Zo het is dan bijna zo ver. Ik kan binnen een maand mijn nieuwe computer bestellen. Ik heb echt al zoveel gelezen en ben al een jaar met deze aanstaande update bezig! Super leuk allemaal maar nu mag het dan eindelijk gebeuren. Ik heb het een en ander al uitgezocht en heb nog wat vragen. Ik zit nu nog in Azie maar begin juni kom ik thuis en dan bestel ik gelijk mijn computer. Het budget is tussen de 4000 - 5000.
Dit systeem wordt bij www.azerty.nl besteld, goede winkel, lekker dichtbij en absoluut niet duur.
Ik zal mijn keus beargumenteren. Mijn doel is games spelen op een hoge resolutie. Hier zijn 2 snelle videokaarten voor nodig. Verder heb ik veel schijfruimte nodig voor films, games en muziek. Geluid is ook belangrijk daarom de 5.1 set.
AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz HT 1MB S939 Box
Goede prijs/kwaliteit verhouding, ik speel veel games dus deze is snel genoeg.
CPU-Koeler
Ik heb geen idee, ik weet alleen dat Zallman goed is.
Antec Midi Tower P180 Performance One ATX No PSU (zilver)
Allereerst hele mooie kast, met een goede airflow. Er kunnen genoeg schijfen nu en betaalbaar. Moet ik nog extra fans voor de airflow
Voeding?
Op de site van psu calculator kwam ik uit op ruim 650Watt! Dus wat is een goede voeding, prijs tot 150 Euro. Dit is de site http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp
DVD-ROM
Hier heb ik echt geen verstand van, tja is een bepaald merk goed? De enige eis is dat de kleur zwart moet zijn.
DVD-Brander
Hier heb ik echt geen verstand van, tja is een bepaald merk goed? De enige eis is dat de kleur zwart moet zijn.
Asus A8R32-MVP Deluxe Radeon Xpress 3200
Goed moederbord voor Crossfire, verder ga ik niet overclocken. Ook genoeg aansluitingen en veel ruimte op het moederbord.
ATI X1900XT Crossfire
ATI X1900XT Crossfire
ATI X1900XT
Ik kies voor Sapphire of Asus, maakt het uit welke ik kies?
Koeler Videokaart
X1 Accelator
Creative Geluidskaart X-FI Fatal1ty FPS 7.1 Retail
Veel over gelezen en mijn keus voor deze kaart is mede door de X-Ram, het wordt nog niet veel gebruikt maar als het in toekomst wordt gebruikt scheelt het FPS en natuurlijk beter geluid.
Creative Speakerset Gigaworks Progamer G700 7.1
De keus van de Z-5500 durf ik nog niet aan, want in juni koop ik mijn speakers. Dan is er evt nog het plop-probleem. Verder sluit deze speakers mooi op mijn geluidskaart aan. En de reviews zijn allemaal positief. Hoe zit het verder met de muziek op een 7.1 kanaal? Uit alle boxen komt toch muziek?
TFT Monitor
Dit wordt de Dell 24inch of de Dell 30inch, ik heb nog geen keus kunnen maken.
Hitachi 250GB SATA300 8MB, HDT722525DLA380 4 x 250GB
Snelle schijfen, komen goed uit de testen. Alleen de cache is 8MB terwijl andere schijfen 16MB hebben. Is deze keus daarom verstandig
Geheugen
Ik ben opzoek naar 2 x 1GB rond de 200 Euro, ik klok niet over.
Headset
Sennheiser H-555
Perfect geluid en goed genoeg voor games!
Zo dit wordt mijn systeem, graag alleen advies over de computer.
Dat het niet de perfecte kwaliteit prijs heeft weet ik wel.
Dus verpest niet het topic met, het is veel te duur enzo.
Ik betaal "gelukkig" maar de helft van de prijs en binnen 1 a 2 jaar kan er een evt update van de videokaarten komen.
Dus dit zijn mijn vragen qua onderdelen:
CPU-Koeler
DVD-ROM/Brander
Speakers
Videokaarten - Sapphire of Asus
Geheugen
Harde schijf
Bedankt voor het lezen en de feedback
Dit systeem wordt bij www.azerty.nl besteld, goede winkel, lekker dichtbij en absoluut niet duur.
Ik zal mijn keus beargumenteren. Mijn doel is games spelen op een hoge resolutie. Hier zijn 2 snelle videokaarten voor nodig. Verder heb ik veel schijfruimte nodig voor films, games en muziek. Geluid is ook belangrijk daarom de 5.1 set.
AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz HT 1MB S939 Box
Goede prijs/kwaliteit verhouding, ik speel veel games dus deze is snel genoeg.
CPU-Koeler
Ik heb geen idee, ik weet alleen dat Zallman goed is.
Antec Midi Tower P180 Performance One ATX No PSU (zilver)
Allereerst hele mooie kast, met een goede airflow. Er kunnen genoeg schijfen nu en betaalbaar. Moet ik nog extra fans voor de airflow
Voeding?
Op de site van psu calculator kwam ik uit op ruim 650Watt! Dus wat is een goede voeding, prijs tot 150 Euro. Dit is de site http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp
DVD-ROM
DVD-Brander
Asus A8R32-MVP Deluxe Radeon Xpress 3200
Goed moederbord voor Crossfire, verder ga ik niet overclocken. Ook genoeg aansluitingen en veel ruimte op het moederbord.
ATI X1900XT Crossfire
ATI X1900XT Crossfire
ATI X1900XT
Ik kies voor Sapphire of Asus, maakt het uit welke ik kies?
Koeler Videokaart
X1 Accelator
Creative Geluidskaart X-FI Fatal1ty FPS 7.1 Retail
Veel over gelezen en mijn keus voor deze kaart is mede door de X-Ram, het wordt nog niet veel gebruikt maar als het in toekomst wordt gebruikt scheelt het FPS en natuurlijk beter geluid.
Creative Speakerset Gigaworks Progamer G700 7.1
De keus van de Z-5500 durf ik nog niet aan, want in juni koop ik mijn speakers. Dan is er evt nog het plop-probleem. Verder sluit deze speakers mooi op mijn geluidskaart aan. En de reviews zijn allemaal positief. Hoe zit het verder met de muziek op een 7.1 kanaal? Uit alle boxen komt toch muziek?
TFT Monitor
Dit wordt de Dell 24inch of de Dell 30inch, ik heb nog geen keus kunnen maken.
Hitachi 250GB SATA300 8MB, HDT722525DLA380 4 x 250GB
Snelle schijfen, komen goed uit de testen. Alleen de cache is 8MB terwijl andere schijfen 16MB hebben. Is deze keus daarom verstandig
Geheugen
Ik ben opzoek naar 2 x 1GB rond de 200 Euro, ik klok niet over.
Headset
Sennheiser H-555
Perfect geluid en goed genoeg voor games!
Zo dit wordt mijn systeem, graag alleen advies over de computer.
Dat het niet de perfecte kwaliteit prijs heeft weet ik wel.
Dus verpest niet het topic met, het is veel te duur enzo.
Ik betaal "gelukkig" maar de helft van de prijs en binnen 1 a 2 jaar kan er een evt update van de videokaarten komen.
Dus dit zijn mijn vragen qua onderdelen:
CPU-Koeler
DVD-ROM/Brander
Speakers
Videokaarten - Sapphire of Asus
Geheugen
Harde schijf
Bedankt voor het lezen en de feedback