Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Betalen door verrekening Beschikking zorgtoeslag

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begin april een brief van de belastingdienst ontvangen met de verrekening van de eerder verleende beschikking. Deze verrekening heeft voor een bedrag van € 0,00 plaatsgevonden.

Wat ik dus dacht is dat alles blijft zoals eerder berekent en dat mijn zorgtoeslag gelijk blijft.
Er staat echter een rekensommetje bij (bedragen zijn aangepast):

<code>
Bedrag van de beschikking: €500
Betaald/verrekend (af): €250
------------------------------------------------
Totaal openstaand: €250
</code>

Het onderste (totaal openstaand) bedrag is het totale bedrag dat ik al ontvangen heb in 4 maanden.

In de brief staat echter dat ik het totaal openstaande bedrag voor 29 mei aan de belastingdienst betaald moet hebben.

Heb ik dan helemaal geen recht op zorgtoeslag??

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja ik heb hetzelfde gekregen. In mijn brief staat ook dat dit de 2e keer is dat ze het sturen, terwijl ik nooit een eerste brief heb gehad?

Wel heb ik geprobeerd mijn zorgtoeslag op te zeggen, maar hier nooit echt bevestiging van gehad. Ik ging er vanuit dat dit het was. Ik krijg mijn zorgtoeslag (als ik er al recht op heb, zit namelijk op het randje) liever aan het einde van het jaar. Zodat ik niet dat hele bedrag hoef terug te betalen.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:44

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

supershoe schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:17:
Ik krijg mijn zorgtoeslag (als ik er al recht op heb, zit namelijk op het randje) liever aan het einde van het jaar. Zodat ik niet dat hele bedrag hoef terug te betalen.
Ik doe hetzelfde met m'n hypotheekrenteaftrek, dus straks weer een zak met geld. ;) Da's op zich handig, maar alleen aan te raden als je het je kunt veroorloven. Geen zorgtoeslag iedere maand brengt sommige mensen toch in de problemen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
supershoe schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:17:
Ja ik heb hetzelfde gekregen. In mijn brief staat ook dat dit de 2e keer is dat ze het sturen, terwijl ik nooit een eerste brief heb gehad?

Wel heb ik geprobeerd mijn zorgtoeslag op te zeggen, maar hier nooit echt bevestiging van gehad. Ik ging er vanuit dat dit het was. Ik krijg mijn zorgtoeslag (als ik er al recht op heb, zit namelijk op het randje) liever aan het einde van het jaar. Zodat ik niet dat hele bedrag hoef terug te betalen.
Ik ben student zonder inkomen dus heb volgens mij zowieso recht op zorgtoeslag. Ik begrijp dus niet dat ik dat geld terug moet betalen terwijl de verrekening €0 bedraagt.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 15:38
ik heb hetzelfde gehad alleen 2 weken later kwam de brief met de acceptgiro. Nu kan ik alles wat ik heb ontvangen terug betalen

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
Klinkt bekend.... Ik had aangevraagd o.b.v. een verkeerd verzamel inkomen. Vervolgens een correctie ingestuurd. Toen 3 maand volle mep gehad en mijn vriendin ook nog eens 30+ euro.
Bdienst gebeld, komt vanzelf goed meneer. En ja, heb net 289,- terug betaald aan de bdienst.
Ze maken het niet leuker, maar ook zeker niet makkelijker.

Carpe Diem

Verwijderd

Ik had de eerste maanden van 2006 geen werk, maar was student. Toen ik na mijn afstuderen een baan vond heb ik mijn zorgtoeslag opgezegd. Vanwege de geweldige snelheid van de belastingdienst duurde dat meer dan een maand met het gevolg dat ik nu iets meer dan drie tientjes over april moet terugbetalen. Valt nog te overleven.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:44

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Tja, je wist dat je blijkbaar geen recht meer had op toeslag, dus dat geld dat had je natuurlijk gewoon op je bankrekening staan. Of ben je er zoeen die gewoon blind uitgeeft? ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Pagina: 1