Wij hebben in de meterkast witte KPN doosjes. Het gaat om witte doosjes met 4 gelijke zijden. Er gaat een kabel het doosje in. En een kabel het doosje weer uit. Er zitten geen gaten op het doosje. Ik vraag me af wat precies de functie van die doosjes is? En wat de benaming is van die dingen? Ter info: vanuit het ISRA-punt gaat er een kabel naar de ADSL-splitter. En vanuit de splitter gaat er 1 telefoonkabel naar zo een wit doosje. En vanuit dat witte doosjes gaat er een lange telefoonkabel naar de zolder. Op de zolder hangt weer zo een wit doosje. Vanuit dat witte doosje gaat er een telefoonkabel naar de 2e verdieping. Ik vraag me eigenlijk af wat het nut is van die doosjes. Aangezien CAT1 bekabeling maximaal 75m mag zijn. Een van de functies van kastje is iig de telefoonverbinding verder doorlussen. Maar ik neem aan dat die doosjes meer functies hebben. Anders lag er bij mij thuis wel een hele lange kabel naar boven toe. Versterken die doosjes analoge telefoon of internetsignalen? Kortom welke functies hebben die doosjes allemaal? Kan op internet echt nergens iets hierover vinden. Ook niet op dit forum.
heb je er misschien een foto van?
Zijn volgens mij gewoon doosjes waarin de kabels zijn opgelast. Worden zeer veel gebruikt en maakt een installatie een stuk netter en makkelijker uittebreiden.
Als je hem open maakt zul je zien dat er waarnschijnlijk alleen 2 x 3 strips inzitten met schroefjes er op. Ze hebben dus geen enkele versterkende functie. Een versterker voor een analoog telefoon signaal is ook vrijwel nooit nodig.
Als je hem open maakt zul je zien dat er waarnschijnlijk alleen 2 x 3 strips inzitten met schroefjes er op. Ze hebben dus geen enkele versterkende functie. Een versterker voor een analoog telefoon signaal is ook vrijwel nooit nodig.
offtopic:
Tenminste op de afstanden waarmee ik tot nu gewerkt heb (+100mtr en zo nu en dan wel eens 3x tot 4x zolang.) hebben we ook nog nooit een signaal versterkt. (Dit kwam dan uit een telefoon centrale maar zonder zal er ook wel hier en daar tussen zitten.
)
Tenminste op de afstanden waarmee ik tot nu gewerkt heb (+100mtr en zo nu en dan wel eens 3x tot 4x zolang.) hebben we ook nog nooit een signaal versterkt. (Dit kwam dan uit een telefoon centrale maar zonder zal er ook wel hier en daar tussen zitten.
No signature found
Op deze site staat in het klein een foto:
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_isdn_setup.php
Het doosje wordt weergeven bij letter H. En iets verder naar onder op de site, wordt het doosje groter weergegeven. Alleen op deze site wordt gesproken van een ISRA-punt
Bij mij worden die doosjes niet als ISRA-punt gebruikt, dus ik snap dat niet. Volgens Wikipedia zien ISRA-punten er anders uit. Zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:ISRA_punt.jpg
Ik hoop dat met deze informatie mijn vraag duidelijker is.
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_isdn_setup.php
Het doosje wordt weergeven bij letter H. En iets verder naar onder op de site, wordt het doosje groter weergegeven. Alleen op deze site wordt gesproken van een ISRA-punt
Bij mij worden die doosjes niet als ISRA-punt gebruikt, dus ik snap dat niet. Volgens Wikipedia zien ISRA-punten er anders uit. Zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:ISRA_punt.jpg
Ik hoop dat met deze informatie mijn vraag duidelijker is.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 22:11 ]
Verwijderd
Die doosjes zijn makkelijk om van losse draadjes naar modulair te gaan.
Soort kroonsteentjes dus.
Soort kroonsteentjes dus.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 22:11 ]
Daar staat toch echt dat het een montage doosje is. Meer is het ook niet, wordt gebruikt om kabels netjes af te werken (waar geen stekker aan zit).
Het doosje hoeft absoluut geen functie te hebben. Het kan best zo zijn dat de aanleg op deze manier practischer was dan het trekken van een lange kabel. Dat is op zich al een fuctie, alleen is die nu niet meer als zodanig te herkennen.Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:36:
[....]
Maar ik neem aan dat die doosjes meer functies hebben. Anders lag er bij mij thuis wel een hele lange kabel naar boven toe. Versterken die doosjes analoge telefoon of internetsignalen? Kortom welke functies hebben die doosjes allemaal?
Maar ben je nu een tweaker of.... gewoon openmaken dat doosje en kijken wat er in zit! (En een foto helpt)
Functie van dat doosje is dat het aangeeft waar de verantwoordelijkheid van kpn stopt. Dit is het afmonteerpunt zegmaar. Je mag het wel open maken maar let er wel op dat het eigendom van kpn is en als je het stuk maakt er veel bij monteursbezoek kosten in rekening gebracht worden.
Maar goed, al met al, gewoon een punt waarop jij je spullen aan kunt sluiten. Als er gewoon een losse kabel in je meterkast lag was dat wat minder netjes en handig geweest.
Maar goed, al met al, gewoon een punt waarop jij je spullen aan kunt sluiten. Als er gewoon een losse kabel in je meterkast lag was dat wat minder netjes en handig geweest.
Verwijderd
Dat is een ISRA-punt. Dit zijn gewoon verlengdoosjes die iemand zelf heeft aangelegd, of door een monteur heeft laten doen. Met deze dingen mag je volgensmij doen wat je wilt, ze zijn zelfs los te koop.berties schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:27:
Functie van dat doosje is dat het aangeeft waar de verantwoordelijkheid van kpn stopt. Dit is het afmonteerpunt zegmaar. Je mag het wel open maken maar let er wel op dat het eigendom van kpn is en als je het stuk maakt er veel bij monteursbezoek kosten in rekening gebracht worden.
Klopt, ik had de vraag niet goed (genoeg) gelezen. Het is volgens mij ook gewoon een verlengdoos/aansluitdoos (modulair). Hiermee mag je zeker weten alles doen wat je wilt, het is immers van jou. En nee het zal vast en zeker niet je telefoon/internet signaal versterken, maar het maar open, er zit vast geen elektronica in.Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:41:
[...]
Dat is een ISRA-punt. Dit zijn gewoon verlengdoosjes die iemand zelf heeft aangelegd, of door een monteur heeft laten doen. Met deze dingen mag je volgensmij doen wat je wilt, ze zijn zelfs los te koop.
Het is een gewone lasdoos, kan er gewoon tussen uit heeft geen nut.
Verwijderd
Wat is er tegen een nette afwerking met doosjes? Beter dan kroonsteentjes....
Dus: laten zitten, toch?
Laat ik het anders zeggen:Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:37:
Wat is er tegen een nette afwerking met doosjes? Beter dan kroonsteentjes....
kan er eventueel tussen uit
Pagina: 1