Toon posts:

ASUS A8N32-SLI Deluxe doet niks meer

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb al alle relevante topics gelezen over dit moederbord maar mijn probleem kwam er helaas niet in voor dus bij deze.
Het gaat om het volgende, ik heb net nieuwe onderdelen gekocht:

- AMD Athlon X2 4200+
- ASUS A8N32-SLI DELUXE
- Antec Phantom 500
- Sapphire x1900XTX

Ik gebruik hierbij Kingston HyperX geheugen momenteel en een Maxtor ATA harddisk.
Nu mijn probleem, ik heb een nieuwe SATA2 schijf liggen van Maxtor 300Gb en wilde deze installeren maar bleek dat het systeem niet "APCI" compatable was, dus logische oplossing leek mij de bios te updaten.

Ik naar asus.com en zag dit: "ASUS Update V6.10.02 Install Program for Windows 2000/XP/2003 & for Windows 64bit XP/2003" en heb dat dus ook geprobeerd.
Na dit programma geinstalleerd te hebben kon ik kiezen waarvandaan ik de bios wilde halen en ik heb gekozen voor "downloaden van ASUS FTP" maar dat bleek niet te kunnen omdat er teveel gebruikers opzaten dus toen wilde ik het op de oude manier doen via DOS en heb op de knop "cancel" gedrukt en toen ging de computer uit en sindsdien doet hij niks meer.

Als ik nu de computer probeer aan te zetten gaat de blauwe lamp van de voeding 1 seconde aan en daarna weer uit en de fans spinnen ook even rond, dat is alles wat er gebeurd dus geen beeld geen geheugen tellen, geen piep, niks.
Ik heb toen de bios re-reset en batterij er even uitgehaald maar niks deed de computer weer normaal opstarten.

Dus nu mijn vraag, hoe dit op te lossen? is de bios nou verziekt? want ik heb nooit gekozen de chip te programmeren.
En ASUS heeft toch een bios herstel tool, maarja als de computer niet eens aangaat kan dat ook niet, hierbij waren mijn ideeen op dus ik hoop dat iemand kan helpen... :?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:32
Ik mag aannemen dat Asus update eerst de BIOS volledig binnenhaalt voordat deze het zaakje gaat flashen ?
Ik denk dat je gewoon een gevalletje defect dood moederbord hebt waar jij of niemand wat aan kan doen

Verwijderd

Topicstarter
Ja jammer dan, ga hem terug sturen ... zal zeker weer een week duren :(

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 12:07
Leuk, want als je pech hebt omdat de winkel je niet meteen een nieuwe wil geven duurt het 6 weken eer je een nieuwe uit Tsjechie krijgt...

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Lijkt me onwaarschijnlijk dat het annuleren van het bios update tool tot een gewijzigd bios en daardoor niet functionerend systeem leidt.
Probeer anders 'ns met alle stekkertjes losgetrokken (hdd, cd-rom, reset, etc.) en dan booten met minimale ingeplugd.
Ff wat leven blazen in dat kreng ;)

d:)b :henk d:)b

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
ik hoop voor je dat je hem nog niet heb terug gestuurd, want dat is niet nodig namelijk.

Bij Asus mobo's (iig de A8N serie) heb je een bios recovery functie dmv de megeleverde cd. Kijk achterin de user manual hoe je dat precies doet. Werkt iig goed want ik heb het zelf ook eens uitgevoerd met een Asus A8N-SLI

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
kijk daar heb je nog eens iets aan.
Tevens zou je als je iemand kent met hetzelfde mobo een hotflash kunnen proberen, of zijn bioschip in de jouwe om te zien of het dan werkt.
Wel op eigen risico..

Verwijderd

Is het wel een beetje te nieuw moederbord voor voor hotflash of niet ?^^

denk niet dat er veel mensen zijn die dat tolereren :D

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 18:03
Bedankt voor alle reacties, maar ik ben nu 99% zeker dat het de voeding is die het begeven heeft waarom weet ik alleen niet zo'n ding gaat toch niet zomaar kapot na een paar dagen.
Ik heb de voeding op en ouder systeem aangesloten met 20pins, dus de 4pins losgehaald die aan de stekker vastzit geklikt maar dat systeem geeft ook geen teken van leven dan.
Hij geeft heel even blauw licht aan de achterkant (de led die er opzit) en dooft dan.
Alleen jammer van de kut service van Euromaxi dat ik hem niet even kan omruilen, want hij moet eerst door de "technische dienst" getest worden terwijl je b.v. bij Micro-mail hem gewoon meteen kan omruilen.
Ik zou eventueel wel een voeding voor deze periode kunnen kopen, maar denk niet dat ik voor weinig een voeding heb die dit systeem kan trekken...
Pagina: 1