de 100€
Of misschien een Coolermaster Centurion 5xx ?
Net te laat.

[ Voor 11% gewijzigd door sajoku op 01-05-2006 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
coolermaster en Lian li waren altijd al mijn favorieten maar kan ik het qua prijs wel halen?
ik woon in be...

Antec Performance One : ook mooi

edit2: DarthPlastic: heb nu eenmaal een hekel aan dat wit, geef mij maar iets zwart..

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 22:35 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

DarthPlastic schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:29:
Mijn mening is dat Qtec alleen bekend (berucht) is vanwege zijn voedingsproblemen.
Opzich kunnen er best mooie casings zijn hoor, als je de meegeleverde 300W voeding dan eruit haalt en er bv je eigen Antec 400W ofzo inzet, heb je het beste van beiden.
Neuh, die kasten zijn gewoon echt bagger. Heel dun staal, fragiel gebouwd, scherpe randen. Ik bouw geen Qtec based systemen meer.

• DarthPlastic
KillerAce_NL schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:33:
[...]

Neuh, die kasten zijn gewoon echt bagger. Heel dun staal, fragiel gebouwd, scherpe randen. Ik bouw geen Qtec based systemen meer.
Die heb je idd ook, in de categorie onder-de-20€-en-er-moet-een-voeding-bij :9

Als je kijkt naar het kastje hierboven (die Sweex PX4), die was 35€ incl voeding (die het na 2 jaar nogsteeds doet) en heeft allemaal nette randen.

Maargoed, voor mijn mening is Qtec = Sweex omdat ik vaak dezelfde kasten zie, maar misschien kan het nog een graadje erger allemaal...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:31:
coolermaster en Lian li waren altijd al mijn favorieten maar kan ik het qua prijs wel halen?
ik woon in be...

Antec Performance One : ook mooi

edit2: DarthPlastic: heb nu eenmaal een hekel aan dat wit, geef mij maar iets zwart..
Een Cooler Master Centurion 5 heb je in België al snel voor ~50 euro zonder voeding. Met een degelijke 350W voeding zit je dan nog onder de €100.

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik heb een survey geschreven over deze kast: http://tweakers.net/productsurvey/survey/2496

Verwijderd

Topicstarter
nee zo goedkoop hoeft het ook niet :p

om jullie mij voorkeuren wat duidelijker te maken: ik vind wit lelijk.

coolermaster, LianLi en aspire zijn voor mij de mooiste kasten maar te duur. Voor zover ik ze zag staan.

edit: eff lezen wat je schrijft
edit2: aha ik schrok nogal van die cases zonder voeding omdat ik liever zelf mijn voeding niet monteer (nog nooit gedaan) en omdat ik er geen enkele ervaring mee heb :p
maar is het moeilijk en wat moet ik ervoor weten?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 22:40 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Een voeding monteren is een kwestie van 4 schroefjes vastzetten :) Heel simpel en foolproof dus!

Verwijderd

Topicstarter
leuke survey :)
hoeveel kost die ongeveer met een goede cooler & voeding denk je?

@admiral freebee: (zalige liedjes): en hoeveel w zou ik nodig hebben voor een 6600gt, 60gb, PDual core, 1 GB ram,...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 22:45 ]

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Neem eens een kijkje bij Thermaltake: de Soprano en Tsunami vind ik persoonlijk erg mooi. Daarnaast natuurlijk de Antec Sonata II.

Het lijkt me trouwens stug als dit topic policyconform wordt bevonden...

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:39:
edit2: aha ik schrok nogal van die cases zonder voeding omdat ik liever zelf mijn voeding niet monteer (nog nooit gedaan) en omdat ik er geen enkele ervaring mee heb :p
maar is het moeilijk en wat moet ik ervoor weten?
Voeding monteren is echt heel makkelijk, het is gewoon een gesloten kastje he ;)
Zeker als het een lege kast betreft is het zo gedaan.

Let wel op dat je de juiste 'achterplaat' hebt, vaak hebben bv Sweexkasten een omgedraaide volgorde, en als je dus ooit de sweexvoeding vervangt kan het zijn dat je een voeding op zijn kop moet monteren. Nooit meegemaakt gelukkig, maar ik heb het eens gelezen...

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:43:
leuke survey :)
hoeveel kost die ongeveer met een goede cooler & voeding denk je?
Bedankt

Ik heb hem bij Forcom (Edegem en ergens bij Gent geloof ik) voor €59 gekocht. Koop er een leuke kwaliteitsvoeding bij (FSP group, Fortron, Tagan, Coolermaster, Aopen, Enermax, ... liefst geen Sweex of Q-Tec of een ander vaag merk :)) en je zit zeker onder de €100. Ik denk ook dat je goedkoper kunt zijn als je een online winkel uitkiest maar eigenlijk kan je zelf wel even rondkijken voor de prijzen in jouw buurt.

350W moet eigenlijk al wel voldoen denk ik zolang het een kwaliteitsvoeding is. Misschien kan je gaan voor een 400W voeding om zeker te zijn.

offtopic:
Admiral Freebee is zalige muziek ja ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Admiral Freebee op 01-05-2006 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
www.thermaltake.com

vind ik ook mooi ja, maar zijn die niet duur

edit: speelt de grote van de voeding een rol of zijn die allemaal even groot..?

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cooler Master PC kast Centurion 531

deze kost maar 4€ meer en er zitten 2 ventilators in van 8€/stuk...

Verwijderd

UITERAARD de antec sonata II _/-\o_ :)

Heb die zelf ook, beste case die je je kan wensen voor dat budget (106€ bij jullie in NL)

Superhandig, sober en mooi afgewerkt (drives zitten zo gemonteerd dat ze er naar opzij uitschuiven met de rails, dus geen gedoe meer om je drives langs je moederbord en kabels en grafische kaart naar buiten te moeten halen zoals bij een goedkope case, nu gewoon paneel eraf, met thumbscrews, kabeltjes eraf en drive eruit)

Van buiten oogt die niet groot, maar van binnen wel veel plaats, stille 120mm fan, plaats voor 4 HD, 3 optische drives. Deurtje, sloten, front aansluitingen

en last but not least, een heel degelijke 450Watt antec smartpower voeding, stil en A merk, en dat voor iets meer dan 100€....

Front dust filter, enz enz...

Alle andere cases op de markt zien er gewoon overdreven cheap of lelijk uit. Zeker die licht gepremodde gevallen. Zoals die thermaltake tsunami, op het eerste zicht denk je, valt wel mee, maar dan zie je dat die front deur opengaat over de hele hoogte van de case. Slaat ergens nergens op, want daarachter vind je een lelijk metalen front. Bij de antec is de onderkant tenminste vast en kan je alleen de bovenkant laten openstaan, zie je alleen wat drives

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

"Welke ... moet ik kopen?"-topics zien we niet zo graag hier op GoT, omdat ze altijd met minimale eigen inzet zelf te beantwoorden zijn. Wij kunnen niet voor je kiezen. Als je erg afwijkende, ongebruikelijke wensen had, zou het misschien nog interessant kunnen zijn, maar wat je hier vraagt is honderden keren eerder besproken - ga eens de topics over bepaalde cases doorlezen of pak er een paar reviews bij...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.