Toon posts:

Internet gaat steeds Aan/Uit. Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 906 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een flink probleem met mijn internet. Het zit zo, op elk willekeurig moment, gaat de verbinding uit, en gaat na 30 seconden weer aan. En dan weer uit, en zo gaat het nog de hele dag door.

Ik heb hier een ongeveer 6 maanden geleden ook erge last van gehad. Ik heb toen met de helpdesk gebeld, die raadde mij aan om een nieuwe splitter te kopen. Dus ik splitter gekocht en opeens waren de problemen afgelopen.
Alleen ik heb er nu weer last van. Aan/Uit Aan/Uit en dat de hele tijd door (ik ben blij dat ik dit bericht op GoT kan plaatsten). Zou dit weer aan de splitter kunnen liggen? 6 maanden vind ik namelijk een beetje erg kort.
Die dingen horen langer mee te gaan denk ik.

Mijn provider is Euronet, ik heb daar een basic abbo (down:6144/up:768).

Ik heb alles geprobeerd. Van alle draden nagekeken tot alle stekkers eruit getrokken (uit het modem/stopcontact/splitter alles zo ongeveer). Ik heb een aardig oude modem (~3 jaar) maar hij heeft het altijd gedaan. Het is een multi pc modem.

Heeft iemand dit probleem gehad en kan mij hiermee helpen? Of je hebt het probleem niet gehad, maar je weet wel de oplossing, alsjeblieft help me hiermee!

Alvast heel erg bedankt voor de mogelijke oplossingen/tips!

Appeltje090

PS.
Als ik iets vergeten ben zeg het, en ik probeer er z.s.m antwoord op te geven.

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Is dit probleem soms ontstaan na een upgrade van je snelheid? Kan het zijn dat je modem moeite heeft met het syncen op de nieuwe hogere snelheid?

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 19:15
Heb je programma's aan terwijl dit gebeurt? (voornamelijk p2p)
Als je namelijk te veel connecties opbouwd kan de router gaan flippen en p2p staan er bekent om veel connecties te maken.

Het kan zelfs nog even 'naijlen', wanneer je alle p2p programma's hebt afgesloten kan het nog steeds ontstaan. Dit komt doordat andere computers nog met jou verbinding maken. Deze worden dan welliswaar geweigerd, maar als het te veel te snel gebeurt vliegt je router er ook uit.

De router zou automatisch restarten wanneer deze vast loopt, hierdoor valt je internet verbinding even weg tot en mat je router weer contact heeft gemaakt met de provider.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Uitval van ADSL van zo'n 30 seconde per keer komt vaak door een slechte
verbinding, hierdoor valt de verbinding weg en moet het modem opnieuw onderhandelen,
wat zo'n 30-60 kan duren.
Let op de volgende zaken:
- kabel tussen telefoon hoofdaansluiting en splitter en tussen splitter en adsl modem
twisted pair, geen gewone telefoonkabel, zo kort mogelijk
- sluit adsl modem zo dicht mogelijk bij telefoon hoofdaansluiting aan
- controleer in de log van je modem of de link inderdaad uitvalt (b.v. bij speedtouch
modems kan je de uptime van de link zien en in de log ook het up/down gaan de van link

Als je eigen kabels goed zijn en je ziet toch de link uitvallen laat dan de provider hun kant van
de kabel doormeten, daar hebben ze testapparatuur voor.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit probleem soms ontstaan na een upgrade van je snelheid? Kan het zijn dat je modem moeite heeft met het syncen op de nieuwe hogere snelheid?
Nee, dit is niet het geval.
Heb je programma's aan terwijl dit gebeurt? (voornamelijk p2p)
Als je namelijk te veel connecties opbouwd kan de router gaan flippen en p2p staan er bekent om veel connecties te maken.
Ik merk wel de laatste paar dagen als ik msn, irc en internet tegelijk opstart het modem uitvalt. Deze avond is dit niet het geval. De verbinding slaat al uit als ik 1 internet venster open heb staan. Maar dit heeft er wel mee te maken ja.
Als je eigen kabels goed zijn en je ziet toch de link uitvallen laat dan de provider hun kant van
de kabel doormeten, daar hebben ze testapparatuur voor.
De kabels zijn goed, dit weet ik 100% zeker. Ik zal Euronet morgen even opbellen.

Bedankt voor alle oplossingen en tips!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 21:45 ]

• technotik
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04-2024
welke processes runnen er misschien dat er spyware bots/scanners aanwezig zijn die vreten je verbinding ook weg

Coolermaster Centurion 532, Coolermaster RS450 Watt, Asus P5P800, Intel Pentium 4 640, Kingston 512MB DDR400, 5x Maxtor DM10 300GB, 2x Maxtor DM10 200GB, 2x Digitech Extern HD Cover, Plextor PX-755A, Asus cdrewriter 52x32x52, Logitech G5 Laser Mouse

Verwijderd

Topicstarter
Het is alweer een tijdje geleden sinds dit topic, maar de problemen blijven zit voordoen.

Ik heb de helpdesk gebeld, ze hebben me uitstekend geholpen. Lijn getest enz enz... geen problemen aan hun kant (zeggen ze :X ).

Na nog een paar keer heen en weer gebeld, is tot de conclusie gekomen dat mijn telefoonkabel te lang was (15 meter 8)7 ) Dus korter gemaakt, het modem in de meterkast (waar de buitenlijn binnenkomt) gelegd en 2 netwerkkabels van 15 meter gelegd. Dit zou de oplossing moeten zijn. Niet dus.

Vandaag nieuw modem gekocht, alles geinstaleerd zoals het moet zijn (telefoonkabel ~1 meter), maar dit werkt ook niet (beter dan eerst, maar nog niet zo goed als toen ik adsl kreeg).

Ik herstart de modem, ik krijg nu mijn volledige verbinding (6144/768), maar na een tijdje is het weer huilen. In het begin werkte het goed, ik zette newsleecher aan en na 30 seconden klapt de verbinding eruit.

Nieuwe modem is de SpeedTouch 546 (multipc, ook alle driver geinstaleerd). Daarvandaan 2 netwerkkabels naar 2 PC's. Nieuwe splitter erbij, nieuwe draden. Conclusie: alles is nieuw, ik zou echt NIET weten wat nu het probleem zou kunnen zijn.

Hebben jullie tips/oplossingen? Ik zou dat maar al te graag willen horen _/-\o_ _/-\o_

Alvast heel erg bedankt,

Appeltje090

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik ben ook wel benieuwd naar oplossingen, omdat ik een vergelijkbaar probleem heb. Gemiddeld elk uur valt de verbinding even weg. Soms komt hij vanzelf weer terug en soms moet ik m'n modem resetten :/
Bij mij is het sinds ik van 4MBit naar 12MBit ben overgestapt. Als de verbinding het doet, doet hij het ook uitstekend en alle metingen van de provider en van m'n modem zijn in orde. Het is niet gerelateerd aan software, gezien het niet vaker voorkomt als ik veel bandbreedte gebruik (downloaden op de volle snelheid) dan als ik gewoon wat aan het internetten ben. Zelfs als er geen verkeer is, dat wil zeggen 's nachts als m'n computers slapen, komt het ook voor, omdat ik soms 's ochtends merk dat ik eerst moet resetten.
Tussen m'n modem en hoofdaansluiting zit een nieuwe splitter en daarachter 1,5 m telefoonkabel naar m'n modem (Zyxel 2602HW modem/router/wireless AP met de nieuwste firmware). Van m'n modem zit 2m UTP naar pc1, maar dat is niet het probleem, want op pc2 die via wlan verbinding maakt is het probleem ook.
Ik heb veel liever 4MBit stabiel dan 12 Mbit dat telkens uitvalt, maar wat nog veel beter is: 12 MBit stabiel. Maar hoe?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Misschien een verouderde versie van je modemfirmware? Waardoor je modem de snelheid niet aan zou kunnen?

Het is het proberen waard.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Misschien een tip, om je wireless uit te zetten. Als je die aan hebt staan natuurlijk.

Toevallig heb ik een soortgelijk probleem gehad met mijn kabel verbinding.
Bleek dat de versterker (dus waar je tv en kabel signaal ingeplugd zitten) het data signaal verstoorde.
Ik weet niet precies hoe dit zit met adsl maar misschien heb je er wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Even maar wat rondgezocht op dit forum

Alle dank gaat uit naar dannyreuser _/-\o_
Ik heb een tooltje gevonden voor de Speedtouch 516, 535, 546, 585, 706, 716, 780 waarbij je de Noise Margin(SNR) kan instellen. Ik heb zelf een speedtouch 546i en hij is standaard gelockt op 8db volgens mij. Daarmee traint hij maximaal in tussen de 8000 en de 8700 nu met dit tooltje kan ik hem op 6db zetten waardoor hij op 9618 intraint, toch weer 1mbit hoger. Ook als je lijn instabiel wordt, kan je eventueel de SNR verhogen, door hem bijvoorbeeld op 12db te zetten gaat je lijn lager intrainen en wordt hij stabieler.

Vul het ip van je modem in port 23 en je logingegevens. Ga dan vervolgens in het rechterscherm naar modemoptions daar kan je de SNR schuifbalk verstellen. (wel even de optie default uitvinken). Klik vervolgens op apply/resync.

Er zijn nog meer versies verkrijgbaar voor andere type modems.

http://dmt.mhilfe.de/ *site is op dit moment even down*

Hier is in ieder geval de speedtouch versie te download
http://www.xs4all.nl/~dreuser/DMT.rar
Probeer dit eens Canaria. Ik ben het nu aan het testen, tot zover gaat het goed. Ik begin zo even te testen om mijn lijn volledig te belasten dmv te downloaden.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 02:16

Emiel1984

Made in NL

Ik heb er ook regelmatig last van dat het internet eruit ligt. Ik heb een chello classic abbo en na 2 jaar geven ze eindelijk het probleem toe nu het echt extreem begint te worden.

Bij mij hadden ze vorig jaar ook al is een meting gedaan maar was ook alles okey. Het probleem was alleen dat ik bij 'vochtig' weer een slechte danwel geen verbinding had en ze de testmeting hadden gedaan in een vrij extreem zonnige\droge week.

Een week of 2 geleden zijn ze na veel gezeur weer is langsgekomen. Gelukkig meer 'geluk' want ze hadden eindelijk wat te meten. De internetverbinding was tegen het randje aan en elke kleine storing kon de verbinding doen verbreken wisten ze me te vertellen.

Binnenkort geven ze me een belletje over voor een afspraak. Ze willen nu namelijk pas een 'gediplomeerde' meter langssturen wanneer ze er zeker van zijn dat het signaal slecht is. Ik wacht nu dus ongeveer 2 weken en de berbinding heeft er 'helaas' nog maar een keertje kort uitgelegen. Helaas ziet het weer er voor komende week niet best uit voor mijn verbinding maargoed kunnen ze eindelijk is een officiele 'slechte' meting verrichten. Ik hoop dat je met dit verhaal iets kan. Mishcien is het net als mij dat je verbinding gewoon *** is door een slechte aansluiting naar je woning. In het begin dacht ik dat het normaal was dat het tv-beeld niet super was... nu denk ik wel anders.. :+

[LTS][MTS][HTS]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zoiets had ik met mijn @home BB'tje. Na 10* bellen en 60€ kreeg ik de 2e lijns aan de lijn. Alles maar weer uitgelegd, staat die 2e lijns ook voor een raadsel. Maar daar waren ze wél bereid (om te proberen) een nieuwe modem op te sturen wat ze dan ook hebben gedaan. 1e week was klote omdat iemand anders ook van mijn IP gebruik maakte maar daarna was het goed.

In het kort: Modem kaduukjes

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:54:
Even maar wat rondgezocht op dit forum

Alle dank gaat uit naar dannyreuser _/-\o_

[...]

Probeer dit eens Canaria. Ik ben het nu aan het testen, tot zover gaat het goed. Ik begin zo even te testen om mijn lijn volledig te belasten dmv te downloaden.
Bedankt voor het meedenken :)

De Noise Margins had ik met bjck ( _/-\o_ ) al bekeken en die is downstream 14-16db en upstream 8db. Daar ligt het dus niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt er een beetje hopeloos van...
Als ik de modem reset valt de verbinding meteen daarna weer weg. :'(

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 22:13
Misschien een 'long shot'...

Heb je al gekeken of je computer ook geaard is?
Mocht je computer namelijk lekstroom hebben en hij kan het niet 'kwijt', dan wil hij nog wel eens
de richting van de modem opgaan omdat het telefoonnetwerk namelijk wel geaard is.

Just a simple thought....

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:40:
Ik wordt er een beetje hopeloos van...
Als ik de modem reset valt de verbinding meteen daarna weer weg. :'(
Nogmaals met het nieuwe modem direct op ISRA testen. Blijft de linesync wegvallen, dan de helpdesk van je provider bellen. Zij zullen het probleem wederom doorsturen naar KPN. Daar blijkt dat het probleem nu in ieder geval niet in je eigen bekabeling zit en dus ergens in het KPN domein. Als ze daar een probleem tegenkomen, zullen ze dat oplossen. Als het probleem niet op te lossen is, zullen ze je een downgrade of als ook dat niet voldoet een opzegging aanbieden. In dat geval blijkt ADSL niet mogelijk over jouw telefoonlijn en zal je naar een andere internet-oplossing moeten zoeken.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Flapietoetoe schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:46:
Misschien een verouderde versie van je modemfirmware? Waardoor je modem de snelheid niet aan zou kunnen?

Het is het proberen waard.
Ik heb nu de firmware teruggezet van MS7b3 naar MS6b4 en vooralsnog gaat het goed. Hoop echt dat dit het probleem was :o

Verwijderd

Topicstarter
Ok, een monteur is inmiddels langsgeweest. Het probleem lag niet bij mij, maar aan een verdeelkast hier in de buurt. Conclusie: De draad zat los 8)7 .

Hij doet het al veeel beter dan eerst, maar soms (ook 's nachts) klapt de verbinding er toch uit zodat ik weer op 786up/700down (verschillend) zit. Zit hier een reden achter? Het probleem zou inmiddels toch wel opgelost zijn?

Verwijderd

edit: overbodig

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Owja, vergeten om te zeggen. Het modem zit nu via een platte draad aan de splitter vast, ik heb nog wel de oude ronde telefoonkabel. Zou dit ermee te maken kunnen hebben? Ik belde een keer de kpn op, ze zeiden dat een ronde draad beter ontvangst gaf, maar bij het nieuwe modem zit een platte kabel 8)7 .

Gelijk maar wat dingetjes erbij. Het oude modem zit er nu weer op, omdat het nieuwe modem (546) automatisch een wachtwoord op het modem zette met username Administrator, ik kan hier dus niks meer mee veranderen aan instellingen. Alle wachtwoordcombinaties heb ik al geprobeerd.
Pagina: 1