Gamen op een 26" lcd scherm.

Pagina: 1
Acties:
  • 871 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje zit ik mij te verlekkeren aan al die mooie lcd schermen die er de laatste tijd op de markt komen, en aangezien mijn tv en mijn monitor aan een upgrade toezijn vroeg ik mij af of het nou niet gewoon met elkaar te combineren was.

Graag zou ik dus ervaringen horen van mensen die hun LCD scherm voor zowel het gamen (met name fps games wat mij betreft) als het tv kijken gebruiken. Er zijn tegenwoordig behoorlijk wat betaalbare 8ms schermen op de markt en dat lijkt mij toch snel genoeg om er fatsoenlijk op te kunnen gamen.

Misschien zit ik er wel helemaal naast of zijn deze schermen gewoon simpelweg te groot om er lekker op te kunnen gamen. Ik hoor graag wat onderbouwende kritieken van mensen die weten waar ze over praten.

Ik hoop dat dit voor veel mensen een interessant topic wordt!!! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/images/le26r71b_l.jpg
Als voorbeeld: Dit is de Samsung LE26R71
Specs
Voor mij een grote kanshebber door de contrast ratio van 3000:1, de lage responstijd van 8ms en de mooie vormgeving :9~ Nogmaals het gaat er dus niet om welk scherm het best geschikt is maar of zo'n scherm zowel je tv als gamemonitor kan vervangen en wat jullie gebruikerservaringen zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Te groot lijkt mij niet, maar op wat voor resolutie zou je willen spelen? 1024x768 wordt helemaal gestretcht.. en een spel spelen op 4000x4000 lijkt me niet echt haalbaar voor je videokaart.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dennahz schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:53:
Te groot lijkt mij niet, maar op wat voor resolutie zou je willen spelen? 1024x768 wordt helemaal gestretcht.. en een spel spelen op 4000x4000 lijkt me niet echt haalbaar voor je videokaart.
Mijn kennis is niet groot genoeg om op dat soort vragen een zinnig antwoord te geven, daarom heb ik jullie hulp nodig...ik had er nog niet eens bij nagedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Dat is het eerste wat in mij opkwam, ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar het zal ongetwijfeld goed mogelijk zijn.

Even afwachten op ervaringen dus :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dennahz op 01-05-2006 17:59 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Gamen op 27 inch is prima te doen, maar ga dan wel een meter van het scherm zitten. Anders wordt je helemaal gek van alle beelden en heb je zo een zere nek. 32 inch en groter is wel heel erg veel, dan zou ik liever 2 a 3 meter afstand houden tot het scherm. Gamen op een LCD van 1366x768 is heel goed te doen voor een moderne videokaart, dus dat zal wel geen probleem zijn.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:28
Met een mooi HDTV-scherm (liefst 1920x1080 maar dan moet je wel ff progje downloaden wat je beeld interlaced, anders 1280x720, dat kan rechtstreeks) gaat het in ieder geval wel lukken. HDTV-schermen zijn ook verplicht om een DVI, HDMI of composiet ingang te hebben dus via zo'n aansluiting kan je je videokaart erop aansluiten.

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waar mensen de wijsheid vandaan halen om te zeggen dat een 30" te groot zou zijn om te gamen. Ik heb zelf de 30" Dell en speel op nog geen 50cm afstand.. En dat je je hoofd moet draaien is onzin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Ik game op 1.80m breed en da's niks te groot. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik speel heel regelmatig op een projectiescherm van 250cm en dat vind ik ook niet te groot hoor :). Je zit er natuurlijk niet met je neus bovenop. Maar wat jij vindt is natuurlijk persoonlijk. Loop een keer een mycom binnen en vraag of je het eens mag proberen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Baas boven baas he :P

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

wel leuk voor race games.. >:)

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de reacties zo eens lees lijkt het mij een hele goede investering om zowel mijn oude tv als mijn oude monitor te vervangen door één 8ms lcd scherm tussen de 27" en de 37".

Als we ons nou concentreren op games zoals Unreal Tournament, Quake en andere snelle spellen, iemand daar ervaring mee?

Is dit misschien zelfs beter te spelen op een scherm van dit formaat als je gewoon achter je bureau zit op zo'n 50-70 cm? En hoe zit het dan met de resoluties, wat gebruiken jullie?

Iedereen die er maar een beetje ervaring meeheeft, schreeuw het uit!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
PAS OP !!!
Als je te groot gaat ziet het er op lage resolutie niet uit, en te hoog is niet haalbaar met je videokaart, ik heb al veel de mensen de fout in zien gaan.
Ik ken wel mensen die hem gebruiken als PC/2e TV, maar niet als 1e TV en PC, dat gaat gewoon niet lekker op die maten, of je moet van overdrijven houden. Lijkt me persoonlijk niet eens fijn zo;n grote monitor zo vlak voor je snufferd maar ok.
Denk asjeblieft heel goed na voordat je wat doet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gabiballetje schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:23:
PAS OP !!!
Als je te groot gaat ziet het er op lage resolutie niet uit, en te hoog is niet haalbaar met je videokaart, ik heb al veel de mensen de fout in zien gaan.
Ik ken wel mensen die hem gebruiken als PC/2e TV, maar niet als 1e TV en PC, dat gaat gewoon niet lekker op die maten, of je moet van overdrijven houden. Lijkt me persoonlijk niet eens fijn zo;n grote monitor zo vlak voor je snufferd maar ok.
Denk asjeblieft heel goed na voordat je wat doet inderdaad.
Wat is volgens jou dan een mooie maat, 27" al te groot? Resolutie? Hij moet wel nog steeds voor beide doeleinden kunnen worden gebruikt, aangezien ik geen geld heb voor 2 lcd schermen. Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:45

BNX

Je kan het best gaan voor een goede 66cm (26inch) TV.
Deze hebben veelal een 1280x720 resolutie, welke
vaak standaard in games als staat
(of was het 1280x800, laptop resolutie...)

Nieuwere 26" LCD's en huidige 32" hebben 1366x768,
welke met beeld stretch ook goede te doen is.

Let zoals hierboven als vermeld op reactie snelheden van
maximaal 8ms of liever nog lager (4ms)

27" varianten zijn er niet veel van (ik dacht VideoSeven :'(
en Samsung T serie hebben een 27"-er)

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Wij hebben thuis een Samsung LE27M51B-TX 27" LCD-TV (edit: 8ms), en ik heb er laatst voor de gein mijn pc eens aangehangen (VGA+DVI inputs :*)), maar spelen is vrij lastig.

Allereerst is het ondoenlijk om op de grond te liggen met je toetsenbord als je goed wil spelen, en ten tweede (al genoemd) de resolutie.
Mijn pc kan de tv prima aansturen @ 1280x920, maar zodra je voor spellen bv 800x600 speelt wordt bv alles uitgerekt (of balken langs de zijkant) en is het beeld een beetje wazig van dichtbij.

Met een usb-verlengkabeltje van een paar meter is het overigens heel goed te doen 8)
Tip. Download eens een film/serie in HDTV kwaliteit, mbv. je pc kun je dit dan afspelen, dit is :9~ ....

[ Voor 4% gewijzigd door DarthPlastic op 02-05-2006 13:30 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid: HD Ready tv's zijn 1280x720 oid. Je videokaart instellen op een resolutie van 3840x2160 oid heeft dus weinig zin, en maakt het beeld dus niet scherper. Als je videokaart games aankan op 1280x720 is dat genoeg, en dat zou er dus scherper uitzien als een dvd ofzo. Dus nee, je hebt geen last van slecht beeld oid (tenminste, als je er met een grotere afstand dan 20cm vanaf zit)

[ Voor 31% gewijzigd door Jazzle op 02-05-2006 19:41 . Reden: Opmerking wordt niet gewaardeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Dennahz schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:53:
lol een vierkant scherm van een meter bij een meter :P

nee ik zou ook voor de 26" gaan ik heb thuis een samsung LE26 en gebruik hem voor de xbox360 ik heb mn PC er nog niet aan gehad, maar LCD FPS gaming houd ik niet van ik vind 8ms nog te veel (ik moet eerst -2 ms hebben dan wil ik het wel een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:20

Just_I

What did you just say?

... Verkeerde topic :X

[ Voor 124% gewijzigd door Just_I op 02-05-2006 17:28 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackJack schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:04:
Even voor de duidelijkheid: HD Ready tv's zijn 1280x720 oid. Je videokaart instellen op een resolutie van 3840x2160 oid heeft dus weinig zin, en maakt het beeld dus niet scherper. Als je videokaart games aankan op 1280x720 is dat genoeg, en dat zou er dus scherper uitzien als een dvd ofzo. Dus nee, je hebt geen last van slecht beeld oid (tenminste, als je er met een grotere afstand dan 20cm vanaf zit)
[...]

Wat een n00b :+
Niet iedereen weet inderdaad waar hij over praat, we hoeven mensen daardoor nog niet te bestempelen terwijl ze hun best doen andere mensen te helpen, alvast bedankt. ;)
WSaeNoTSoCK schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:12:
[...]

lol een vierkant scherm van een meter bij een meter :P

nee ik zou ook voor de 26" gaan ik heb thuis een samsung LE26 en gebruik hem voor de xbox360 ik heb mn PC er nog niet aan gehad, maar LCD FPS gaming houd ik niet van ik vind 8ms nog te veel (ik moet eerst -2 ms hebben dan wil ik het wel een keer proberen.
Het zou leuk zijn als je eens je ervaringen kunt delen op je PC met bijvoorbeeld minder snelle spellen als Battlefield, Call of Duty, Fifa etc. m.b.t. tot de afstand die je er af moet zitten en of de responstijd snel genoeg is dus.
Just_I schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:24:
Niet om het een of het ander, maar op die site worden wij , tweakers, neergezet als drugsverslaafden :/ . Alleen in de lijst me gebruikte drugs staan geen PC's of Macs :? .

Zoals Obelix zou zeggen; "Rare jongens, de Amerikanen"
Geen id waar dit over gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

ik zelf game op een 26" mycom scherm, deze is 16 ms en ghosting merk ik het meest in race games, in fps eigenlijk wat minder...veel spellen van tegenwoordig hebben breedbeeld instelling dus dat is goed te doen, oblivion bijvoorbeeld ziet er zeer jummy uit :P, met 4 x AA word het allemaal nog wat soepeler dat is aan te raden op een groot beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 22:20

Just_I

What did you just say?

Zie edit ;)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:57
Shva schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:04:
ik zelf game op een 26" mycom scherm, deze is 16 ms en ghosting merk ik het meest in race games, in fps eigenlijk wat minder...veel spellen van tegenwoordig hebben breedbeeld instelling dus dat is goed te doen, oblivion bijvoorbeeld ziet er zeer jummy uit :P, met 4 x AA word het allemaal nog wat soepeler dat is aan te raden op een groot beeldscherm.
Ik zit zelf ook naar een Lcd-tv kijken, om 'secundair' op te gamen >:)
Zou je misschien wat piccs kunnen plaatsen om ons een idee te geven hoe het er uit ziet 8)

Ik denk dat er een heleboel je dankbaar zullen zijn _/-\o_

En hoe ver zit jij van je scherm ?

[ Voor 5% gewijzigd door Dubbel Fristie op 02-05-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb in de woonkamer een 32" LCD TV staan waar prima op te gamen is. Maar met 32" moet je wel een beetje afstand nemen en dan is het netto effect dat je net zo goed aan je bureau met je 19" kan gaan zitten :) In de slaapkamer hangt een 20" waar ook prima op te gamen is (net als de 32" 1368x768 resolutie) en dat is qua afmetingen wel aardig te vergelijken met een PC monitor.

Een grote LCD TV om te gamen is eigenlijk alleen leuk als je met meerdere personen bent. Anders kun je net zo goed op je gewone desktop scherm spelen. Tenzij je natuurlijk van een groot beeld houdt en lekker dichtbij je 32" gaat zitten ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Laatst online: 15-09 19:23

Huig

Merino Fanatic

Mijn tv wordt ook slecht, en ik zat ook te denken om een tft of plasma aan te schaffen om die ook te gebruiken als game monitor (kan via mijn werk een 50 inch plasma van LG voor inkoopprijs krijgen :*)). Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om via een tv kaart in mijn pc hd beeldkwaliteit te krijgen :? Of heb ik zojuist iets ongelofelijk stoms gezegd :X. Ik ben niet zo thuis in het platte hd wereldje.
sorry als dit topic vervuiling is en hier dus niet thuis hoort

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:57
Huig schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 00:07:
Mijn tv wordt ook slecht, en ik zat ook te denken om een tft of plasma aan te schaffen om die ook te gebruiken als game monitor (kan via mijn werk een 50 inch plasma van LG voor inkoopprijs krijgen :*)). Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om via een tv kaart in mijn pc hd beeldkwaliteit te krijgen :? Of heb ik zojuist iets ongelofelijk stoms gezegd :X. Ik ben niet zo thuis in het platte hd wereldje.
Je moet gewoon even kijken of deze LG een VGA of DVI/HDMI ingang heeft.
Dan kan je gewoon je pc op je scherm aansluiten en vanaf je PC HD filmpjes bekijken ;)

Vereiste is wel een redelijk snele CPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Huig schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 00:07:
Resolutie van plasmas ligt meestal veel lager dan soortgelijke lcd schermen, dus zou dat eerst checken. Krijg je weer dat 'hd-ready' crap verhaal terwijl een scherm net ietsie pietsie betere resolutie heeft als je oude tv :Y) Weet ook niet of dat inbranden van plasmas nu nog steeds kan gebeuren, maar zou er zeker even naar informeren, niks zo kut als een ingebrand scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic is vanaf nu gesloten! Het topic zal verder gaan op "-= Gamen op een 26" LCD TV =-"

Voor iedereen die tot nu toe heeft gepost gaat mijn dank alvast uit! _/-\o_

De discussie kan wat mij betreft heel goed in dit topic verder. Ik heb daarom even de topictitel voor je aangespt.

[ Voor 31% gewijzigd door DeeD2k2 op 03-05-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:27:
Dit topic is vanaf nu gesloten! Het topic zal verder gaan op "-= Gamen op een 26" LCD TV =-"

Voor iedereen die tot nu toe heeft gepost gaat mijn dank alvast uit! _/-\o_

De discussie kan wat mij betreft heel goed in dit topic verder. Ik heb daarom even de topictitel voor je aangespt.
Ok Bedankt DeeD2k2!!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aangezien ik er inmiddels uit ben dat 26" de perfecte maat zal zijn zou ik graag nog wat meer ervaringen horen van gebruikers die hun 26" scherm gebruiken voor het normale TV kijken en dagelijks PC gebruik, in mijn geval hoort het spelen van games hier ook bij.

Dus als jullie je expertise/meningen/ervaringen/tips zouden willen posten op dit topic dan kan ik en waarschijnlijk met mij meer mensen een weloverwogen keuze maken.

Zet bijvoorbeeld alleen maar neer welk scherm je hebt, wat je er precies mee doet, hoe ver je van het scherm zit, welke games je er op speelt, of de responstijd voldoende snel is en uiteindelijk of zo'n scherm in 1 keer je oude tv en je oude monitor kan vervangen.

Veel Plezier! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

Mycom 26" inch lcd
Max resolutie: 1280 * 768
16 ms
LG beeldscherm.
Aansluiting op PC: DVI

Gebruik: gamen, films, TV kijken :p
gamen: Oblivion, GT legends, CS 1.6 :p, Call of Duty 2
Ghosting: meest last van bij GT legends, CS 1.6 ook wel een beetje, voor de rest niet zo last van.
Speel alle games met 4 x AA, is aanbevolen, zeker op zo'n groot beeld :P

Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/2476/img21285od.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wursel2000
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01-2024
heb een 42" plasma (monitor) staan op mijn kamer, geconfigureerd in dual-display configuratie met een 17" tft, voor te gamen & tv te kijken is de plasma wel fun, maar het gewone windows gebruik heb ik toch liever een kleinere tft... probleem is dat met al die grote schermen de eigen resolutie toch laag is, in mijn geval maar 1024x768 (ondersteund tot 1600x1200) dit is echt te weinig voor normaal werk.. & zeker niet comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 17:57
DarthPlastic schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:29:
Wij hebben thuis een Samsung LE27M51B-TX 27" LCD-TV (edit: 8ms), en ik heb er laatst voor de gein mijn pc eens aangehangen (VGA+DVI inputs :*)), maar spelen is vrij lastig.

Allereerst is het ondoenlijk om op de grond te liggen met je toetsenbord als je goed wil spelen, en ten tweede (al genoemd) de resolutie.
Mijn pc kan de tv prima aansturen @ 1280x920, maar zodra je voor spellen bv 800x600 speelt wordt bv alles uitgerekt (of balken langs de zijkant) en is het beeld een beetje wazig van dichtbij.

Met een usb-verlengkabeltje van een paar meter is het overigens heel goed te doen 8)
Tip. Download eens een film/serie in HDTV kwaliteit, mbv. je pc kun je dit dan afspelen, dit is :9~ ....
Hey, ik heb dezelfde tv alleen de R versie en 26inch. Maar daar zit geen DVI op, dat is dus wel het geval met de Mversie? Of gebruik je een HDMI-DVI kabel?
Ik heb dat laatste geprobeerd met een single link kabel maar dan krijg ik echt zuigerig beeld.

Graag zou ik mogelijk wat advies willen over die DVI kwestie want ik raak er behoorlijk geirriteerd van. Ik kan alleen maar VGA gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shva schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:42:
Mycom 26" inch lcd
Max resolutie: 1280 * 768
16 ms
LG beeldscherm.
Aansluiting op PC: DVI

Gebruik: gamen, films, TV kijken :p
gamen: Oblivion, GT legends, CS 1.6 :p, Call of Duty 2
Ghosting: meest last van bij GT legends, CS 1.6 ook wel een beetje, voor de rest niet zo last van.
Speel alle games met 4 x AA, is aanbevolen, zeker op zo'n groot beeld :P

[afbeelding]
Hoe ver zit jij van je scherm af? Is het ook ideaal voor normaal desktop gebruik, fotobewerking, lezen van internetpagina's?

Zal vast wel mooi zijn om zulke games op zo'n scherm te spelen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:09

DJ Vincento

1422055

Voor TV kijken is zo'n groot scherm zeer geschikt,maar voor gamen denk ik niet.Bij zulke hoge resoluties wordt het beeld meestal traag of gaat het schokken.Bij zulke schermen is een zeer goede video kaart met minimaal 256 MB zeker aan bevolen.Of je moet blokjes-figuren al helemaal niet erg vinden en het op een lage resolutie spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DJ Vincento schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:06:
Voor TV kijken is zo'n groot scherm zeer geschikt,maar voor gamen denk ik niet.Bij zulke hoge resoluties wordt het beeld meestal traag of gaat het schokken.Bij zulke schermen is een zeer goede video kaart met minimaal 256 MB zeker aan bevolen.Of je moet blokjes-figuren al helemaal niet erg vinden en het op een lage resolutie spelen.
:?

De gemiddelde LCD TV is 1368x768. Een desktopscherm is 1280x1024. Lees nu je eigen tekst nog eens opnieuw :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad mijn bedoeling om er een Geforce 7900 of equivelent bij aan te schaffen. Bijvoorbeeld de samsung LE26R71 (http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications) heeft een responstijd van 8ms dan is toch voldoende om de meeste spellen zonder ghosting te spelen imho.
Exirion schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:08:
[...]

:?

De gemiddelde LCD TV is 1368x768. Een desktopscherm is 1280x1024. Lees nu je eigen tekst nog eens opnieuw :)
Op de nieuwste 26" schermen zit inderdaad een maximale resolutie van 1366x768, toch heeft een 26" Lcd Scherm nogal een groter oppervlak dan een standaard 17" monitor. Procentueel gezien zal de desktopmonitor met een resolutie van 1280x1024 dus een veel grotere pixeldichtheid hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:21:
Op de nieuwste 26" schermen zit inderdaad een maximale resolutie van 1366x768, toch heeft een 26" Lcd Scherm nogal een groter oppervlak dan een standaard 17" monitor. Procentueel gezien zal de desktopmonitor met een resolutie van 1280x1024 dus een veel grotere pixeldichtheid hebben.
Dat zeg ik toch?

De stelling dat je een zwaardere videokaart nodig zou hebben met een TV is dus niet waar. Integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:36:
[...]

Dat zeg ik toch?

De stelling dat je een zwaardere videokaart nodig zou hebben met een TV is dus niet waar. Integendeel.
Ik begrijp je nu pas goed. Dat zeg je inderdaad :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:21:
[...]
Er is een veel simpelere rekensom:
1366x768=1049088 pixels aan te sturen.
1280x1024=1310720 pixels aan te sturen.

Ik denk dus dat het voor een videokaart makkelijker is om 1049088 pixels op een 26" scherm aan te sturen dan 1310720 op een 17"of 19" scherm.

Dus ik snap niet wat je precies wilt beweren. Aan de ene kant stel je dat een videokaart minstens 256mb nodig zou moeten hebben om een 26"aan te sturen aan de qandere kant heb je het over een "grotere pixeldichtheid" van een 17".

Wat is nu je punt?
De mijne is dat een videokaart het makkelijker heeft met het aansturen van 1366*768 LCD-TV's dan CRT's (waar je veel hogere resoluties kan hebben)

edit:
zie posts boven me...ik ben weer eens te langzaam (typen) geweest

[ Voor 8% gewijzigd door The_Sukkel op 07-05-2006 20:22 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@The_Sukkel
The_Sukkel: "Dus ik snap niet wat je precies wilt beweren."

Ik heb dat stukje niet geschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:26:
[...]
@The_Sukkel
The_Sukkel: "Dus ik snap niet wat je precies wilt beweren."
Ik heb dat stukje niet geschreven :)
Aaarghh...behalve te langzaam word/ben ik ook nog eens kippig...

Ik word definitely oud...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch jammer dat er maar zo weinig mensen zijn die echt uit de eerste hand hun ervaringen kunnen delen, tot dusver 3 mensen die een 26inch scherm gebruiken om erop te gamen(en waarschijnlijk ook tv erop kijken). Misschien is het wel een teken dat weinig mensen dit een verstandige aanschaf vinden. Ik wacht nog wel even af voor ik zo'n ding koop :| , eerst wat meer uitgebreide gebruikerservaringen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk scherm is dat eigenlijk in de OP, die zie je hier best vaak op GOT volgens mij.. is hij goedkoop of gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:33:
Toch jammer dat er maar zo weinig mensen zijn die echt uit de eerste hand hun ervaringen kunnen delen, tot dusver 3 mensen die een 26inch scherm gebruiken om erop te gamen(en waarschijnlijk ook tv erop kijken). Misschien is het wel een teken dat weinig mensen dit een verstandige aanschaf vinden. Ik wacht nog wel even af voor ik zo'n ding koop :| , eerst wat meer uitgebreide gebruikerservaringen. ;)
Zoals ik al zei heb ik een 32" en een 20" en het gemiddelde daarvan is.... 26" :+

Ik zeg: koop gewoon een leuke desktop monitor. Als je voldoende afstand van een LCD TV neemt is de resolutie effectief hetzelfde als wanneer je dichtbij een desktopscherm op je bureau zit. Maar persoonlijk vind ik het toch lekkerder spelen als je gewoon achter je bureau zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:35:
Welk scherm is dat eigenlijk in de OP, die zie je hier best vaak op GOT volgens mij.. is hij goedkoop of gewoon goed?
Quote uit de OP "Als voorbeeld: Dit is de Samsung LE26R71"

Hij is verkrijgbaar vanaf 875 Pleuro incl Porto.
Ik heb het scherm niet maar de reviews en gebruikerservaringen zijn lovend.

Kijk ook eens in het topic [LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik game hier nu met een Dell 24" 1920x1200 monitor. Vooral de resolutie is een verademing in vergelijng met de 1280x960 van m'n 19" CRT. In het begin merkte ik wel wat ghosting bij het snelle rondomkijken in Unreal, maar nu ik het scherm een tijdje gebruik merk ik het niet meer. De breedbeeldverhouding is prachtig mits het spel de resolutie ondersteunt. Bij Unreal kun je ook de FOV nog wat hoger instellen (via een keybind). Al met al ben ik erg tevreden met het scherm, maar het is wel zo dat een CRT wat betreft responstijd nog altijd heer en meester is. Maar een LCD is weer scherper en rustiger voor de ogen war ik zeker net zo belangrijk vind.

Ik zou trouwens wel oppassen met LCD-TV's: Deze hebben vaak een veel lagere resolutie, dus voor de PC zijn ze verre van optimaal.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tyrian schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:54:
Ik game hier nu met een Dell 24" 1920x1200 monitor. Vooral de resolutie is een verademing in vergelijng met de 1280x960 van m'n 19" CRT. In het begin merkte ik wel wat ghosting bij het snelle rondomkijken in Unreal, maar nu ik het scherm een tijdje gebruik merk ik het niet meer. De breedbeeldverhouding is prachtig mits het spel de resolutie ondersteunt. Bij Unreal kun je ook de FOV nog wat hoger instellen (via een keybind). Al met al ben ik erg tevreden met het scherm, maar het is wel zo dat een CRT wat betreft responstijd nog altijd heer en meester is. Maar een LCD is weer scherper en rustiger voor de ogen war ik zeker net zo belangrijk vind.

Ik zou trouwens wel oppassen met LCD-TV's: Deze hebben vaak een veel lagere resolutie, dus voor de PC zijn ze verre van optimaal.
Die Dell 24" heeft naar mijn weten een responstijd van 16ms, dat lijkt me eerlijk gezegd geen pretje, zeker niet bij spellen zoals Unreal1(wel heel erg leuk spel :)) De resolutie die maximaal wordt ondersteund bij PC gebruik op bijvoorbeeld de samsung le26r71 26inch(8ms) is 1360x760. Heb jij ervaring met het spelen op een soortgelijke Lcd - Tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:59:
Die Dell 24" heeft naar mijn weten een responstijd van 16ms, dat lijkt me eerlijk gezegd geen pretje, zeker niet bij spellen zoals Unreal1(wel heel erg leuk spel :)) De resolutie die maximaal wordt ondersteund bij PC gebruik op bijvoorbeeld de samsung le26r71 26inch(8ms) is 1360x760. Heb jij ervaring met het spelen op een soortgelijke Lcd - Tv?
Dat hele snelheidsgedoe wordt enorm overdreven. Een paar jaar terug was iedereen het er over eens dat met veel 25ms schermen prima te gamen viel. Ik heb al 3 jaar een Hitachi scherm dat het eerste 16ms panel heeft, en dat stond bekend als een prima scherm om mee te gamen. Nu worden er allerlei trucjes uitgehaald om 8ms en een onzinnige 4ms te halen, maar bij de waarheid van die cijfertjes moet je grote vraagtekens plaatsen. Een goed 16ms scherm voldoet prima om mee te gamen, en de moderne 16ms panels doen dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik moet zeggen ik ben het met Exirion eens , dat hele refresh rate verhaal is over-hyped .
De meeste fabrikanten zetten hun rating neer in de meest optimale omstandigheden die haalbaar zijn

Maargoed , er werdt gevraagt voor game ervaringen met een 26 inch dus ik zal dat eens vertellen .

Heb nu al een jaar een 26 inch Samsung LCD TV .
In de eerste instantie zat er een zwarte plek op , alsof die pixels niet helemaal 100 % oplichten ( beetje dof ) Samsung gebelt en 2 dagen later stond er een 32 inch scherm in de plaats ( leen toestel ) na 1 week had ik me 26 inch (helaas :D ) weer terug .
Goede service !

Deze Samsung monitor waar ik de model nummer van niet weet en geen zin heb om erachter te kruipen heeft een native resolutie van 1280x768 , DVI/VGA/S-Video/Composiet/Analoog etc etc Aansluitingen .
Hij zit aangesloten op mijn PC met 2 x 7800 GTX waar deze jongen via de VGA kabel op de primaire VGA kaart en ik heb verder nog 2 x 19 inch Samsung 193T Syncmasters op de secundaire kaart via DVI .
Het is niet mogelijk om de DVI poort te gebruiken voor PC aanstuur , deze poort is voor high-end DVD spelers bedoelt Samsung heeft express een beeld vertekening erin , de vorige generatie had dit niet maar nu wel , weet niet hoe het met de nieuwe huidige generatie zit

Nu heb ik 2 profielen aangemaakt via nView die via hotkeys zijn aan te sturen .

1. Desktop modus
Bedoelt om mee te werken en alledaagse dingen te doen .
Verhoogt productiveit door te werken met 2 schermen en een derde (de26 inch) te hebben als een WYSIG / Preview scherm voor mijn 3D en 2D werken .
Tevens staat de 26 inch ingestelt als het scherm waarop mediaplayer classic mijn filmpjes , dvd`s en videos afspeelt met de opties " Touch window from inside " & " Keep aspect ratio " om alles heel mooi full screen erop te krijgen .

2. Game modus
SLI wordt hierbij ingeschakelt , en als actieve monitor houdt hij de 26 inch aan .
De andere 2 worden automatish uitgeschakelt , dit door een limitatie met SLI waarbij het tot nu toe nog niet mogelijk is meer dan 1 scherm aan te sturen via de DVI poorten .
Wel is het recentlijk nu mogelijk om een monitor + een TV out aan te sturen .
Echter heeft TV out een resolutie max van 1024x768 en dus niet praktish voor mij .
Maar dat maakt niet uit , als ik game hoef ik niks anders te zien .

Het switchen tussen deze 2 modussen is meestal een hotkey + 5 seconden wachten .
Ik heb deze games geinstaleerd : Homeworld 2 , Ground Control 2 , UT 2004, Farcry , COD2, Oblivion, Condemned , RF Online, Fear, Doom3 , Need for speed most wanted, Tomb Raider legends , BF2 , BF special forces , Lock-on

Alle games zijn ingestelt op 1280x768 , bij een enkele spel moet je een ini aanpassen om dit goed te krijgen zoals bij Doom3 , Fear en NFS:MW maar draaien perfect .
Vaag dat Condemned wel de optie heeft voor de widescreen res en Fear niet , gebruiken allebei de zelfde engine . Zal wel aan de makers liggen .

Ervaring :
Perfect ! RTS games zien er aangenaam uit vanwege het grotere beeld oppervlakte alle units kan je mooi bekijken in al hun details die vooral in gedetaileerde RTS`sen zoals GC2 mooi hun recht doen.

FPS , je zit er recht in vooral met aangrijpende games zoals COD2 .
Een genot voor het oog .
Ik heb geen last van ghosting what-so-ever ook al is dit een bijna jaar oude scherm ( Juni 2005 )
Je moet er wel niet al te dichtbij zitten , ik zit er nu als ik game 1 1/2 meter achter .
Dat is genoeg , maar je merkt je wordt wel wat sneller " moe " dan als je achter een 19 inch zit
Dit komt puur door de afstand denk ik .
Ik hoef geen vreemde fratsen te doen als veel "links en rechts " kijken , ik kan het allemaal in 1 oogvlak zien .

Dit scherm heb ik gekozen door de limitatie in mijn kamer .
Ga ik verhuizen ga ik zeker voor een 40 a 42 inch scherm en heb ik ook de ruimte om erverder van af te zitten .
Maar heb er tot nu toe zeker geen spijt van gehad .
Ik speel al mijn spellen met veel AA , meestal 8x en 16x anistrophic filtering , bij sommige games die CPU intensief zijn zelfs hoger zoals UT 2004 met 16x AA / 16 X aniso en in-game alles op max.

Hieronder een screenie van de setup (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://img447.imageshack.us/img447/5080/groom6ta.th.jpg

Als ik game , dan zet ik de keyboard gewoon op het randje van me buro achter de 26 inch en zit ik rechtop erachter , me marble muis gebruik ik dan ook als game muis .
Dit resulteert in een 1 1/2 meter afstand van het scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door lithiumangel op 08-05-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een geweldig uitgebreid en zinvol verhaal! Hier heb ik echt wat aan. _/-\o_ Ik denk dat ik er nu wel uit ben, een 26" Lcd TV met een responstijd van 8 MS kan zowel je huidige CRT monitor(games) als je oude Bak van een TV in 1 keer vervangen. En hij is dan nog eens HD Ready ook. :)

Tyrian schreef:"Ik zou trouwens wel oppassen met LCD-TV's: Deze hebben vaak een veel lagere resolutie, dus voor de PC zijn ze verre van optimaal."

Dit gaat volgens jou dus niet op Lithiumangel?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Andere uitgebreide gebruikerservaringen zijn nog steeds meer dan welkom :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Neu niet echt .

1280x768 is voor mij genoeg om te gamen in widescreen vooral met de nodige AA/Aniso erbij niks op aan te merken .
Af en toe blijf ik in "Game modus" zitten en gebruik ik MSN/ICQ , surf ik en andere dingen .
Gaat prima geen klagen mee .
Ook al is de reso van mijn widescreen technish lager dan mijn normale 4:3 19 inch monitor , is het alsnog zoo~veel vetter .
Je zit er gewoon regelrecht in dankzij de grotere physishe afmetingen van het scherm , ja moeilijk om anders uit te leggen .
Vergelijk het met naar de bioscoop gaan of dezelfde film op je avarage 17 inch kijken :)

Kijk ik kan wel een nog nieuwere scherm kopen met een true HD res van 19xx bij 12 xx geloof ik ?
Maar wat schiet ik daarbij op :) ? Moet mijn arme VGA kaarten alleen harder op werken en kan ik minder post-processing toepassen , uiteindelijk gaat het er niet veel verschillen of is de eerste meschien beter zelfs , zou ik niet kunnen zeggen .

Je merkt alleen duidelijk dat je in de hoogte niet al te veel dingen kan zetten op je desktop want 768 is minder pixels as 1024 ( a.k.a 1280x768 VS 1280x1024 )
Dus dat betekent dat je technish meer moet "scrollen" op een website als je die twee reso`s vergelijkt .
Dat is iets wat je wat minder hebt met een modernere LCD dan ik heb met hogere reso`s dan 1280x768 maar alsnog , ik ben iemand die behalve gamed veel aan produktivieit doet , ben bezig met me eigen 3D animatie nu .
Daarom heb ik meerdere apps te gelijk open die met elkaar moeten interachten en daarom dat ik dan mijn "ding" doe op die 2x 19 inch als normale desktop omgeving .
Die 2 schermen zijn beter als 1 hogere reso widescreen kwa productiveit .

Maar voor gamen , film kijken , tv kijken GEEN punt , en het "normale" desktop werk ( aka surfen en chatten ) ook geen punt .

Als jij die nieuwere samsung 26 inch gaat kopen in de TS dan heb je meer pixel-ruimte op een desktop omgeving dan mijnes , dus gaat dat zeker geen problemen opleveren.
Zorg dat je een sterke videokaart hebt , en je kan lekker gamen zonder problemen .

[ Voor 43% gewijzigd door lithiumangel op 08-05-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lithiumangel schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:14:
Neu niet echt .

1280x768 is voor mij genoeg om te gamen in widescreen vooral met de nodige AA/Aniso erbij niks op aan te merken .
Af en toe blijf ik in "Game modus" zitten en gebruik ik MSN/ICQ , surf ik en andere dingen .
Gaat prima geen klagen mee .
Ook al is de reso van mijn widescreen technish lager dan mijn normale 4:3 19 inch monitor , is het alsnog zoo~veel vetter .
Je zit er gewoon regelrecht in dankzij de grotere physishe afmetingen van het scherm , ja moeilijk om anders uit te leggen .
Vergelijk het met naar de bioscoop gaan of dezelfde film op je avarage 17 inch kijken :)

Kijk ik kan wel een nog nieuwere scherm kopen met een true HD res van 19xx bij 12 xx geloof ik ?
Maar wat schiet ik daarbij op :) ? Moet mijn arme VGA kaarten alleen harder op werken en kan ik minder post-processing toepassen , uiteindelijk gaat het er niet veel verschillen of is de eerste meschien beter zelfs , zou ik niet kunnen zeggen .

Je merkt alleen duidelijk dat je in de hoogte niet al te veel dingen kan zetten op je desktop want 768 is minder pixels as 1024 ( a.k.a 1280x768 VS 1280x1024 )
Dus dat betekent dat je technish meer moet "scrollen" op een website als je die twee reso`s vergelijkt .
Dat is iets wat je wat minder hebt met een modernere LCD dan ik heb met hogere reso`s dan 1280x768 maar alsnog , ik ben iemand die behalve gamed veel aan produktivieit doet , ben bezig met me eigen 3D animatie nu .
Daarom heb ik meerdere apps te gelijk open die met elkaar moeten interachten en daarom dat ik dan mijn "ding" doe op die 2x 19 inch als normale desktop omgeving .
Die 2 schermen zijn beter als 1 hogere reso widescreen kwa productiveit .

Maar voor gamen , film kijken , tv kijken GEEN punt , en het "normale" desktop werk ( aka surfen en chatten ) ook geen punt .

Als jij die nieuwere samsung 26 inch gaat kopen in de TS dan heb je meer pixel-ruimte op een desktop omgeving dan mijnes , dus gaat dat zeker geen problemen opleveren.
Zorg dat je een sterke videokaart hebt , en je kan lekker gamen zonder problemen .
Erg fijn dat je even de moeite hebt genomen om alles in detail te beschrijven, ik heb nu een perfect beeld van wat ik kan verwachten als ik zo'n scherm aanschaf. De dingen die je beschijft in je post zijn exact de dingen die ik er mee doe. Gamen, Films,Tv, Chatten, Surfen en tekstverwerken voor school. Ook de aanschaf van een next gen console zit er nog wel in dus met deze aanschaf ben ik in 1 keer klaar voor alle doeleinden waarvoor ik het persoonlijk ga gebruiken(HD RDY).Het enige nadeel wat je beschrijft wat ook op mij van toepassing is, is het gebrek aan verticale pixels, maar alles wat aan de andere kant van de balans staat, weegt daar makkelijk tegen op. Nogmaals bedankt voor je uitgebreide verhaal. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Laatst online: 15-09 19:23

Huig

Merino Fanatic

Ik volg dit topic nu al een tijdje, en ik vroeg me af hoe het met de analoge kwaliteit van deze tv zit (LE26R71 of de 32 inch versie). Ik heb hier nog gewoon (analoge) kabel tv, en om eerlijk te zijn zien het er niet uit als ik de media markt binnenloop en ze hebben nederland 1 opstaan. Ik lees hier namelijk een hoop over het werken met de pc, maar het tv aspect, waar power_user ook gebruik van wil maken heb ik nog niet terug gevonden. Hoe had je dit zelf ingedachten?
Ow, en links naar reviews zou ik zeeer op prijs stellen. ik vind nl. nada.

[ Voor 8% gewijzigd door Huig op 08-05-2006 22:12 ]

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik heb nooit de analoge tuner van mijn Samsung scherm gebruikt , TV kijken is voor mij gewoon not done zoals ik eerder had gezegt volg ik liever de series die nu in Amerika de ronde doen via HD encoded downloads .

Dat terzijde , ik heb in de tijd dat ik zelf ging winkelen voor deze scherm wat research gedaan en kwam erachter dat het een kenmerk was dat Samsung schermen trager zappen dan de concurent ( Sony )
Dit had met de tuner zelf te maken , duurt zo`n 2 seconden voor je naar een volgend kanaal kan springen .
Kleine lastigheid lijkt me , maargoed .
Reviews kan ik zo ff 1,2,3 niet vinden .
Waarschijnlijk ben je beter uit bij die andere topic die alleen over Samsung LCD`s gaat en wat mensen om gebruikers ervaringen vragen , zullen vast meer mensen zijn met een Samsung LCD TV die er daadwerkelijk ook een analoge kabel aan hebben hangen .

Wel is het zo dat beeld kwaliteit bij de grotere ketens zoals mediamarkt met een korrel zout moeten genomen wordne , dit omdat al die schermen 1 bron hebben en het signaal gesplitst wordt en meestal onversterkt per kanaal = crappy beeld .
Ik heb zelfs een paar keer een HD dvd demo gezien ( die ik zelf ook thuis had ) op een scherm dat 10x beter was als het mijne en er als nog uit wist te zien als een bad DIVX :( Mediamarkt Arena was dit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ikzelf ben ook van plan om binnenkort een LCD scherm aan te schaffen om op te gaan gamen. Nu heb ik deze topic helemaal doorgelezen en ook wel interessante info gevonden, maar nu heb ik nog wel een vraag open staan. Over niet al te lange tijd zullen er tv's verschijnen met een resolutie van 1920x1080 ipv de nu gebruikelijke 1366x768. Zal het de moeite lonen om te wachten op die schermen? Je zit natuurlijk wel met je videokaart, misschien dat een game op een 1366x768 tv juist mooier is dan op een 1920x1080 resolutie, omdat je wel een heel erg goede videokaart moet hebben om op een 1920 resolutie te draaien. Wat bij mij dus niet haalbaar is met mijn 9600XT. Maar wellicht dat een lagere resolutie ook heel mooi word weergegeven op zo'n scherm. Net zoals je bij mijn huidige CRT scherm niet perse gebonden bent aan 1024x768, lager ziet het er voor mij ook nog mooi genoeg uit. Misschien is het daarmee te vergelijken. Maar als er in de toekomst bijvoorbeeld nog een keer een XBOX 360 bij gaat komen, dan zal een 1920 scherm waarschijnlijk wel veel mooier zijn.
Ik vraag me af wat mooier zal zijn en beter toepasbaar op een pc. Zijn er op dit gebied misschien ook al ervaringen? Sommige merken hebben ze namelijk al op de markt. Verder heb ik na enig zoeken ook gelezen dat samsung eind juni, begin juli ook schermen met een 1920 resolutie uit gaat brengen. Dus het geduld dat we moeten hebben voor een samsung scherm met 1920 resolutie is slechts een paar maandjes.........Alleen de prijs is nog even afwachten......
Wat is jullie mening? Is 1366 het beste of loont het zeer de moeite om te wachten op een 1920 scherm? Ik wil namelijk geen spijt krijgen als ik een 1366 scherm koop en er dan later achter kom dat ik toch een 1920 scherm had moeten nemen....

Groetjes
Pagina: 1