Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep
Zoiets zat een beetje in mijn hoofd maar nu wil ik ook wel zoiets gaan bouwen!
Een simpele autoradio en wat luidsprekers gebruiken is voldoende, maar over die accu is het mij nog onduidelijk.
NiCd en NiMh batterijen zijn op te laden met een standaard laadapparaat, maar hoe zit het met die grote accu in de foto?
Lijkt me op een auto/brommeraccu.
Wat voor capaciteit heb je nu precies nodig om de radio fatsoenlijk te kunnen gebruiken, en -nog belangrijker- hoe laad je de accu weer op?
Ook lijkt me het behoorlijk duur als je een flinke accu samen met grote luidsprekers wil...
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Verwijderd
het is idd een auto accu is gewoon 12 volt.DarthPlastic schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:34:
@hierboven: Dit is echt mooi gemaakt!
Zoiets zat een beetje in mijn hoofd maar nu wil ik ook wel zoiets gaan bouwen!
Een simpele autoradio en wat luidsprekers gebruiken is voldoende, maar over die accu is het mij nog onduidelijk.
NiCd en NiMh batterijen zijn op te laden met een standaard laadapparaat, maar hoe zit het met die grote accu in de foto?
Lijkt me op een auto/brommeraccu.
Wat voor capaciteit heb je nu precies nodig om de radio fatsoenlijk te kunnen gebruiken, en -nog belangrijker- hoe laad je de accu weer op?
Ook lijkt me het behoorlijk duur als je een flinke accu samen met grote luidsprekers wil...
ik laad hem op met een omvorger!!!
van 220volt naar 13.nogwat volt
ik schakel hem gwn in op wissel spanning en hijs zo vol
Verwijderd
tja een lader kopen voor een auto accu is best nog prijzig.
en als je toevallig een omvorger hebt staan dan is dat al voldoende
Aan de slag dan maar binnenkort
'ns kijken of die accu's niet al te duur te koop zijn, en dan maar een autoradio zoeken...
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 21:22 ]
[RADIO] Radio/CD met accu --> [DIY] Portable radio/cdspeler op accu
Ik vind het een leuk initiatief, maar ik wil je aanraden eerst in ieder geval eens ene kijkje te nemen in Mooiste krat radiootje en Autoradio direct op autoaccu. aangezien je huidige start op deze manier was summier is.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Maar met welke kosten moet ik rekening houden als ik een simpelle radio wil... Hoeft niet het beste van het beste. Denk dat volgende onderdelen voldoende zijn:
- Autospeaker
- Autowoofer
- 12v (auto)versterker
- Accu
- Iets leuks om het in te bouwen (bierkratje ?)
Wat zou dit geheel ongeveer kosten... Dus gewoon goedkope versterker, enz.
Het bierkratje is gewoon het staite geld wat je voor een kratje betaald( tenzij je nooit bier drinkt en geen krat thuis hebt. ) Anders is het hout en dergelijke. Ik denk dat je daar ongeveer 5 tot 10 euro moet vooruittrekken. ( heb je zat hout ook voor de tussenschotjes en Accuhouder)Gemeni schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:47:
Zit te denken om er ook 1 zelf te bouwen met een leuk ontwerp...
Maar met welke kosten moet ik rekening houden als ik een simpelle radio wil... Hoeft niet het beste van het beste. Denk dat volgende onderdelen voldoende zijn:
- Autospeaker
- Autowoofer
- 12v (auto)versterker
- Accu
- Iets leuks om het in te bouwen (bierkratje ?)
Wat zou dit geheel ongeveer kosten... Dus gewoon goedkope versterker, enz.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Bierkratjes staan hier zat
Als je een 'simpele' autoradio pakt en niet al te grote speakers (moet nog wel in het kratje passenGemeni schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:25:
Uh, het gaat me meer om de boxen en de versterker
Bierkratjes staan hier zat
Versterker is dan niet nodig omdat de radio zelf vaak al 10W ofzo heeft.
Accu heb ik net opgezocht (ik ga ook iets bouwen denk ik
Maarja, als je al een voeding of adapter hebt zegt m-king hierboven bv dat je geen speciaal laadapparaat nodig hebt...
edit: TR ingediend, volgens mij past dit namelijk beter in EL, het krijgt namelijk een hoge tweak-factor, en daar zitten ook meer mensen met verstand over accu's, want het gaat meer die kant op lijkt me
[ Voor 14% gewijzigd door DarthPlastic op 02-05-2006 15:11 ]
Vaak kán dit wel (bv computerluidsprekers), maar hebben ze een 220V ingang.Gemeni schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:15:
Zelf zat ik de denken aan een versterker met draadjeaansluitingvoor mp3speler/diskman? Is dit niet mogelijk of verschild dit per versterker of de juiste ingang aanwezig is...
Als je geluk hebt met een setje met 12V adapter (gelijkstroom!) dan kan deze aan een accu.
Maar idd, alles met een lijningang/AUX/tape/CD/nogwat is bruikbaar.
Verwijderd
zie mijn radio/ versterker daarop sluiten wij ook mp3 speler op aan. door middel van een verloop stekkertje(van 2x tulip(die op de versterker aangesloten word)naar 1x 3,5 mm jack plug die in je mp3 speler gaat.) k zal ff foto postenGemeni schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:15:
Zelf zat ik de denken aan een versterker met draadje kabeltje voor mp3speler/diskman? Is dit niet mogelijk of verschild dit per versterker of de juiste ingang aanwezig is...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 18:59 ]
Ik hoop dat jullie mij deze info kunnen vertellen! Dank je!