Quattrovox II geen belsignaal

Pagina: 1
Acties:
  • 2.080 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb een heel raar probleem met een al wat oudere Quattrovox 2.

Ik heb de centrale goed aangesloten, gewist naar defaults en alles ingesteld zoals het hoort. Echter wanneer ik het hoofdnummer bel vanaf mijn gsm, dan zie ik dat alle 4 de lampjes aan knipperen (dat is goed), maar geen van de 4 analoge telefoons gaan over!

Als ik een van de telefoons opneem terwijl de lampjes dus knipperen (als ik er naartoe bel), krijg ik wel gewoon mezelf aan de lijn, het lijkt dus alsof er geen beltoon naar de telefoons word gestuurd.

Ik kan trouwens wel met de analoge telefoons naar mijn gsm toe bellen (gaat ook over het juiste nummer).

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Zou het kunnen zijn dat de tonengenerator defect is?

Verwijderd

Zou kunnen. Hoor je de Quattrovox klikken terwijl de lampjes knipperen? De Quattrovox klikt namelijk in het ritme van het belsignaal: klik, 1 seconde wachten (in deze tijd moet je telefoon overgaan), klik, 4 seconden wachten (de pauze), klik, etc. Als hij niet klikt is er sowieso iets defect.

• Mishmash
Hij klikt wel gewoon...

Verwijderd

Wat voor telefoons zijn het? Denk aan import, draadloos, jaar van aankoop, etc..

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:06
Moest je bij een quatrovox niet een nummer toewijzen aan een poort voordat ie overgaat?.. Of eventueel dus naar alle poorten.

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 12:16
Standaard probleem van de quattrovox II.

Hij zet het belsignaal niet door maar het gesprek wel. Als je de nieuwe software download is het zeer waarschijnlijk verholpen.

Hoe je de nieuwe software download: (van website KPN)
1. Neem de hoorn op van het gewenste toestel
2. Druk op de flash-toets
> U hoort de (interne) kiestoon
3. Toets in * 87 *
4. Toets de pincode in
5. Druk op de # -toets
> U hoort een bevestigingstoon
6. Toets in * 90 *
7. Toets het telefoonnummer 040 2962940 in en sluit af met een #
> U hoort de telefoon van de download-computer overgaan
> Wacht totdat u hoort dat u verbinding heeft (verschillende pieptonen)
> U hebt verbinding met de computer van KPN
8. Leg de hoorn neer (op de haak)
> De nieuwe software wordt in de Quattrovox geladen

Het downloaden van de software duurt ongeveer 15 minuten.Tijdens het downloaden kunt u via één kanaal bellen en gebeld worden. Als de software succesvol gedownload is, voert de Quattrovox II een test uit. Tijdens de test die ongeveer drie minuten duurt kunt u niet bellen en niet gebeld worden.
Als u nieuwe software ophaalt, blijven de bestaande programmeringen in de Quattrovox bewaard.

• berties
Laat even weten of het gelukt is..

Verwijderd

lammetor schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:59:
Moest je bij een quatrovox niet een nummer toewijzen aan een poort voordat ie overgaat?.. Of eventueel dus naar alle poorten.
Nee, als je geen nummers toewijst gaan alle poorten op alle nummers over. En de lampjes knipperen al, dat is het teken dat hij over zou moeten gaan. Er is gewoon een probleem met iets het belsignaal moet genereren, wat blijkbaar met de nieuwe software opgelost zou moeten zijn.

• berties
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:37:
[...]

Nee, als je geen nummers toewijst gaan alle poorten op alle nummers over. En de lampjes knipperen al, dat is het teken dat hij over zou moeten gaan. Er is gewoon een probleem met iets het belsignaal moet genereren, wat blijkbaar met de nieuwe software opgelost zou moeten zijn.
Niet helemaal, als je niets programmeerd op de qvox II, dan gaat het hoofdnummer op alle poorten over maar de andere (MSN/ondernummers) gaan dan niet over, op geen enkele poort (je krijgt een informatie toon te horen als je er naar toe belt). De lampjes geven inderdaad aan dat het binnenkomende nummer naar alle vier de poorten gaat.

Verwijderd

berties schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:46:
[...]

Niet helemaal, als je niets programmeerd op de qvox II, dan gaat het hoofdnummer op alle poorten over maar de andere (MSN/ondernummers) gaan dan niet over, op geen enkele poort (je krijgt een informatie toon te horen als je er naar toe belt). De lampjes geven inderdaad aan dat het binnenkomende nummer naar alle vier de poorten gaat.
Oh. De Quattrovox IV (die hebben wij) reageert automatisch overal op als er niets geprogrammeerd is. Had niet verwacht dat hier verschil in zit, dus sorry :)

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
berties schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:46:
[...]

Hoeft bij de Qvox II ook niet je MSNnr's gaan gewoon overal over.

• Mishmash
Ik zal dinsdag de nieuwe software laten downloaden, dan ben ik weer op kantoor.

Jullie horen van mij!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem. In eerste instantie werkte alleen het hoofdtoestel nog met een beltoon, maar na het resetten van de quattrovox werkte geen enkele beltoon meer. Wel krijg je gewoon verbinding als je opneemt en ook hoor je de quattrovox netjes alle poorten afklikken. Inmiddels ook een nieuwe firmware versie gedownload (was nog versie 1, is nu op versie 9), maar nog steeds geen beltoon. Heeft iemand al een oplossing? Groet Robert

• Mishmash
Hmm mijn baas was het zat en heeft hem de deur uit gesmeten.... hangt nu een nieuwe duovox die het prima doet. Vriend van mij merkte ook nog op dat de tonengenerator wel eens aan het eind van z'n latijn kon zijn...
Pagina: 1