line-kabel: maakt het iets uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 20:32

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ey,

Vandaag heb ik lopen prutsen aan een kabel (was ooit systeem-kabel voor een stereo-toren). Hij moest verlengd worden, dus ik heb gewoon 2 meter standaard (niet-shielded) kabel eraan gedraaid. Dit was geen succes, enorm veel brom en geen geluid :D

Ik ga morgen ff een kabel kopen: 2 meter met aan beide kanten zo'n 3,5 mm male jack (zelfde als iPod uitgang als het goed is). Zitten er nog verschillen in zulk soort kabels? Want line-in is best gevoelig geloof ik. Dus heb je bijv. zo'n kabel speciaal voor bijv. microfoon of line-in?

En is die kabel die ik wil hebben gewoon kant-en-klaar in de winkel, of moet ik zelf een 3,5 mm jack eraan prutsen?

NOSIG

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

bigchristiaan schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:38:
En is die kabel die ik wil hebben gewoon kant-en-klaar in de winkel, of moet ik zelf een 3,5 mm jack eraan prutsen?
Als je wel eens in een winkel rondgekeken had dan had je deze vraag niet hoeven stellen :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Exirion schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:41:
[...]

Als je wel eens in een winkel rondgekeken had dan had je deze vraag niet hoeven stellen :X
Als je nou serieus een reply had gegeven, dan had dit een stomme reactie gescheeld |:(

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Jahoor, 3'5mm kabels hebben ze in alle soorten en maten.. Er zijn niet echt verschillen per toepassing.. hooguit in dikte van de kabel.. Hoewel dit vaak bij tulp kabels is, in een 3,5mm plug past nou eenmaal niet veel :-)

Jammer dat je beschrijving niet erg helder is..

IP Rocks

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Mei schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:49:
Als je nou serieus een reply had gegeven, dan had dit een stomme reactie gescheeld |:(
Ja, die van jou, want de eerste reactie is niet eens zo stom.

In iedere electronika winkel is een dergelijke kabel gewoon te koop. Weet je niet precies wat je moet hebben, kun je dat gewoon vragen.

Daarnaast wordt er verwacht dat je wat vooronderzoek doet voordat je een topic opent. Dat is hier duidelijk niet gebeurt. Voor de rest laat de openingspost ook nog zeer te wensen over.

Dus: gewoon naar de winkel, en vragen. Voor een paar euro ben je dan klaar :)

[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 01-05-2006 19:54 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Mei

Mei

deepspace schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:52:
[...]

Ja, die van jou, want de eerste reactie is niet eens zo stom.
Soms denken mensen er gewoon niet aan, of willen ze even iets zeker weten voordat ze naar de winkel gaan...

En om dan gelijk als een of ander arrogant figuur iemand erop te gaan wijzen dat het verkeerd gaat is wel érg flauw hoor... Gedraag je als een volwassene zeg, stel je een beetje soepel op...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Mei schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:56:
En om dan gelijk als een of ander arrogant figuur iemand erop te gaan wijzen dat het verkeerd gaat is wel érg flauw hoor... Gedraag je als een volwassene zeg, stel je een beetje soepel op...
Ik zou niet weten waarom je soepel zou moeten doen tegen iemand die al bijna 500 keer heeft gepost. Die hoort het onderhand toch wel te weten..

Met vragen stellen heb ik ook geen enkel probleem, maar doe het dan fatsoendelijk!

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 01-05-2006 21:16 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Mei

Mei

deepspace schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:16:
[...]

Ik zou niet weten waarom je soepel zou moeten doen tegen iemand die al bijna 500 keer heeft gepost. Die hoort het onderhand toch wel te weten..

Met vragen stellen heb ik ook geen enkel probleem, maar doe het dan fatsoendelijk!
Wees dan de wijste en ga niet zo bot doen... Ik loop ook op genoeg fora rond en bij praktisch allemaal zijn ze soepeler en netter dan hier soms gebeurt...

//edit: Maargoed, weer ontopic, schiet niet op zo ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mei op 01-05-2006 21:38 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 20:57
overal zijn ze netter, en hier af en toe niet?
volgens mij zal dat wel los lopen.

ontopic:
ik denk dat de ruis komt door de verlenging, koop een 3,5 mm jack->tulp aansluiting, sluit em aan, en je hebt geen last van storingen.

PSN: djmurcielago

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 20:32

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hmz ik wist niet dat hier zoveel tumult over zou zijn :P

Maarja ik heb dat kabeltje allang gekocht voor veel teveel geld en het werkt perfect. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door _Christiaan_ op 02-05-2006 13:41 ]

NOSIG

Pagina: 1