High-End Game PC!

Pagina: 1
Acties:
  • 921 views sinds 30-01-2008

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:18
Zo het is dan bijna zo ver. Ik kan binnen een maand mijn nieuwe computer bestellen. Ik heb echt al zoveel gelezen en ben al een jaar met deze aanstaande update bezig! Super leuk allemaal maar nu mag het dan eindelijk gebeuren. Ik heb het een en ander al uitgezocht en heb nog wat vragen. Ik zit nu nog in Azie maar begin juni kom ik thuis en dan bestel ik gelijk mijn computer. Het budget is tussen de 4000 - 5000.

Dit systeem wordt bij www.azerty.nl besteld, goede winkel, lekker dichtbij en absoluut niet duur.

Ik zal mijn keus beargumenteren. Mijn doel is games spelen op een hoge resolutie. Hier zijn 2 snelle videokaarten voor nodig. Verder heb ik veel schijfruimte nodig voor films, games en muziek. Geluid is ook belangrijk daarom de 5.1 set.

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz HT 1MB S939 Box
Goede prijs/kwaliteit verhouding, ik speel veel games dus deze is snel genoeg.

CPU-Koeler
Ik heb geen idee, ik weet alleen dat Zallman goed is.

Antec Midi Tower P180 Performance One ATX No PSU (zilver)
Allereerst hele mooie kast, met een goede airflow. Er kunnen genoeg schijfen nu en betaalbaar. Moet ik nog extra fans voor de airflow

Voeding?
Op de site van psu calculator kwam ik uit op ruim 650Watt! Dus wat is een goede voeding, prijs tot 150 Euro. Dit is de site http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

DVD-ROM
Hier heb ik echt geen verstand van, tja is een bepaald merk goed? De enige eis is dat de kleur zwart moet zijn.

DVD-Brander
Hier heb ik echt geen verstand van, tja is een bepaald merk goed? De enige eis is dat de kleur zwart moet zijn.

Asus A8R32-MVP Deluxe Radeon Xpress 3200
Goed moederbord voor Crossfire, verder ga ik niet overclocken. Ook genoeg aansluitingen en veel ruimte op het moederbord.

ATI X1900XT Crossfire
ATI X1900XT Crossfire
ATI X1900XT
Ik kies voor Sapphire of Asus, maakt het uit welke ik kies?

Koeler Videokaart
X1 Accelator

Creative Geluidskaart X-FI Fatal1ty FPS 7.1 Retail
Veel over gelezen en mijn keus voor deze kaart is mede door de X-Ram, het wordt nog niet veel gebruikt maar als het in toekomst wordt gebruikt scheelt het FPS en natuurlijk beter geluid.

Creative Speakerset Gigaworks Progamer G700 7.1
De keus van de Z-5500 durf ik nog niet aan, want in juni koop ik mijn speakers. Dan is er evt nog het plop-probleem. Verder sluit deze speakers mooi op mijn geluidskaart aan. En de reviews zijn allemaal positief. Hoe zit het verder met de muziek op een 7.1 kanaal? Uit alle boxen komt toch muziek?

TFT Monitor
Dit wordt de Dell 24inch of de Dell 30inch, ik heb nog geen keus kunnen maken.

Hitachi 250GB SATA300 8MB, HDT722525DLA380 4 x 250GB
Snelle schijfen, komen goed uit de testen. Alleen de cache is 8MB terwijl andere schijfen 16MB hebben. Is deze keus daarom verstandig

Geheugen
Ik ben opzoek naar 2 x 1GB rond de 200 Euro, ik klok niet over.

Headset
Sennheiser H-555
Perfect geluid en goed genoeg voor games!

Zo dit wordt mijn systeem, graag alleen advies over de computer.
Dat het niet de perfecte kwaliteit prijs heeft weet ik wel.
Dus verpest niet het topic met, het is veel te duur enzo.

Ik betaal "gelukkig" maar de helft van de prijs en binnen 1 a 2 jaar kan er een evt update van de videokaarten komen.

Dus dit zijn mijn vragen qua onderdelen:

CPU-Koeler
DVD-ROM/Brander
Speakers
Videokaarten - Sapphire of Asus
Geheugen
Harde schijf

Bedankt voor het lezen en de feedback

Verwijderd

Het is een X2 Accelero dat je nodig hebt voor ATI kaarten dacht ik?

Verder 4*250 gig, heb je deze capaciteit nodig? Anders een 150gig raptor overwegen als boot+games schijf, + nog een paar gewone schijven als opslag.

Geheugen: klik 2stuks

CPU-Koeler: Arctic Freezer 64 Pro
Versteegrob schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:56:
Geluid is ook belangrijk daarom de 5.1 set.

Creative Speakerset Gigaworks Progamer G700 7.1

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 17:19 ]

Verwijderd

Zijt ge daar nu alweer? Dat is al een paar maand 'dat je maar de helft van je pc moet betalen'. We weten het nu onderhand wel al.

Los van het feit dat 5000€ voor een pc ronduit belachelijk is, vind ik het nogal zwak van zo misbruik te maken van het 'ik-moet-maar-de-helft-betalen-regeling' Want ergens is er iemand die de andere helft moet betalen van je kleine uitspatting. (de ouders dan hoogstwaarschijnlijk) Dus zelfs dan zou ik mij toch wat inhouden en bij het redelijke blijven. Al was het maar omdat het zonde is van zo overkill te gaan.

Wat betreft je scherm, ik heb je andere post ook gezien. Ga maar voor 24". 30" is echt belachelijk groot (afhankelijk van hoe groot je bureau en kamer is natuurlijk). Maar 30" zal er voor zorgen dat je gewoon nog sneller continu zal moeten upgraden. Want waarschijnlijk ben je wel één van die mensen die geobsedeerd is met 'native gamen' (wat daar ook het nut van moge zijn in een game)
En die resolutie heb je echt niet nodig om 'normaal te kunnen gamen'. De hele next gen wave gaat spellen spelen op 720p en 1080p (1080p de resolutie van de 24" dus) en dat zou opeens 1080p niet meer genoeg zijn of zo? Het zal je echt niet helpen om beter te kunnen gamen :)

Van het verschil in prijs (1200€) koop je gewoon een extra lcd tv. Dus dell 24" en een lcd tv. Dat is veel beter toegespitst op de situatie. 'Normaal' desktop gebruik en groot beeld voor multimedia, films enz...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

verschil tussen Sapphire en Asus zit er niet, behalve het stikkertje, de doos, de prijs en de me geleverde games.

verder is de Arctic Freezer 64 Pro een uitstekende CPU koeler zoals Disco Stu al zegt (qua geheugen ben ik het ook wel met hem eens, is prima geheugen voor wat je er mee wilt!), en je moet idd de Arctic X2 Accelero hebben ;)

verder als DVD-Rom brander is bijv. de Nec 4450 (of nieuwer type 4470 ofzo, bijna het zelfde iets andere firmware) prima.
die 8mb t.o.v. 16 voor sommige andere schijven is niet een verschil waarvan je zegt WOW! en ze komen goed uit de testen dus maak je daar niet druk op!

verder heb je inderdaad een beer van een voeding nodig want 2 X1900's lusten wel een slok stroom, ga voor een degelijk A-Merk als Enermax, Antec etc.
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:25:
[...]

<knippert, weet ik niet en maakt me niet uit ;) >

Wat betreft je scherm, ik heb je andere post ook gezien. Ga maar voor 24". 30" is echt belachelijk groot (afhankelijk van hoe groot je bureau en kamer is natuurlijk). Maar 30" zal er voor zorgen dat je gewoon nog sneller continu zal moeten upgraden. Want waarschijnlijk ben je wel één van die mensen die geobsedeerd is met 'native gamen' (wat daar ook het nut van moge zijn in een game)
En die resolutie heb je echt niet nodig om 'normaal te kunnen gamen'. De hele next gen wave gaat spellen spelen op 720p en 1080p (1080p de resolutie van de 24" dus) en dat zou opeens 1080p niet meer genoeg zijn of zo? Het zal je echt niet helpen om beter te kunnen gamen :)

Van het verschil in prijs (1200€) koop je gewoon een extra lcd tv. Dus dell 24" en een lcd tv. Dat is veel beter toegespitst op de situatie. 'Normaal' desktop gebruik en groot beeld voor multimedia, films enz...
ben ik grotendeels met je eens, 30' kan volgensmij niet echt chill gamen, krijg je last van je nek, en ondersteunen games waarschijnlijk niet.
en gamen op native resolutie, echt, je ziet het zo... (althans ik, anders ziet het er erg blurry uit, beetje zonde dan van je dure VGA)

[ Voor 47% gewijzigd door GoldenSample op 01-05-2006 17:29 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

4a5k te besteden en pc speakers eraan hangen? Koop je een gewone home-cinema erbij zou ik zeggen, "bespaar" wat op je pc, met 4000€ vind je ook nog wel een goed systeem :X, en zet er iets gelijk dit (http://www.vandenborre.be...aM29be.8dfe6ab6qaN2NmOutm) bij ipv een creative setje...

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Hmmz ik kom bij http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp op 551W uit.
Met een goede A-merk 600-650W kom je dus wel goed uit.

Snap nog altijd niet echt hoe je op 650W uit kwam :P

specs

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:32:
4a5k te besteden en pc speakers eraan hangen? Koop je een gewone home-cinema erbij zou ik zeggen, "bespaar" wat op je pc, met 4000€ vind je ook nog wel een goed systeem :X, en zet er iets gelijk dit (http://www.vandenborre.be...aM29be.8dfe6ab6qaN2NmOutm) bij ipv een creative setje...
Mwhoa, dat is weer pure geldverspilling.

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Wil de TS nu 7.1 of 5.1, of makt het niet uit?

Als het in een niet al te grote kamer is, gaat als set de Craetive Inspire T7900 zeker volstaan. Is 7.1. Voor 5.1 de T6060 ofzo.

Verwijderd

Nja als ik jou was zou ik die 4200+ vervangen door een 4400+, niet om de kloksnelheid, maar om de extra cache.
De 4200+ die heeft 2X512kb, en de 4400+ heeft 2X1024kb.
misschien dat dit wat invloed heeft op de performance van je pc....
En 100 euro op een pc die 5000€ mag kosten is niks...(die 5000€ is wel een belachelijk bedrag trouwens :? )

Verwijderd

GoldenSample schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:26:
althans ik, anders ziet het er erg blurry uit, beetje zonde dan van je dure VGA
Als je de dure vga hébt, idd. Dan zou het zonde zijn om niet native te gaan gamen als het kan.

Maar wat als het niet meer kan? Over een jaartje is het zeker en vast weer zover voor het systeem van de TS. Daar heeft iedereen last van die een tft heeft (maar hier dan wel op een heel andere schaal). Probleem is dat hij relatief veel vaker en veel meer zal moeten investeren om nog enigzins op native resolutie te kunnen spelen. (door de schaal van het systeem waarvan hier sprake) Daar ontkomt niemand aan. En met zoveel pixels nog sneller dan gewoonlijk. Dus ik zou zeggen, bespaar jezelf die moeilijkheden, en verleng die periodes waarin je niet moet upgraden door een 24" 1920*1080 scherm te kopen. Dan stel je de opeenvolgende upgrades veel langer uit. Of je zal onheroepelijk tevreden moeten zijn met niet native gamen, zo eenvoudig is het.

En de redenering als zou duurder aangekochte hardware ook tweedehands duurder kunnen verkocht worden om zo te kunnen upgraden zoals iedereen het doet (dus verkopen en iets bijleggen) gaat hier ook zeker niet op. Of je nu een x1900 koopt, of een x1900xtx, over een jaar zijn er stukken goedkopere midend kaarten die beter presteren dan gelijk welke van deze twee bovenstaande. Zal het de koper worst wezen of het een 'standaard' of 'getunede top end kaart was'. Die bekijkt de prijzen en trekt zijn conclusies, dus elke upgrade ronde doe je ook veel meer verlies., vertrekkende van hardware waar je puur en alleen betaald voor de lage yields en het imago van het bedrijf.

En dan is er een laatste factor. De eerste dagen, weken zal het allemaal spectaculair zijn, totdat je na een tijdje merkt dat het eigenlijk toch niet de meerwaarde heeft die je ervan verwachtte. Dat het inhoudelijk niet veel meer biedt tov de relatief onevenredig dure prijs die je er voor hebt moeten betalen. En dan zal je vooral spijt hebben van die aankopen, geloof me maar. Stel je raakt een beetje uitgekeken op games, dan sta je daar met een huge ass monitor. Nogmaals, het ziet er allemaal uber cool uit. Ik heb die 30" apple display ook in de winkel gezien, heb er kwartiertje op zitten werken en kwijlen ;) maar eens je terug bij je gezonde verstand bent besef je gewoon dat dit soort dingen overkill is voor de gewone thuisgebruiker. Er zijn nu eenmaal grenzen aan de redelijkheid. Nu ja, dat is de prijs die je betaalt om te willen pimpen en first adopter te willen zijn met een l33t systeempje ;)

Zowieso ga je indruk maken, uit ontzag, maar of dat de moeite is tegenover de financiele kater waar je mogelijks tegenaan kijkt. Dat is een beslissing die ieder voor zich moet maken

Nogmaals, denk goed na of je wel op die manier misbruik wilt maken van je regeling. Maakt me nu nog niet uit dat je zelf de helft betaalt. Maar probeer te evalueren of een pc absoluut gezien die investering wel waard is. Zelfs als ik het gemakkelijk zou kunnen betalen, dan zou ik me nog redelijk slecht voelen bij een dergelijke uitgave voor een pc systeem. Ik zou continu aan de prijs denken en beseffen:" zie mij hier nu msn'en op deze pc van 5000€", want gamen zal je niet continu doen denk ik dan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 17:52 ]

• blue-gene
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Als je zo'n pc koopt zou toch voor wat sneller geheugen gaan:

http://www.gskill.com/f1-3200phu2-2gbzx.html

Kost €224.01 bij SallandAutomatisering en gewoon levenslange garantie
pricewatch (link naar pcdrome klopt niet)

Edit: Ze hebben ze niet bij Azerty

[ Voor 8% gewijzigd door blue-gene op 01-05-2006 17:58 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dude, in het vorige topic is er al _zo_ vaak gezegd dat het veel te veel geld is enz. enz. Laat hem nou verdorie eens :X Hij opent hier nu alweer een topic over dus hij zal het nu wel zeker weten lijkt me.
/offtopic.

@TS: Als je niet overklokt, dan maakt geheugen opzich niet zoveel uit. Zorg ervoor dat het compatible is met je moederboard door even in de QVL te kijken op de site van de fabrikant.
De DVD speler/brander maakt opzich ook niet zo gek veel uit, ze doen allemaal hun werk wel en kosten ook niet zoveel. Neem er gewoon een van een degelijk merk en je zit wel goed. NEC maakt imo leuke brandertjes voor een nette prijs.

Qua harde schijven zou ik zoals ook al gezegd een Raptor erbij nemen en dan 2 schijven in Raid0 zetten. 1TB is wel erg veel (weet niet of je het persé nodig hebt?)

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 01-05-2006 17:59 ]

Verwijderd

Wat ik niet snap is als je 5000 euro te besteden hebt je niet ff 2 raptors van 150 GB in raid 0 zet... Dan ben je toch alweer een stuk sneller dan je 4x250 gb schijven, en volgens mij is het ook veel te veel, wat moet je met 1TB man :P Ook raar vind ik dat je zo'n enorm scherm moet :S Neem gewoon een nieuwe Samsung Synchmaster 740 BF met een responsetijd van 2ms van 17" (je zou ook een 19" kunnen nemen), dan heb je een goed gamers scherm. Hoef je ook geen tweede ati x1900xt nemen, dus kun je mooi een XTX erin zetten... En ik zou ook naar een x2 4400 gaan ivm de extra cache geheugen. (beste lijkt mij nog steeds wachten voor de nieuwe conroe ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 18:29 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 06:37
Waarom een x2 4200+? Een fx-60 zal je nog niet zo hard gaan voelen in je portefeuille blijkbaar.

Dit is wat ik voor jou heb samengesteld:

Behuizingen 1 Antec P180 (Zonder Voeding - ATX Miditower) € 135,01
Voedingen 1 ATX - 650 Watt PSU - Silverstone ST65ZF-GM Zeus € 141,68
Coolers FAN 1 Case FAN (120 x 25) Aerocool Silver Lightning € 11,09
Moederborden 1 ASUS A8R-MVP (ATI 200 CrossFire - ATX - S939) € 97,89
Processoren 1 AMD Athlon 64 FX60+ (S939 - Hypertrans) 2,6 BOX € 1.052,57
Coolers CPU 1 Arctic Freezer 64 Pro (Socket 754/939/940) € 21,22
Geheugen 1 PC3200 - 1 GBx2 - DDR - Corsair TWINX C2 Platinum € 190,40
Harde schijven 4 Western Digital 250 GB 2500KS (SATA300 - 16 MB) € 90,13
Grafische kaarten 2 Asus EAX1900 XTX/2DHTV - 512MB- PCIe- TV+2xDVI+ViV € 521,72
Geluidskaarten 1 TerraTec SoundSystem Aureon 7.1 Space € 85,31
DVD Spelers 1 Asus (16x/48x - intern - IDE - retail) Zwart € 20,77
DVD Writers 1 DVD±RW Asus DRW1608P2 Retail - Zwart € 42,27
Toetsenborden 1 WolfClaw Gaming Keyboard Type 2 SK6746 € 58,00
Muizen 1 Raptor-Gaming M1 Gaming Muis (1600 dpi) € 25,29
Monitoren TFT 1 TFT 24" Acer AL2416Ws € 914,99
Speakers / headsets 1 Creative Inspire 7.1 T7900 € 105,84
Speakers / headsets 1 Sennheiser MX500 in-ear € 17,52
Totaalprijs excl. montage € 4.323,79

Je ziet dat ik nog 700 euro er onder zit. Eventueel een dual screen setupje.

Enkel de PC kost 3200 euro(harde schijven, cpu en dubbele graka wegen zwaarst door.). De rest kan persoonlijk zijn, dus heb je nog 1800 euro over voor je persoonlijke zaken :+ (mens, hiervoor koop ik mijn computer inclusief 19 inch scherm.)

:edit: die 700 euro zou je kunnen besteden door die harde schijven te vervangen door 4 raptors en dan nog een harde schijf van 400 giga als back up.

[ Voor 5% gewijzigd door skelleniels op 01-05-2006 18:44 ]

http://specs.tweak.to/16567

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Tja wat is je niet duidelijk geworden na je vorige topic van een maand geleden met ongeveer precies dezelfde topicstart :? Zie ook Abbadon in "High-end PC"

Je hebt zo'n ruim budget, dus ik zou een iets betere afweging maken en kijken waarom je bijvoorbeeld een crossfire opstelling zou willen en wat je voor mem zou willen. Bij gebrek aan een onderbouwde topicstart gaat je topic dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.