Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment bijna afgestudeerd en volop aan het solliciteren. Bij een aantal van de bedrijven waar ik de grootste interesse in heb beginnen de werkzaamheden pas in september (masterclasses). Ik ben nu dus ook op zoek naar een baantje voor de ca. 3,5 maand daartussen. Mijn belangstelling gaat uit naar werken in een electronicawinkel oid. Ik vermoed zelf echter dat men mij (en elke andere werknemer) het liefst voor langere tijd in dienst zou willen nemen, terwijl ik als alles goed gaat toch echt in september wil beginnen met het 'echte werk'.

Wat ik zou kunnen doen is solliciteren naar zo'n functie, niet zeggen dat ik eigenlijk in september weg wil en over een poosje tijdig mijn baan opzeggen (net vóór het einde van mijn proeftijd of gewoon op tijd inclusief opzegtermijn, afhankelijk van het soort contract), zodat ik in september elders aan de bak kan. Alhoewel die aanpak gunstig voor me zou kunnen blijken voelt dit toch niet echt goed. Ik heb dan het idee dat ik het bedrijf naai. Toch is het iets wat ik al heel lang zou willen doen (misschien egoïstisch, maar ik ben gewoon eerlijk).

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Zijn zulke winkels in de regel toch bereid om tijdelijke krachten aan te nemen? Is het idee dat ik had echt naaiwerk of kan het volgens jullie misschien wel? Graag jullie reacties.

Verwijderd

Ik zou me er niks van aantrekken als ik jou was!
Je moet in deze wereld keihard zijn, anders kom je er niet.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Doen uitzendburo's niet zoiets? Mensen inzetten voor tijdelijk werk, bijvoorbeeld in winkels? Dan weten alle drie de partijen waar ze aan toe zijn, wat je zegt wel zo netjes.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
SeatRider schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:04:
Doen uitzendburo's niet zoiets? Mensen inzetten voor tijdelijk werk, bijvoorbeeld in winkels? Dan weten alle drie de partijen waar ze aan toe zijn, wat je zegt wel zo netjes.
Er was één uitzendbureau die iets dergelijks te bieden had. Weet alleen niet of dit inderdaad ook op tijdelijke basis was want de vacature-advertentie was vrij summier. Heb hoe dan ook in ieder geval even aan de bel gerinkeld daar. Hopelijk zo snel mogelijk respons en kennismaking.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Neem gewoon een bijbaantje en vermeld van tevoren dat je het maar tijdelijk wilt doen. Idd uitzendbureau's of gewoon vakken vullen (wat kan jouw het schelen voor 3,5 maand).

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je aangeeft dat je 3,5 maand kunt werken (da's ruim een kwartaal) zullen ze vast wel geneigd zijn om je aan te nemen hoor. Goed personeel (zeker in electronica / PC winkels) is best wel lastig te vinden, en als jij hen 3,5 mnd bij kunt staan zullen ze daar denk ik heel erg blij mee zijn :)
Het is iig een stuk beter als een scholier die niks kan, niks weet en na een maand of nog minder weer wieberen is omdat ie met zijn vrienden naar Lloret gaat ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dit is geen naai werk... Immers als het bedrijf vastigheid wil kan die het krijgen. Je gewoon een jaar contract aanbieden zonder mogelijkheid voor tussentijds beeindigen. Als zij er voor kiezen om te werken met een proeftijd en dat soort ongein, hoef je je toch niet schuldig te voelen als jij daar gebruik van maakt. Dat is onzin.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

inXs

known as inXs

Inderdaad, jij wordt ook gewoon weg "gebonjoured" (schrijf je dat zo? :P ) als ze je niet meer willen hebben.

[ Voor 62% gewijzigd door inXs op 08-05-2006 09:53 ]

superB

Pagina: 1