Hier weer een sysprep probleem, 1 van de zovele wat ik zo heb gezien in het forum.
Probleem:
Heb een image geprepareerd met sysprep. In de sysprep.inf alle broodnodige parameters gezet die er nodig zijn voor de mini-setup. Het enigste wat ik wil aanpassen is de hostname. Dus heb deze dus ook leeggelaten en ook al het desbetreffende gedeelte "ComputerName=" weggelaten uit het bestand. Maar steeds krijg ik het probleem dat bij de 1e boot de mini-setup de hostnaam registratie overslaat en gelijk doorloopt naar de sectie waar de PC wordt aangemeld in het domein en een computeraccount gaat maken. Daar loopt de setup vast en resteert mij alleen nog de pc uit te zetten. Als ik dan vervolgens de PC weer aan zet, dan wordt overnieuw de mini-setup uitgevoerd en kan ik de hostname wel ingeven en de rest van de stappen verlopen goed en automatisch door. Al met al lukt het uiteindelijk wel, maar als perfectionist wil je dit zonder een vastloper. Waarom doet sysprep het wel met de 2e boot en niet met de 1e boot. Ik heb vaker syspreps gedaan maar dit probleem nooit eerder gehad.
Dus is er iemand die dit ook heeft meegemaakt of een idee heeft waar dit fout loopt?
Ik gebruik trouwens het onderstaande sysprep.inf:
;SetupMgrTag
[Unattended]
OemSkipEula=Yes
[GuiUnattended]
AdminPassword="adminblaat"
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1
[UserData]
ProductID=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
FullName="blaat"
OrgName="blaat"
[Display]
BitsPerPel=16
Xresolution=1024
YResolution=768
Vrefresh=70
[SetupMgr]
DistFolder=C:\sysprep\i386
DistShare=whistlerdist
[Identification]
JoinDomain=bla.nl
DomainAdmin=bla
DomainAdminPassword=blapwd
[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes
Heb al aardig wat tijd er aan gespendeerd en hoop dat een frisse en scherpe blik van een collega het wel ziet wat ik evt. over het hoofd zie.
Een gefrustreerde CoMMoN admin!
Probleem:
Heb een image geprepareerd met sysprep. In de sysprep.inf alle broodnodige parameters gezet die er nodig zijn voor de mini-setup. Het enigste wat ik wil aanpassen is de hostname. Dus heb deze dus ook leeggelaten en ook al het desbetreffende gedeelte "ComputerName=" weggelaten uit het bestand. Maar steeds krijg ik het probleem dat bij de 1e boot de mini-setup de hostnaam registratie overslaat en gelijk doorloopt naar de sectie waar de PC wordt aangemeld in het domein en een computeraccount gaat maken. Daar loopt de setup vast en resteert mij alleen nog de pc uit te zetten. Als ik dan vervolgens de PC weer aan zet, dan wordt overnieuw de mini-setup uitgevoerd en kan ik de hostname wel ingeven en de rest van de stappen verlopen goed en automatisch door. Al met al lukt het uiteindelijk wel, maar als perfectionist wil je dit zonder een vastloper. Waarom doet sysprep het wel met de 2e boot en niet met de 1e boot. Ik heb vaker syspreps gedaan maar dit probleem nooit eerder gehad.
Dus is er iemand die dit ook heeft meegemaakt of een idee heeft waar dit fout loopt?
Ik gebruik trouwens het onderstaande sysprep.inf:
;SetupMgrTag
[Unattended]
OemSkipEula=Yes
[GuiUnattended]
AdminPassword="adminblaat"
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1
[UserData]
ProductID=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
FullName="blaat"
OrgName="blaat"
[Display]
BitsPerPel=16
Xresolution=1024
YResolution=768
Vrefresh=70
[SetupMgr]
DistFolder=C:\sysprep\i386
DistShare=whistlerdist
[Identification]
JoinDomain=bla.nl
DomainAdmin=bla
DomainAdminPassword=blapwd
[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes
Heb al aardig wat tijd er aan gespendeerd en hoop dat een frisse en scherpe blik van een collega het wel ziet wat ik evt. over het hoofd zie.
Een gefrustreerde CoMMoN admin!