Toon posts:

Geen ip

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sindskort heb ik de gigaset sx551 modem met het internet plus bellen van kpn.

Alles werkt prima draadloos op mijn desktop pc gaat ook goed.

Maar op mijn laptop krijgt die geen ip toegewezen heb al veel dingen geprobeerd maar krijgt steeds geen ip.

Netwerkkaart: Realtek RTL 8180
Soort: Hp Omnibook XE4100

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:35

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wat voor ip heeft je laptop nu dan?

Heb je geprobeerd om op je laptop nog eens de wizzard thuisnetwerk instellen te draaien? (netsetup.exe)
Ik heb gemerkt dat dit af en toe dit soort vage problemen kan verhelpen. Anders ff in je 'DOS' box ipconfig /release en ipconfig /renew_all doen en dan ff aangeven wat er gebeurt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
zelf een statisch ip toewijzen misschien? :/

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:35

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

monnick schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:28:
zelf een statisch ip toewijzen misschien? :/
Wil ook weleens helpen maar niet in alle situaties hoor :)
Wat ook weleens wil helpen is ff je netwerkkaart disablen en weer enablen. Verbinding repareren werkt (bij mij) vaker niet dan wel.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 22:38
Komt de wifi verbinding zelf in de lucht?
Is dit niet het gval, dan moet je de mac filter settings in het modem eens nakijken.
Het kan zijn dat de notebook gewoon geen toegang heeft.

Verwijderd

Topicstarter
FooLsKi schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:28:
Wat voor ip heeft je laptop nu dan?

Heb je geprobeerd om op je laptop nog eens de wizzard thuisnetwerk instellen te draaien? (netsetup.exe)
Ik heb gemerkt dat dit af en toe dit soort vage problemen kan verhelpen. Anders ff in je 'DOS' box ipconfig /release en ipconfig /renew_all doen en dan ff aangeven wat er gebeurt.
Netsetup geprobeerd hele wizzard door gelopen werkt verder niet..
Heb nog met lan kabel geprobeerd en dan doet die het gewoon wel..

Ipconfig .. werkte ook niet het lijkt wel of die gewoon niet toegewezen krijgt :S Kan wel zelf ip toewijzen maar dan heb knatuurlijk geen internet

Verwijderd

Topicstarter
doctormetal schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:36:
Komt de wifi verbinding zelf in de lucht?
Is dit niet het gval, dan moet je de mac filter settings in het modem eens nakijken.
Het kan zijn dat de notebook gewoon geen toegang heeft.
Macfiltering staat uit.. Dus dat kan het niet zijn lijkt mij?

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-04 00:21

Guldan

Thee-Nerd

wat voor virusscanner heb je.. toevallig toch niet norton Internet Security? daar schijnen meer problemen met IPB zijn geweest. Tenminste volgens een collega van mij die daar helpdesk draait.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
Guldan schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:15:
wat voor virusscanner heb je.. toevallig toch niet norton Internet Security? daar schijnen meer problemen met IPB zijn geweest. Tenminste volgens een collega van mij die daar helpdesk draait.
Nee troep is dat hehe.. gebruik anti-vir

Verwijderd

Topicstarter
Maar niemand nog een oplossing?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Staan de beveiligingsinstellingen van je laptop (WEP/WPA) wel goed?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:43:
Staan de beveiligingsinstellingen van je laptop (WEP/WPA) wel goed?
Ja daar ben ik ook zeker van, alleen blijft die netwerk adres verkrijgen dus hij krijgt gewoon geen ip..

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Heb je hetzelfde probleem als je de beveiliging uitstaat? Hoe staat je router ingesteld, B+G mixed mode of alleen een van de 2?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-04 08:35
wat wel eens wil helpen is gewoon even opnieuw beginnen.
Dus het netwerk verwijderen uit voorkeurs netwerken
Vervolgens opnieuw toevoegen met de juiste codes

Wat ook problemen geeft is als er identieke hostname's zijn.
Zie je vaak bij @home klanten, welke een router hebben gekocht, het C** Nummer hebben ingevoerd in de router, maar vergeten zijn het C*** nummer van hun computer te wijzigen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
Als je geen ip adres krijgt maar wel signaal ziet kan het ook een beveiligingsprobleem zijn, zet tijdelijk even alle security van je wireless uit en kijk dan eens.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• marster81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 09:26

marster81

to be or not to be

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:18:
[...]

Nee troep is dat hehe.. gebruik anti-vir
Zet anti-vir dan eens uit. Zolang je nog een beveiligingsprogramma aan hebt staan kan dat de oorzaak wezen, je weet het niet...

Gebeurt idd regelmatig dat de virusscanner de boosdoender is 8)7

toch wel?

Verwijderd

Topicstarter
De router staat mixed ingesteld.

Maar voor de rest krijgen de andere laptops wel gewoon een ip toegewezen.

Ik ga het even proberen zonder anti-vir

HIJ DOET HET :D

Wat ik gedaan heb: instellingen van ?? naar tkip gedaan en anti-vir uitgezet..

Bedankt allemaal _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 17:57 ]

Verwijderd

instellingen van ?? naar tkip gedaan
Wat bedoel je hiermee? :?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-04 15:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

2e hit op [google=tkip] :)
De procedure om je draadloos netwerk te beveiligen met WPA encryptie (Wi-Fi Protected Access) lijkt op die van WEP encryptie. Voordat we de instellingen doen eerst nog wat weetjes:

WPA-PSK staat voor WPA Pre-Shared Key. Dit is een mechanisme voor het overzenden van sleutels tussen computers voor thuisgebruikers. In een professionele omgeving wordt vaak met een speciale server gewerkt die dit proces afhandelt (RADIUS server).
Even herhalen: TKIP staat voor Temporal Key Integrity Protocol. TKIP is in feite het werkpaard achter WPA. TKIP zorgt voor de daadwerkelijke encryptie van de pakketjes die over het netwerk reizen.
In het voorbeeld hieronder staat dus WPA-PSK / TKIP beveiliging ingesteld. Dit is momenteel voor thuisgebruikers de beste manier om een draadloos netwerk te beveiligen, omdat het veilig is en omdat het goed ondersteund wordt door verschillende fabrikanten. AES, een nieuwere en sterkere encryptievorm wordt minder vaak ondersteund, maar wel in de Linksys WRT54G router
Windows XP met Service Pack 2 ondersteunt WPA, maar XP met SP1 niet. Gebruik je Windows XP met SP1 lees dan dit artikel over de WPA update voor Windows XP
Daar had je het topic niet voor hoeven te kicken hoor ;)

Welkom op GoT bijdeweg
Pagina: 1