Toon posts:

Intel Celeron D 335 2.8 t.o.v. Intel Pentium 4 1.8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van me overweegt een Intel Celeron D335 2,8ghz in zijn systeem te plaatsen ipv zijn oude pentium 4 1,8ghz processor (beide socket 478).

Is deze celeron duidelijk sneller, of vallen de verschillen mee. De celeron is prijstechnisch erg gunstig (€55) namelijk...

Verwijderd

Voor 55euro zou ik dat zeker doen, maar waarom niet doorsparen voor een échte P4? op 2.8Ghz ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 16:10 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
waarom heeft die kennis in hemelsnaam een P4 1,8GHz in een splinternieuw moederbord gedaan?

je voelt `m al, dat oude moederbord ondersteunt waarschijnlijk de Celeron D (Prescott Core) niet dus dat zou ik zeker even controleren! Verder is een Celeron D 2,8 ALTIJD sneller dan een P4 1,8. Want die 1GHz snellere core maakt (zelfs al is het een northwood) die 256KB cache minder wel goed. Als het een Willamette is zeker!

[ Voor 38% gewijzigd door -ErikE- op 01-05-2006 16:17 ]

Verwijderd

p43000 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:16:
waarom heeft die kennis in hemelsnaam een P4 1,8GHz in een splinternieuw moederbord gedaan?

je voelt `m al, dat oude moederbord ondersteunt waarschijnlijk de Celeron D (Prescott Core) niet dus dat zou ik zeker even controleren! Verder is een Celeron D 2,8 ALTIJD sneller dan een P4 1,8. Want die 1GHz snellere core maakt (zelfs al is het een northwood) die 256KB cache minder wel goed. Als het een Willamette is zeker!
offtopic:
O ja tuurlijk, stom dat ik daar niet aan dacht 8)7

Plus de Celeron heeft een 533Mhz fsb tegenover de 400Mhz bus van de oude P4 :)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
Je kan naar een 2.2/2.4/2.6GHz Northwood 400MHz FSB zoeken. Helaas zijn deze wat moeilijker te vinden en zijn vrij prijzig. Het zijn wel goede overclockers.

Verwijderd

Topicstarter
Het moet een budget upgrade worden, dus icm met het nieuwe moederboard dat ie al had gekocht is het een verbetering...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:54:
Het moet een budget upgrade worden, dus icm met het nieuwe moederboard dat ie al had gekocht is het een verbetering...
Zeker :) als ie al een mobo heeft dat deze processor ondersteund zou ik het zeker doen.
Pagina: 1