De rest van de foto's zijn ook zeker mooi maar springen er niet echt uit.
Als je voor mij nummer 2 hebt in high res zou ik dat echt relax vinden.

Helemaal eensPilatuS schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:55:
Nummer 1 en 2 schreuwen om een high-res versie
De rest van de foto's zijn ook zeker mooi maar springen er niet echt uit.
Als je voor mij nummer 2 hebt in high res zou ik dat echt relax vinden.
Vind ze trouwens allemaal bijzonder mooi, maar nummer 1 en 2... wauw
3 en 4 had je opzich wel weg mogen laten van mij, maar echt verkeerd vind ik ze ook niet.
De rest over het algemeen niet zo heel erg speciaal, beetje rommelig imo, maar 1,2 en 10 zijn echt super!
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Zien er gewoon goed uit
Heb je #1 in org. formaat voor me?
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
#8 vind ik erg mooi, behalve de linkergroep riet, waaronder die lange stengels. Dit vind ik het beeld onderbreken, in plaats van ondersteunen / inleiden. Met alleen de rechtergroep riet was het denk ik veel mooier
#10 had ik mooier gevonden met een blauwe lucht, en zon, als achtergrond in plaats van de bomen out-of-focus. Die zou je overigens best nog in kunnen plaatsen.
#3 vind ik veel te grouw, misschien dat je daar nog wat aan kan doen met nabewerking? Bij #5 vind ik het contrast (in kleur) tussen de vogel en het water niet groot genoeg. In enige mate geld dit ook voor #7, die ik daarnaast rommelig vind.
JHS schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:20:
#1 vind ik echt geweldig, en ook #2 en #4 vind ik showcase-waardig. Bij #9 vind ik het erg jammer dat niet allebei de konijnen Hazen in focus zijn, en vind ik de ('scheve') achtergrond net iets teveel afleiden. Maar daar valt over te twisten
.
#8 vind ik erg mooi, behalve de linkergroep riet, waaronder die lange stengels. Dit vind ik het beeld onderbreken, in plaats van ondersteunen / inleiden. Met alleen de rechtergroep riet was het denk ik veel mooier.
#10 had ik mooier gevonden met een blauwe lucht, en zon, als achtergrond in plaats van de bomen out-of-focus. Die zou je overigens best nog in kunnen plaatsen.
#3 vind ik veel te grouw, misschien dat je daar nog wat aan kan doen met nabewerking? Bij #5 vind ik het contrast (in kleur) tussen de vogel en het water niet groot genoeg. In enige mate geld dit ook voor #7, die ik daarnaast rommelig vind.
Over #8 heb je idd gelijk, als het riet links van het nest er niet was zou het er stukken beter uit zien ja, maar daar doe je niks aan
En uiteraard was #10 beter geweest met een blauwe lucht, maar ik vind hem zo ook helemaal niet slecht, zo'n situatie waar je verder niks aan kan doen, maar toch super mooi geworden
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Bij deze de high-res (1600): #1 en #2.
Klopt wel, ik heb er ook één met de focus op de andere maar niet met beide in focus.JHS schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:20:
Bij #9 vind ik het erg jammer dat niet allebei de konijnen in focus zijn, en vind ik de ('scheve') achtergrond net iets teveel afleiden. Maar daar valt over te twisten.
Mee eens, zag eigenlijk thuis pas hoe prominent dat ding in beeld stond. Wel bewust erop gezet maar idd iets te.#8 vind ik erg mooi, behalve de linkergroep riet, waaronder die lange stengels. Dit vind ik het beeld onderbreken, in plaats van ondersteunen / inleiden. Met alleen de rechtergroep riet was het denk ik veel mooier.
Hmm, ben eigenlijk wel blij met het licht en de net iets overbelichte achtergrond en ik denk dat een blauwe lucht veel van de warmte zou weghalen.#10 had ik mooier gevonden met een blauwe lucht, en zon, als achtergrond in plaats van de bomen out-of-focus. Die zou je overigens best nog in kunnen plaatsen.
Canon 30D met 17-40 en 70-200pven schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:26:
Ik kan het nog niet in dit draadje vinden: met wat voor camera/objectieven zijn deze foto's gemaakt?
Super !#1 en #2 lijken dus favoriet
Bij deze de high-res (1600): #1 en #2.
Heb ik er weer 2 erg mooie wallpapers bij
Mooie platen!
canon EOS 350D + EOS 1Dmk2 + 70-200 f2.8L usm + 50 f1.4 + 24-70 2.8L usm+ 430EX
Daar heb je inderdaad zeker een punt. Maar dan denk ik alsnog dat een warme avondlucht mooier was geweest. Maar die was er helaas nietdjengizz schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:38:
#1 en #2 lijken dus favoriet
Hmm, ben eigenlijk wel blij met het licht en de net iets overbelichte achtergrond en ik denk dat een blauwe lucht veel van de warmte zou weghalen.
Verder nette case.
Heb je een pola-filter gebruikt? En zo ja, bij welke foto's?
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
1 is simpel, maar echt goed uitgevoerd
2 Eigenlijk ben ik er niet heel enthousiast over, verkeerd bewerkt, en eigenlijk moet ie 't daar wel van hebben
3 Net niet helemaal, misschien niet simpel genoeg? Ik weet 't eigenlijk niet...
4 Super! Heel lekkere sfeer
Proficiat met je nieuwe camera + set, zie 't nu pas
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Nee, geen Pola gebruikt (heb ik wel maar niet de juiste maat voor die 17-40). Voornamelijk nabewerking: kleurtjes en dodge en burn.The Cheese schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:31:
Heb je een pola-filter gebruikt? En zo ja, bij welke foto's?
Klopt, dit is uit drie RAW opnames uit de hand geschoten en de scherpte is compleet weg. Daarnaast heb ik er een bende van gemaakt in de nabewerkinginquestos schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:32:
2 Eigenlijk ben ik er niet heel enthousiast over, verkeerd bewerkt, en eigenlijk moet ie 't daar wel van hebben

thnxProficiat met je nieuwe camera + set, zie 't nu pas
Verder is het maar een rare testcase .. zoals ik het zie een regelrechte Showcase
<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen
Ik zal toelichten waarom ik hem als testcase heb geplaatst want ik ben zelf nog niet helemaal tevreden:Maeslant schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:47:
Ik post hier nooit, kijk altijd wat rond om te kijken of er nog wat te zien is. Maar deze foto's zijn echt mooi, moest er 2 keer naar kijken.
Verder is het maar een rare testcase .. zoals ik het zie een regelrechte Showcase
-De camera en objectieven zijn nieuw voor mij. Ik kom van analoog en het laatste jaar heb ik met een compact geschoten. Ik merk dan ook dat ik voornamelijk moet wennen aan het focussysteem en het feit dat hoge iso's bruikbaar zijn. Nu schiet ik bv. nog te vaak met diafragma wijd open i.p.v. de iso te verhogen. Dit komt mijn hitratio niet ten goede (kleine DOF op 200 mm, f/2.8 dichtbij). Dus voor mij een 'test' van het werken met een DSLR.
Verder ben ik na een jaar compact iets te veel met DOF spelletjes bezig geweest (wel leuk overigens
-#2 is een experimentje met HDR. Ik had eigenlijk bracketing toegepast om een juiste belichting te kiezen maar ben tijdens het nabewerken gaan spelen met HDR. De alignment van de foto's is niet echt geslaagd en ik heb USM met een grote radius toegepast om het schitter effect op het gras te versterken. Dit heeft vervolgens de luchten vernaggelt (i.c.m. de tonemapping). In het klein nog wel leuk maar in het groot niet meer mooi (zie de 1600 variant). Ben met een remake bezig die er beter uit ziet.
-#3 is een tikkie onderbelicht
-#5 is eigenlijk een te grote crop. Ook weer leuk in het klein maar in het groot wat minder. Daarnaast vind ik de streperige reflecties in het water niet mooi.
-#6 Fantastisch licht en een erg mooi doorkijkje wat ik vervolgens volledig heb 'platgeslagen' door de tele te gebruiken.
-#8 zie eerder commentaar. Rietstengel had naar links gemoeten of zelf helemaal weg.
-#10 vind ik op zich wel fijn alleen ligt de DOF net verkeerd imo. Mijn doel was om de hoogste paardebloemen te isoleren om zo het gevoel te krijgen dat ze naar het licht groeien. De out-of-focus bloemen op de voorgrond leiden net iets te veel af denk ik en waren scherp mooier geweest denk ik.
#1, #4 en #7 ben ik tevreden over en #1 en #4 zitten in mijn portfolio map
Dus daarom testcase. Misschien wat gepixel neuk maar alle punten waren makkelijk beter te doen.
#2 de voorgrond van deze foto vind ik niet super boeiend, het onkruid. De achtergrond vind ik veel boeiender daarentegen. Het wolkendek waar de zon doorheen komt, de bomen links. Het lijkt wel bijna een schilderij! Daarentegen is het geheel wel weer redelijk druk...
#3 doet me weinig. Heeft beetje weg van snapshot, maar is toch wel met betere inzichten genomen. Waarschijnlijk is het de boeien lijn en de paal op de achtergrond die het beeld wat verpesten.
#4 lekker mystiek sfeertje, hier houd ik wel van. Lekkere schuine lijnen, een onderwerp dat naar mijn idee op de juiste lokatie zit...
#5 naise! Draai hem eens op z'n kop, maakt het veel leuker/interessanter om naar te kijken
#6 - 9 doen me weinig
#10 lekkere sfeer, alsof je midden in de bloemen zit. Somehow vind ik het net niet dat effect hebben zoals bijv bij #1. Ik zou er liever nog iets dieper in willen zitten met een nog wat vagere achtergrond. De bokey van de bomen vind ik overigens ook niet mooi over komen. Vervang die bomen door een blauwe achtergrond en je foto ziet er meteen heel anders uit
Verwijderd
als je het topic gelezen had, had je gezien dat hij de full ergens gepost heeft, deze bevat exif info..Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:55:
Nummer 2 heeft echt goede schaduw en contrast balans ! Wat waren je instellingen van je fotokamera !
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Ik bewerk al mijn foto's maar die eerste is niet extreem bewerkt (zoals bv. #2). Standaard RAW converter dingetjes.arieman007 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:40:
is die 1e bewerkt?
#4, #8, en #10 zijn imo ook erg geslaagd.
#2 vind ik over de top bewerkt en daardoor niet mooi.
De rest vind ik wat wisselender, net een tikje te saai, of net te weinig kleur. Ik moet wel zeggen dat er geen slechte foto's tussen zitten
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Ik ga hier volledig in meeSpike_wolf schreef op maandag 01 mei 2006 @ 19:10:
1, 2 en 10 zou ik zo aan de muur hangen
De rest over het algemeen niet zo heel erg speciaal, beetje rommelig imo, maar 1,2 en 10 zijn echt super!
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Even in Jip en Janneke taal (correct me if I'm wrongVerwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:55:
Nummer 2 heeft echt goede schaduw en contrast balans ! Wat waren je instellingen van je fotokamera !
Het origineel bestaat uit 3 foto's, waarvan er één onder- en één overbelicht is. Deze worden achteraf, met Photoshop, samengevoegd tot HDR (High Dynamic Range). Met behulp van een Tone Mapping plugin wordt een nieuwe foto gemaakt, die als het ware van elk van de 3 foto's het beste stukje zoekt, en die samenvoegt.
De originele foto's zien er volgens mij heel normaal uit
[ Voor 9% gewijzigd door Elektronicanet op 10-05-2006 23:54 ]
Nederlander in België
Verwijderd