Aronnax A3D Vortex Advantage kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:28

winnie

de poes...

Topicstarter
Een vriend kan goedkoper een "Aronnax A3D Vortex Advantage" kopen (moet 69 piek kosten, nieuwstaat). Nu zijn de vragen:
- is dit een fatsoenlijke geluidskaart voor quake, ut en dat soort spelletjes?
- Heeft deze kaart goede driver ondersteuning (desnoods via referencedrivers) voor win98/win2k?
- Heeft iemand ervaring met aronnax?
- Is er voor die prijs een betere keuze aan geluidskaarten?

Verwijderd

Voor die prijs niet nee, maar is dat ding A3D 1.0 of 2.0
heb je 2 of 4 speakers?

Verwijderd

Bedankt Winnie!
Het is een Vortex Advantage, ik weet niet of dat ouder of nieuwer is dan de Vortex 1 of Vortex 2.
De keus is trouwens tussen deze kaart en een SoundBlaster 128. Wat is de beste keus?

Verwijderd

Ligt er maar net aan welke standaard je mooier vindt klinken: ofwel EAX, ofwel A3D.

De ene werkt met 'geluids-effecten' (EAX), de ander met 'wave-tracing' (A3D).

Het laatste geeft meestal een realistischer geluidsbeeld, en is ook wat mooier...

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Vortex advantage is of Vortex1 of een voorloper daarvan, dat weet ik niet precies meer, maar hij ondersteunt iig maar twee speakers.
Zle zou ik liever iets meer uitgeven voor een Aureal Vortex2 PCI A3D2.0 bulk, die staat in de Pricewatch voor fl 84,-

Ik zie nu ook dat een Aureal Advantage PCI A3D bulk maar 39,- kost bij http://www.hard-ware.nl/componenten/index_Multimedia.htm

Vortex kaatjes hebben overigens native w2k support, alleen zit daar geen a3d ondersteuning in. Die zit wel in de beta-drivers van Aureal, die zijn alleen niet echt stabiel op SMP-systemen

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Niet stabiel bij SMP? Ik draai al een hele tijd W2K server en Xitel Storm Platinum met laatste Aureal drivers. En dat op een BP6 :)
Pagina: 1