Ik moet zeggen ik ben het met Exirion eens , dat hele refresh rate verhaal is over-hyped .
De meeste fabrikanten zetten hun rating neer in de meest optimale omstandigheden die haalbaar zijn
Maargoed , er werdt gevraagt voor game ervaringen met een 26 inch dus ik zal dat eens vertellen .
Heb nu al een jaar een 26 inch Samsung LCD TV .
In de eerste instantie zat er een zwarte plek op , alsof die pixels niet helemaal 100 % oplichten ( beetje dof ) Samsung gebelt en 2 dagen later stond er een 32 inch scherm in de plaats ( leen toestel ) na 1 week had ik me 26 inch (helaas

) weer terug .
Goede service !
Deze Samsung monitor waar ik de model nummer van niet weet en geen zin heb om erachter te kruipen heeft een native resolutie van 1280x768 , DVI/VGA/S-Video/Composiet/Analoog etc etc Aansluitingen .
Hij zit aangesloten op mijn PC met 2 x 7800 GTX waar deze jongen via de VGA kabel op de primaire VGA kaart en ik heb verder nog 2 x 19 inch Samsung 193T Syncmasters op de secundaire kaart via DVI .
Het is niet mogelijk om de DVI poort te gebruiken voor PC aanstuur , deze poort is voor high-end DVD spelers bedoelt Samsung heeft express een beeld vertekening erin , de vorige generatie had dit niet maar nu wel , weet niet hoe het met de nieuwe huidige generatie zit
Nu heb ik 2 profielen aangemaakt via nView die via hotkeys zijn aan te sturen .
1. Desktop modus
Bedoelt om mee te werken en alledaagse dingen te doen .
Verhoogt productiveit door te werken met 2 schermen en een derde (de26 inch) te hebben als een WYSIG / Preview scherm voor mijn 3D en 2D werken .
Tevens staat de 26 inch ingestelt als het scherm waarop mediaplayer classic mijn filmpjes , dvd`s en videos afspeelt met de opties " Touch window from inside " & " Keep aspect ratio " om alles heel mooi full screen erop te krijgen .
2. Game modus
SLI wordt hierbij ingeschakelt , en als actieve monitor houdt hij de 26 inch aan .
De andere 2 worden automatish uitgeschakelt , dit door een limitatie met SLI waarbij het tot nu toe nog niet mogelijk is meer dan 1 scherm aan te sturen via de DVI poorten .
Wel is het recentlijk nu mogelijk om een monitor + een TV out aan te sturen .
Echter heeft TV out een resolutie max van 1024x768 en dus niet praktish voor mij .
Maar dat maakt niet uit , als ik game hoef ik niks anders te zien .
Het switchen tussen deze 2 modussen is meestal een hotkey + 5 seconden wachten .
Ik heb deze games geinstaleerd : Homeworld 2 , Ground Control 2 , UT 2004, Farcry , COD2, Oblivion, Condemned , RF Online, Fear, Doom3 , Need for speed most wanted, Tomb Raider legends , BF2 , BF special forces , Lock-on
Alle games zijn ingestelt op 1280x768 , bij een enkele spel moet je een ini aanpassen om dit goed te krijgen zoals bij Doom3 , Fear en NFS:MW maar draaien perfect .
Vaag dat Condemned wel de optie heeft voor de widescreen res en Fear niet , gebruiken allebei de zelfde engine . Zal wel aan de makers liggen .
Ervaring :
Perfect ! RTS games zien er aangenaam uit vanwege het grotere beeld oppervlakte alle units kan je mooi bekijken in al hun details die vooral in gedetaileerde RTS`sen zoals GC2 mooi hun recht doen.
FPS , je zit er recht in vooral met aangrijpende games zoals COD2 .
Een genot voor het oog .
Ik heb geen last van ghosting what-so-ever ook al is dit een bijna jaar oude scherm ( Juni 2005 )
Je moet er wel niet al te dichtbij zitten , ik zit er nu als ik game 1 1/2 meter achter .
Dat is genoeg , maar je merkt je wordt wel wat sneller " moe " dan als je achter een 19 inch zit
Dit komt puur door de afstand denk ik .
Ik hoef geen vreemde fratsen te doen als veel "links en rechts " kijken , ik kan het allemaal in 1 oogvlak zien .
Dit scherm heb ik gekozen door de limitatie in mijn kamer .
Ga ik verhuizen ga ik zeker voor een 40 a 42 inch scherm en heb ik ook de ruimte om erverder van af te zitten .
Maar heb er tot nu toe zeker geen spijt van gehad .
Ik speel al mijn spellen met veel AA , meestal 8x en 16x anistrophic filtering , bij sommige games die CPU intensief zijn zelfs hoger zoals UT 2004 met 16x AA / 16 X aniso en in-game alles op max.
Hieronder een screenie van de setup (klikbaar)
Als ik game , dan zet ik de keyboard gewoon op het randje van me buro achter de 26 inch en zit ik rechtop erachter , me marble muis gebruik ik dan ook als game muis .
Dit resulteert in een 1 1/2 meter afstand van het scherm.
[
Voor 13% gewijzigd door
lithiumangel op 08-05-2006 14:48
]