Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Opmaak kopieren dmv VBA

Pagina: 1
Acties:
  • 865 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik wil, vanuit Access, in Excel een aantal rijen van het ene naar het andere document kopieren. Hierbij wil ik dat de opmaak meegekopieerd wordt.

Ik selecteer eerst welk bereik gekopieerd moet worden. Daarna heb ik meerdere dingen geprobeerd:
  • Domweg selection.copy / selection.paste. Als je dit in hetzelfde document doet, werkt dit. Als je dit echter van document naar document doet, wordt enkel opmaakloze tekst gekopieerd.
  • Een variabele declareren als variant, dan Variabele = selection. Als ik deze bekijk onder lokale variabelen, staat er sowieso geen opmaak in. Dit werkt dus ook niet.
Daarnaast krijg ik een foutmelding als ik gebruik maak van ActiveSheet.Selection.Borders(7).

Hoe kan ik nou de opmaak simpelweg meekopiëren?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 22:06

KingRichard

former Duke of Gloucester

offtopic:
* KingRichard denkt dat je hier toch uit moet komen als je even de online Help doorploegt...
code:
1
Selection.Copy Workbooks("Book2").Sheets("Sheet3").Range("A1")
MichielPH schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:54:
[...]Daarnaast krijg ik een foutmelding als ik gebruik maak van ActiveSheet.Selection.Borders(7)
offtopic:
* KingRichard denkt dat je hier toch uit moet komen als je even de online Help doorploegt...
Kijk in de Help bij Selection, dan zie je dat het object ActiveSheet geen Selection-eigenschap heeft. ActiveWindow en Application wel. :)
offtopic:
Blijkbaar is de VB-code parser stuk; dus dan maar een gewone code-tag...

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

code:
1
appExcel.workbooks("bron.xls").worksheets(1).range("1:3").copy destination:=appExcel.workbooks("doel.xls").worksheets(2).range("a1")