Toon posts:

PIII koeler gemold. Waar een nieuwe halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hola tweakers,

Ik wilde vandaag een stillere koeling plaatsen op mijn Compaq Deskpro, omdat ik rustig wil slapen snachts. Bij het demonteren heb ik perongeluk de koelblok-bevestigingsclip gemold.
Ik ben vandaag naar de stad gegaan om een koelblokje+fan te halen, maar die verkochten ze niet meer voor een pIII. Op marktplaats zijn ze ook niet meer los te krijgen, of je moet er een processor bij willen kopen.
  1. Waar kan ik een stille fan halen? Het ding moet dag en nacht aan staan omdat het een server wordt.
  2. Is een fan wel nodig? Ik las verhalen over dit type processor, over dat ie in principe geen fan nodig heeft, omdat het koelblokje al zou volstaan.
  3. Waar kan ik meer info vinden over of het wel past? (Heb ik een socket of slot1 fan nodig?)
Specs:

mobo: 815 intel

processor:

Pentium !!! 866
Coppermine
cB0 (6-8-3) 03/2000
cC0 (6-8-6) 07/2000
OEM: KC80526PZ866256
BOXED: BX80526U866256 866MHz 133MHz
SDR 6.5x 1.65/1.7V L1 32KB
L2 256KB 16.3A
22.9W
80.0ºC 28.0M
180nm
105/90mm²

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:41

Rmg

Heb je een slot of een socket cpu? als het een socket 370 p3 is past een socket a koeler ook

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dus niet waar ik die informatie kan vinden.... Ik ben aan het twijfelen tussen slot 1 en socket 370. Ik heb net gezien dat de afmetingen van een socket A, zoals:

http://www.computerplug.c...p?product_id=FAN-P3-INTEL

overeenkomen met mijn koelblokje. Alleen wil ik dus geen "3 pin connector clips", maar 1 "bandclip". Zoeen die je met een klik vast kunt zetten.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Kijk even in je PC, een Slot 1 processor zit er op een insteekkaartje in, een socket is met van die pinnetjes. Als het een Socket 370 is is deze koeler helemaal stil (moet hij wel passen, het is een gigantisch ding voor socket A/462): pricewatch: Thermaltake Sonic Tower CL-P0071 (Socket A/478/754/775)=

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Slot1 ziet eruit als een soort sleuf waar je je processor in schuift, socket 370 is een soort eilandje met ontzettend veel pinnetjes :P

edit:

Dit is dus slot1
Afbeeldingslocatie: http://www.hushtech.com/inventory/CPU_slot1_secc-2_p3.jpg

en dit is socket 370
Afbeeldingslocatie: http://www.atmarkit.co.jp/fpc/slotsocket/images/socket370_l.jpg

Ik herinner me net dat ik ook een deskpro heb gehad (echter met PIII 600 :P ) die had dus slot 1.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 17:00 ]

Verwijderd

marcieking schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:56:
Kijk even in je PC, een Slot 1 processor zit er op een insteekkaartje in, een socket is met van die pinnetjes. Als het een Socket 370 is is deze koeler helemaal stil (moet hij wel passen, het is een gigantisch ding voor socket A/462): pricewatch: Thermaltake Sonic Tower CL-P0071 (Socket A/478/754/775)=
je bent gek :P :P , waarom een sonic tower?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Hmm, een i815 based moederbordje, dat is voor 95% zeker een socket 370.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Slot 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.conozcasuhardware.com/gfx/slotket2.jpg

Socket 370:
Afbeeldingslocatie: http://www.atmarkit.co.jp/fpc/slotsocket/images/socket370_l.jpg

Dus slot 1 is een socket 370 op een aparte printplaat die je in een sleuf (soort PCI achtig ding op je moederbord) stopt,

socket 370 is gewoon een socket op je moederbord

Edit: @triple_a
Hee ik was eerder!! Beetje je post lopen editen achteraf he :P:P:P:P

[ Voor 52% gewijzigd door Luuk1983 op 01-05-2006 17:02 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Luuk1983 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:00:
Slot 1:
[afbeelding]

Socket 370:
[afbeelding]

Dus slot 1 is een socket 370 op een aparte printplaat die je in een sleuf (soort PCI achtig ding op je moederbord) stopt,

socket 370 is gewoon een socket op je moederbord

Edit: @triple_a
Hee ik was eerder!! Beetje je post lopen editen achteraf he :P:P:P:P
Hoe kom je erbij :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Okidoki...

Ik zie geen pinnetjes, maar er staat wel: pga370a op de socket. De processor is in het moederbord geintegreerd. En er is geen pci-achtige sleuf. DUS Socket 370 dan he? :+

Ik moet dus wel zo`n bandachtige bevestiging hebben van koelblok + fan, anders lukt het me dus niet om de nieuwe blazer te bevestigen. En hij moet lekker stil zijn. Tips?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:16:
Okidoki...

Ik zie geen pinnetjes, maar er staat wel: pga370a op de socket. De processor is in het moederbord geintegreerd. En er is geen pci-achtige sleuf. DUS Socket 370 dan he? :+

Ik moet dus wel zo`n bandachtige bevestiging hebben van koelblok + fan, anders lukt het me dus niet om de nieuwe blazer te bevestigen. En hij moet lekker stil zijn. Tips?
Maak anders ff een foto, want ik snap er niks meer van :P

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Maak eens een foto van je huidige koelblok. Op die manier kunnen we zien of de fan met schroeven bevestigd wordt of met een soort kliksysteem( heb allebei in huis en allebei in gebruik)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

het is socket 370. Ik kan zo niet zien of het een speciale koeler is die gevormd is naar het koelblok of gewoon een los fannetje die je er op kan plakken( ik denk zelf een speciaal blokje)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 20:34

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Loop even langs een computer zaak in de buurt. Vaak hebben ze nog wel een oud model koeler die er zo op past.

Je kunt natuurlijk er ook alleen een nieuw ventilatortje op je koelblok schroeven. Even op meten hoe groot die is. (denk 60x60mm ) Nieuwe kopen, oude er af, nieuwe er op en klaar is kees.
Succes!

[ Voor 48% gewijzigd door Tweak-Freak op 01-05-2006 17:44 ]

Verwijderd

De meest Socket A koelers passen ook op een Socket 370. Wel voor het kopen ff op het doosje kijken. Daar behoort het op te staan.

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 17:14

frogger3d

Morbo demands more comments!

Je kan ook een vervanging voor de fan kopen bij de electronica winkel..

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=HJLC03&
Leuk koelertje voor een leuk prijsje

nog 1
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=HXLV99&
Staat dan wel bij AMD maar in de specs staat ook socket 370( dit zou je mogelijk eventjes moeten mailen maar ik weet dit niet zeker)

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog even een foto van de onderdelen:

rechtboven: de houder waarmee de fan wordt bevestigd aan het koelblok. linksboven: de kapotte klem waarmee het geheel bevestigd wordt aan de fan. rechtsonder: de fan los.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/cherevo/tweak/4.jpg

Bedankt touchdomex, dat ziet er goed uit. Ik denk dat die klemsystemen op die fans wel zullen passen op mijn mobo (hoop ik!)

Verwijderd

Topicstarter
edit: Bericht verplaatst, en als nieuwe topic gestart.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 22:36 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30
Luuk1983 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:00:
Slot 1:
[afbeelding]

De processor op het plaatje wat jij laat zien is geen slot 1 processor maar een socket 370 processor in een slot1 naar socket 370 adapter. Een slot 1 processor zit in een SECC, SECC2 of SEPP cartridge.

Verwijderd

Topicstarter
kwiebus schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:35:
[...]

De processor op het plaatje wat jij laat zien is geen slot 1 processor maar een socket 370 processor in een slot1 naar socket 370 adapter. Een slot 1 processor zit in een SECC, SECC2 of SEPP cartridge.
Dat heb ik hoogstwaarschijnlijk al gemerkt bij het plaatsen van de arctic coppersilent voor socket A. De bevestigingsklem was te groot .... Heb ik in moeten korten.

Verwijderd

marcieking schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:56:
gaat deze op deze socket passen?
ik heb ook een PGA370A socket en bouw nu een Media Center in elkaar,
dus hij moet gewoon geen herrie (zelfs geen 10db) maken en toch kunnen blijven werken.

omdat dit een lekker goedkoop pc-tje is (gratis) en toch een 1000Mhz chip heeft, heb ik deze
pc als basis genomen, MPEG-en-/decoding gebeurt met de de tv-kaart-chip, dus de CPU heeft
niet veel werk...
de bedoeling is om het in een grote kast te schroeven waar voor de rest geen fans in komen
(geen video fans en zelfs een fanloze voeding), zonder dat het zooitje te warm wordt.

edit--------------------------

ik heb een uurtje zitten zoeken, wat foto's gezien van een 462 en 370;
en sommige koeler zijn geschikt voor de 462 en de 370;
http://www.ciao.co.uk/Coo...Processor_cooler__6295101
Processor cooler - Compatible with: Socket 462, Socket A, Socket 370

dus ik neem aan dat het met de hoogte en ruimte wel goed zit,
alleen kan het klemmetje misschien afwijken,
dit zou nog wel op een andere manier op te lossen zijn......

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 13:16 ]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-05 16:31
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:53:
[...]

gaat deze op deze socket passen?
ik heb ook een PGA370A socket en bouw nu een Media Center in elkaar,
dus hij moet gewoon geen herrie (zelfs geen 10db) maken en toch kunnen blijven werken.

omdat dit een lekker goedkoop pc-tje is (gratis) en toch een 1000Mhz chip heeft, heb ik deze
pc als basis genomen, MPEG-en-/decoding gebeurt met de de tv-kaart-chip, dus de CPU heeft
niet veel werk...
de bedoeling is om het in een grote kast te schroeven waar voor de rest geen fans in komen
(geen video fans en zelfs een fanloze voeding), zonder dat het zooitje te warm wordt.

edit--------------------------

ik heb een uurtje zitten zoeken, wat foto's gezien van een 462 en 370;
en sommige koeler zijn geschikt voor de 462 en de 370;
http://www.ciao.co.uk/Coo...Processor_cooler__6295101
Processor cooler - Compatible with: Socket 462, Socket A, Socket 370

dus ik neem aan dat het met de hoogte en ruimte wel goed zit,
alleen kan het klemmetje misschien afwijken,
dit zou nog wel op een andere manier op te lossen zijn......
2 punten:

1) Het gaat wel werken, maar ik zou er toch wel 1 fan in plaatsen om toch nog iets airflow te hebben. Die koeler gaat er namelijk ook vanuit dat er wel enige airflow in de kast is. En een 1GHz P3 verbruikt wel niet zoveel als een 3GHz "Prescott" P4, maar toch wel wat meer dan een 600MHz versie. Tenzij je een Tualatin-core hebt, dan zou ik het er wel op durven gokken. (Dat zijn die P3's met heatspreader)

2) Als je een tower model kast hebt zou ik in ieder geval een shim (opvulplaatje) tussen cpu en koeler plaatsen en ook de koeler op een of andere manier aan de kast hangen vanwege het feit dat dat ding zo groot is dat je heel veel kans hebt dat je plastic clips van de cpu-socket breken. (Met alle gevolgen van dien)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

bedankt,
het eerste probleem is gewoon op de klem van een 462 Socket ook goed klemt op een 370,
maar in het ergste geval kan ik altijd de ouwe klem van de ouwe koeler gebruiken...

de kast moet ik er nog voor kopen,
ik zag al snel dat de 370Socket dicht bij de voedig zit, dus een nieuwe kast moet zoiezo gelet
worden op de ruimte en de afstanden.

daarnaast zat ik er zelfs aan te denken om juist een te lage kast te nemen,
dan kan ik een gat in de bovenkant modden en de koeling gewoon er door laten steken....
hij komt in mijn sterio te staan en niets er bovenop, dus dan is een opening voor de warmte afgifte
en een extra leuk visueel grapje wel te doen;
soort koeling die niet onder de motorkap past ;)
Pagina: 1