kwaliteits usb mic onder de 75 euro?

Pagina: 1
Acties:

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 20:45
ik ben op zoek naar een kwaliteits usb microfoon voor maximaal 75 euro

wat ik tot nu toe gevonden heb is de samson C01U http://www.samsontech.com...cfm?prodID=1810&brandID=2
hebben er mensen ervaring met deze?, en zijn er mensen die iets een goed alternatief hebben?

EDIT: deze microfoon is bedoeld voor een beginnende rapper

[ Voor 10% gewijzigd door thon op 01-05-2006 21:17 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

voodooless

Sound is no voodoo!

De grote vraag is: wat wil je ermee doen?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 20:45
deepspace schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:14:
De grote vraag is: wat wil je ermee doen?
ts is aangepast

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom eigenlijk persee USB?

En indien USB, waarom niet wat flexibeler? Neem een USB geluidskaartje + een mic en pre-amp. Dan ben je veel flexibeler, je kunt er veel meer mee, en het laat opties voor de toekomst open. Het geheel hoeft ook niet veel meer dan 75 euro te kosten.

Zo'n USB ding is natuurlijk wel ultiem easy :) Buiten deze in je link heb ik eigenlijk nog nooit iets degelijks gezien voor dat soort toepassingen. Maar misschien andere wel ;)

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 23:09

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

deepspace schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:39:
Waarom eigenlijk persee USB?

En indien USB, waarom niet wat flexibeler? Neem een USB geluidskaartje + een mic en pre-amp. Dan ben je veel flexibeler, je kunt er veel meer mee, en het laat opties voor de toekomst open. Het geheel hoeft ook niet veel meer dan 75 euro te kosten.

Zo'n USB ding is natuurlijk wel ultiem easy :) Buiten deze in je link heb ik eigenlijk nog nooit iets degelijks gezien voor dat soort toepassingen. Maar misschien andere wel ;)
Ben ook op zoek naar een microfoon, het usb principe leek mij juist wel handig aangezien ik dan niet afhankelijk ben van mijn brakke laptop-geluidskaart, maar deepspace jij had het over een usb geluidskaart e.d. aan wat voor setje moet je dan denken? Merken e.d.

Wil het gaan gebruiken voor opname eigen stem

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

M-audio heeft bijvoorbeeld enkele USB kaartjes waar je direct een mic op kunt aansluiten, incl phantoomvoeding. Alleen niet voor 75 euro ;)

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 23:09

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

deepspace schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:37:
M-audio heeft bijvoorbeeld enkele USB kaartjes waar je direct een mic op kunt aansluiten, incl phantoomvoeding. Alleen niet voor 75 euro ;)
Zag ze op de site staan idd, kitje voor 179 USD, iets boven mijn budget. Maar goed ga eerst maar eens op zoek naar opnames met die Samson microfoon. Iemand in bezit van zo'n mic?

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Verwijderd

nee maar ken wel de mic waarop hij gebaseerd is. heel aardig voor opnemen. echt absoluut het beste voor het geld wat je ervoor over hebt. houd ff in de gaten dat je asio4all download en installeerd als je gaat opnemen. dan kan je opnemen zonder vertraging op een pc zonder goeie geluidskaart met asio driver
Pagina: 1