MSI 7900GT met momenten zeer traag

Pagina: 1
Acties:

• Somora
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02-2025
Ik heb net men MSI 7900GT binnen gekregen. Men pctje mooi geformateerd. Maar nu zit ik eigenlijk met iets vreemds in World of Warcraft. Soms zakt men fps met deze kaart tot de 11 fps. Vooral in de steden. Dit had ik eigenlijk nooit met men 6600GT 8)7. Ik heb de originele nvidia drivers geprobeerd en gemodde van DHzer0point. Maar nog steeds hetzelfde.

Iemand een ideetje? Of hetzelfde probleem?

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-07 18:07
staan de quality settings wel hetzelfde toen je de 6600GT had (AA, image quality etc)?

is idd erg vreemd xD

• Somora
Ik heb AA enzo allemaal op application controlled staan en de quality settings staan zelfs op best performance. Ik vind het idd ook erg vreemd.

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Wat voor voeding heb je?

IK hoop toch wel minimaal een 350W kwalitietsvoeding.. dus geen Sweex/Q-tec oid.

Better, Best, Bendtner

• Somora
Neen hoor ;) men voeding is deze Antec NeoPower 480W PFC ATX.

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 11:42
Idd maf als je 6600 GT al niet problemen gaf (net als bij mij overigens MSI 6600GT TD).
Je kan eens (dit klinkt vreemd) de Asus drivers downen.
Naar mijn ervaring zijn dat uber drivers, zelfs zo erg, dat ik soms na 1 jaar nog steeds de originele drivers van Asus gebruikte, omdat andere drivers ALTIJD langzamer bleken in games, en ik met de Asus drivers NOOIT fouten had.

Als dit het ook niet oplost gok ik een brakke kaart of zoiets mafs.

[ Voor 9% gewijzigd door gabiballetje op 01-05-2006 20:13 ]

Verwijderd

}) ik denk een voeding probleem... wat voor voeding heb je .. ? :O

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:41
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:24:
}) ik denk een voeding probleem... wat voor voeding heb je .. ? :O
Kijk eens twee posts boven je :O

Back ontopic: Wat je inderdaad zou kunnen doen is, wat gabiballetje al zei, andere drivers proberen (nVidia, Guru3D, Asus etc.).
Heb je ook de nieuwste chipset drivers? Dat kan ook helpen.

• Somora
@ PartizaN : staat 2 posts boven de jouwe :)

Wat ik nu ga proberen is zoals Gabiballetje zei die Asus drivers, ben ook die van MSI aant binnen halen ,eens proberen.

Ik heb deze chipset drivers:
nForce4 AMD Edition
Version: 6.70
Release Date: October 26, 2005
WHQL Certified

Nieuwer bestaan niet :(

Wat me eigenlijk net opvalt is dat er onder mijn pci sloten een molex gaat is dit nodig of is dit alleen nodig in SLI?

[ Voor 48% gewijzigd door Somora op 01-05-2006 20:37 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:41
Somora schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:29:
Wat me eigenlijk net opvalt is dat er onder mijn pci sloten een molex gaat is dit nodig of is dit alleen nodig in SLI?
Hoe bedoel je dat precies?

Wat ik wel weet, is dat bepaalde videokaarten een Molex aansluiting hebben, welke aan de voeding moet worden aangesloten, zodat de videokaart voldoende stroom krijgt.
Maar of dit voor de nVidia GeForce 7900GT ook geldt, dat durf ik niet te zeggen.

Edit:

Ik heb een layout van het, desbetreffende, moederbord bekeken en ik zie de Molex aansluiting te zitten (onderaan, onder het onderste PCI-slot).
Waar het voor dient durf ik niet te zeggen, maar dat zal vast wel in de handleiding staan, misschien is het handig om het even op te zoeken :)

[ Voor 26% gewijzigd door Yonix op 01-05-2006 20:53 ]

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-07 16:07
Waarschijnlijk bedoelt hij een molex op zijn moederbord. Ik weet niet zeker of het nodig is om die te gebruiken, maar ik heb er wel een voedingstekker ingeprikt. Baat het niet, dan schaadt het niet lijkt mij zo...

Verwijderd

Je moet natuurlijk wel dat molex plugje in de achterkant van je 7900GT prikken he ;)
Waarschijnlijk ben je dit vergeten..

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-07 20:09

Colan

sucks @ solderen

die heeft toch zo'n PCI-e aansluiting, zit die wel aangesloten?

[edit] argh...dubbel ;(

[ Voor 22% gewijzigd door Colan op 01-05-2006 20:49 ]

Simplicity is de bom...

• Somora
Ja ik dacht er net aan die pcie stekker op de videokaart heb ik aangesloten bij het installeren

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 11:42
Dus je kaart krijg power van de mobo en je mobo ook van de molex ?
(je zou eerder verwachten een extra molex voor de vidkaart maar ok)
Zo ja dan moet ie echt alle power krijgen die je maar kan krijgen, zeker met je Antec voeding, dat zijn nou niet echt slechte dingen. Als dat het niet is, idd wat driver combo's proberen.
Nieuwere drivers zijn lang niet altijd beter drivers, zoals ik al eerder stelde.
Vaak is het namelijk ook zo dat Asus de standaard drivers pakt, zelf wat klooit en kijkt een aanpast, en die op hun site gooien, down dan degene van Asus die bij je kaart hoort, dikke kans dat het de beste is die je ooit zult krijgen.
(als drivers installed en je bent daarmee sneller dan drivers die na ongeveer 1,5 uitkomen en dus nieuwer zijn dan kun je het vrij goeie drivers noemen).

[ Voor 7% gewijzigd door gabiballetje op 01-05-2006 21:19 ]

• Somora
Zou dat ook aan World of Warcraft zelf kunnen liggen want ik heb nl eens fear geprobeerd en daar heb ik die frame drops niet? 8)7

Verwijderd

Somora schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:29:
@ PartizaN : staat 2 posts boven de jouwe :)

Wat ik nu ga proberen is zoals Gabiballetje zei die Asus drivers, ben ook die van MSI aant binnen halen ,eens proberen.

Ik heb deze chipset drivers:
nForce4 AMD Edition
Version: 6.70
Release Date: October 26, 2005
WHQL Certified

Nieuwer bestaan niet :(

owsorry hoor :/

Maar ff ontopic.instaleer WoW gewoon opnieuw ???..

• Somora
Even een update op de situatie : :P

Heb WoW opnieuw geinstalleerd maar het blijft nog steeds. Ik heb ook eens Call of Duty 2 geinstalleerd en alles op max gezet, geen problemen, draait als een trein, dus ik verdenk WoW's buggy 3D code ervan ;)

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
Heb je nu wel of niet die molex op je mobo aangesloten, dit is namelijk nogal noodzakelijk heb ik begrepen.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Verwijderd

Op je moederbord hoef je het niet aan te sluiten... dat is alleen als je SLI gebruikt soort (EZ Plug) !. Op je kaart zelf zit welk een PCI-E aansluiting 6 pins die moet aangesloten worden. Volgens mij bestaat ook de nForce 7.02 driver.. :)

• Somora
Ja kheb de molex op het moederbord en de videokaart gestoken.
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:20:
Op je moederbord hoef je het niet aan te sluiten... dat is alleen als je SLI gebruikt soort (EZ Plug) !. Op je kaart zelf zit welk een PCI-E aansluiting 6 pins die moet aangesloten worden. Volgens mij bestaat ook de nForce 7.02 driver.. :)
Hm ik ga even googlen :)

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Is het niet zo dat je op die nieuwe videokaarten twee maal molex-stekkertjes moet aansluiten? Dus dat je videokaart zijn sap krijgt via twee aansluitingen?? Had volgens mij te maken dat 1 zo'n kabeltje soms te weinig voeding kan geven... (Don't shoot me if I'm wrong...) :/

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Verwijderd

Nope.. ik weet het zekers.. dat er maar 1 aansluiting is en dat is PCI-Express molex 6 pins, aangezien dat ik stuk of 5 van die kaarten in me handen hebt gehad en getest dus.

PS: heb je wel je P4 stekker voor je moederbord aangesloten? ik weet dat mensen vergeten om die erin te doen :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 09:50 ]

Pagina: 1