mac osx op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 1.433 views sinds 30-01-2008

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-01 09:48
Hallo beste tweakers,

zoals hier wel vaker gebeurd ben ik iets aan het proberen dat "niet zo hoort": ik wil de gepatchede versie van mac os x draaien op mijn asus laptop (pm 1.73ghz , 512 mb ram, 80gb pata hdd, radeon x700 video)

Ik heb de gepatchede versie van mac os x x86 10.4.4. met ingebouwde upgrade naar 10.4.5. Eén probleem: de bootloader ziet geen schijven. Ik kan geen schijf kiezen bij het installeren. Wel als ik vanaf de dvd "systeeminfo" oproep dan zie ik een van mijn partities ( de andere partities zijn fat32)

Het schijnt dat je je mac os x partitie anders moet formatteren. Ik heb hier nog geen leesbare handleiding in NL voor gevonden, en ik ben bang dat ik de hdd niet op de juiste manier formatteer, zodat ik de gegevens op de andere partities kwijt raak, aangezien ik alleen ervaring heb met partitionmagic.

kan iemand me helpen?

Verwijderd

Apple's Mac OS X (let ook op de hoofdletters) is gemaakt om op Apple's hardware, en Apple's hardware alleen, te draaien. Anders zouden ze niet zoveel moeite te doen om verdachte individuen als jou te verhinderen om het te installeren op een delletje.

Jammer, maar volgende keer meer geluk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 21:17 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hoe zit het dan met zo een intel mac?die draait op intel core duo.
lijkt me leuk één apple os op je pc. :*) het moet niet gekker worden.

[ Voor 40% gewijzigd door mad_max234 op 01-05-2006 21:22 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Als je ál je partities verwijdert zal hij hem als het goed is als nieuw herkennen en als één grote Apple-partitie formatteren. Hoe je dat kleiner maakt en überhaupt aan alle patches komt is jouw zorg :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
mad_max234 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:19:
Hoe zit het dan met zo een intel mac?die draait op intel core duo.
Gaat misschien te ver voor de forumregels, maar in zo'n mac zit een soort chip (TPM), zie het als een PCI-kaartje wat niets extra's doet, alleen zegt dat hij er is.
Mac OS X x86 kijkt regelmatig of zo'n chip er is (= legale mac dus), en daarom heb je patches nodig als hij op een normaal systeem moet (die hebben zo'n chip namelijk niet...)

edit: Maree, ik zal het even duidelijk maken:
Op dit forum is zulk illegaal materiaal verboden (logisch ook), en bespreken 'dat het er is' kan nog nét, maar als je hulp nodig hebt bij deze illegale handelingen ben je op je eentje aangewezen. iig niet hier :)

[ Voor 27% gewijzigd door DarthPlastic op 01-05-2006 21:23 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hallo ik ben niet nieuw ofzo, ga iemand anders de les lezen. Daar zijn mods voor.

p.s
Schreeuwde tekst ook.

[ Voor 16% gewijzigd door mad_max234 op 01-05-2006 21:27 ]

Verwijderd

DarthPlastic schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:20:
Als je ál je partities verwijdert zal hij hem als het goed is als nieuw herkennen en als één grote Apple-partitie formatteren. Hoe je dat kleiner maakt en überhaupt aan alle patches komt is jouw zorg :)
Ik kan daar nog aan toevoegen dat OS X gebruik maakt van HFS+ (vroeger had je ook de keuzeoptie UFS, maar die is er uitgesloopt). OS X kan dan wel FAT lezen en schrijven en NTFS lezen, maar kan als dusdanig niet op een NTFS/FAT geformateerde partitie geïnstalleerd worden.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Dit is dus niet de bedoeling

Dicht dus

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.