Casema Internet delen, hoe???

Pagina: 1
Acties:

• Terrible
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 16:52

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Topicstarter
Ik zit nu al geruime tijd te klooien met verschillende proggies (Sygate, Nat32, Winroute, etc.) om op drie verschillende pc's in een lokaal netwerk te kunnen Internetten. Nu raadt iedereen elkaar Winroute aan.

Heb Winroute geprobeerd, maar met de standaard instellingen blokkeert de hele boel. Er is dan zelfs geen Internet meer mogelijk op de hoofd-pc die via een Nic verbonden is aan het Com 21 modem. De-installeer ik het proggie, dan doet kabel-Internet het weer.

Mijn config is als volgt:

-hoofdpc (Win 98) met daarin twee nics waarvan 1 nic is aangesloten op Com 21 modem (PPOE-protocol) en 1 nic op hub van lokaal netwerk

-2 'losse' pc's met daarop Win 98

Het netwerk werkt overigens goed. Kan alle machines pingen en ze verschijnen in network neighborhood.

Mijn vraag is nu: Heeft iemand Internet gedeeld met een Com 21 modem via Casema (Wanadoo in Utrecht) en welk proggie gebruik je daarvoor. Eventueel instellingen voor proxy, dns en andere technische zaken (gateway enzo) zijn welkom, want ik heb tot nu toe alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Snap er geen moer van |:(

In theorie zou je toch altijd een Internetverbinding moeten kunnen delen? Of je nu een modem gebruikt of een kabelmodem met PPOE (dat maffe protocol) zoals ik...

I'm confused... :?

Verba Volant, scripta manent. En de rest...

Verwijderd

Ik heb ook die Com21 van Casema. Ik heb eerst via Sygate geprobeerd te delen, maar alleen maar problemen.

Geen internet op de server-pc, zodra je vanaf een client internet op ging hing de server-pc, enz...
Ik heb nu een aparte PC staan als server, met Clarkconnect, da's een Linux gateway. Erg simpel, is alleen 85Mb om te downloaden en op cd branden. Dan is het een kwestie van een install-floppy maken via een Windows interface, installeren en gaan.

Dit is tot nu toe het beste wat draait bij mij. Nog geen problemem mee gehad. Bij die andere deel-software kreeg ik een beetje het idee dat die niet helemaal met PPPoE overweg kan ofzo.

• Terrible

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Topicstarter
Bedankt voor de input, maareh... Een Linux gateway? Pfff, dan installeer ik liever W2000 op mijn server pc, evt. met een proggie om Internet te sharen.

Iemand anders ervaring met dat $*# PPOE protocol en toch Internet sharing aan de gang gekregen met een software router?

• Terrible

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Topicstarter
Is er verder niemand die mij kan uitleggen, hoe ik concreet Internet kan sharen met Casema en Com 21 modem?

Dus met welk proggie werkt het goed, en hoe moet ik het instellen? Alle input is welkom...

Verwijderd

Hoi, ik ken het probleem, was laatst bij een kennis die ook Wanadoo heeft.

en zoals je al aangeeft, winroute... dan doet ie helemaal nix meer. SOLIDSHARE, werkt wel gewoon standaard install, nix in te stellen (later kan je met de ingebouwde firewall gaan stoeien, maar is niet vereist) en het moet werken (eerste x zal het wel iets langer duren voor dat er een internet pagina komt (20 sec ofzo... of is wanadoo gewoon traag ?) en daarna werkt het op alle andere pc's

Ik weet zo 1 2 3, niet meer of Solidshare ingebouwde dhcp server heeft, anders moet je op de client pc's het volgende instellen

ip: 192.168.0.X (of 192.168.1.X) (als je bijvoorbeeld een klasse C netwerk hebt) ip mag niet het zelfde zijn als server pc (waar je solidshare op installeerd)

Subnet mask: 255.255.255.0 (let's keep it simple)
gateway: ip adres solidshare server
dns: ip adres solidshare server ("host naam" gewoon iets invullen als je een win9x machine gebruikt)

Ik hoor het wel als het is gelukt

www.solidshare.com

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

En mocht je de standaard inbelsoftware gebruiken, dat Enternet, dan raad ik je aan dit te vervangen door RasPPPoE. Info: http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/ .

Een door Enternet opgebouwde verbinding laat zich namelijk niet delen.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik zelf com21 modem en wanadoo.
werkte voor geen meter, binnenkort weer een keer proberen.

enrico (op GoT) heeft het ook, die lukte het wel met veel geklooi. die gebruikt overigens sygate.

zal de link ff naar hem doorsturen zodat hij kan reageren :)

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:52
wat hier echt prima werkt (heb daarvoor ook wingate, sygate e.d. geprobeerd maar dat gaat echt niet altijd goed :? ) is xp...
Die kan namelijk al uit zichzelf routen.. gewoon delen van verbinding aan zetten en iedereen kan er (Zonder extra instellingen) gebruik van maken..
is erug makkelijk. suc6

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Werkt je gewone netwerk eigenlijk wel??

Dus kan je verbindingen maken tussen de pc's zonder internet te delen?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik heb ook Casema/Wanadoo basic gehad en dat Com21 modem (PPPoE).

Ik heb het gewoon aan de praat gekregen met ICS en Winroute.
En dat gewoon op de standaard internet-share manier. Daarvoor kan je gewoon de search gebruiken en je ziet hoe het moet.

Er is iig hoop :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb het gewoon met Winproxy 1.5.1 gedaan. Werkt perfect!

http://www.winproxy.nl
Pagina: 1