Eigen server benaderbaar maar toch niet.......

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Beste tweakers,

Ik heb hier een livebox met een linksys storagelink, ookwel nslu2. Daaraan hangt een 300gb usb 2 schijf. Ik kan deze via het netwerk zonder problemen benaderen en inzien. Ook via het internet via windows 98 systemen werkt het perfect. Dan komt het probleem. De ene windows xp klant kan er wel in en de ander niet. Wanneer het niet lukt gaat het als volgt. Je logt wel in. Vervolgens zegt hij dat hij ' bezig met ophalen inhoud van map' Daarna krijg ik een timeout error. Met smartftp kom ik er trouwens wel in.

Ik vind dit echt heel raar. Ik vind dit probleem erg lastig te benoemen en kan er ook niks directs over vinden. De setting is namelijk te specifiek daarvoor. Ik heb ook nog bij een xp computer servicepack 2 eraf gehaald maar tervergeefs.

Ik hoop dat iemand een ideetje heeft.

• michielvz
Sorry voor de quote. Drukte iets te onbedachtzaam.

De testmap nog even voor de mensen die de qoute niet lezen, hehe.

ftp://tweaker:test@giel.myftp.org

• michielvz
Helemaal niemand die iets weet ? Jullie waren zo'n beetje mijn laatste hoop _/-\o_

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:12

SpamLame

niks

michielvz schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 00:01:
Helemaal niemand die iets weet ? Jullie waren zo'n beetje mijn laatste hoop _/-\o_
Je hebt ook edit knopjes hoor, kan je je eigen quote verwijderen (waar je overigens voor gewaarschuwd wordt) en verder wordt kicken binnen 24 uur niet gewaardeerd. De post komt ook erg over als dump een vraag en zie wel welk antwoord er terug komt, maar das mijn pers. mening.

Doet het bij mij wel op XPsp1 in IE6, iets anders niet geprobeerd. Aangezien SmartFtp werkt denk ik aan een verkeerde setting in een firewall voor IE (wel http geen ftp) of in IE zelf mbt trusted of iets. Check ook de registry voor een setting die ftp://user:passwd@site niet meer mogelijk maakt.
Had te maken met de windows firewall (ook al is deze geinstalleerd: info uit Nlite geen eigen ervaring). Overigens wat is het bezwaar o een andere tool dan IE te gebruiken?
Als je al IE gebruikt, want dat en meer staat NIET in je topic start.

zie ook http://www.google.nl/sear...-US:official&start=0&sa=N
en verder.

[ Voor 50% gewijzigd door SpamLame op 02-05-2006 00:26 . Reden: meeeeerrrrrrrrrrrrrr info ]

• michielvz
Over dit topic. Ik ben met hier al weken mee bezig en kom nu gewoon niet verder meer. Eenv riend van mij is ict-er en weet het ook niet meer. Hij heeft ook dit kastje en bij hem werkt het perfect. De computers die de mijne niet kunnen inkomen kunnen er wel bij hem inkomen. Een IE setting lijkt het mij dus niet. Het enige verschil tussen die van hem en van mij is de livebox maarja, de poorten staan goed open. Hij heeft het ook getest met smartftp en dat doet het vanaf zijn computer niet. Vanaf de computer van mijn buurman lukt het met smartftp wel. De problemen zijn in dit geval zo inconsistent dat ik echt niet weet waar ik het zoeken moet. Het is dus echt niet zomaar een kwestie van dump een vraag en zie wat er gebeurt. Toch stel ik je antwoord zeer op prijs :)

[ Voor 43% gewijzigd door michielvz op 02-05-2006 11:33 ]

• michielvz
Ik ben weer een stapje verder. Het blijkt dat je met internet explorer er wel in komt als je bij
"Extra > Internet Opties > Geavanceerd > Passief ftp protocol gebruiken" uitzet. Ik moet daarbij zeggen dat dit pas werkte nadat ik de linksys direct op mijn livebox aansloot. Eerst stond hij in verbinding met een router welke aangesloten is op de livebox. Als het goed is komt iedereen er nu in. Het nadeel is nu wel dat het via het netwerk langzaam gaat. Dat komt dus doordat de computers op de router zijn aangesloten en de linksys op de modem.

Nog twee vragen:

Iemand enig idee waarom de router ertuusen niet werkt ?
Waarom zou je op mijn server alleen als active er in kunnen komen en op die van mijn vriend die hetzelfde kastje heeft alleen geen livebox er ook als passive erin komt ?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:12

SpamLame

niks

Edit knopje zien er zo uit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
Gebruik ze (de edit button) dan ook!

En formuleer je laatste vraag eens anders, ik kan er niks van maken.

Op je eerste vraag is geen zinnig antwoord te geven zonder info, zal wel met de stand van de maan,zon en aardstralen te maken hebben, afhankelijk of Leeuw onder de horizon is.

Ik vraag me alleen af; livebox is dat niet gewoon een router, waarom dan 2?
En dan nog iets, jij vraagt wel, maar beantwoord mijn vragen niet. Als je hulp wilt moet je er wel
wat voor over hebben (lees info geven als dat gevraagd wordt (wat je in eerste instantie al had moeten doen in de start topic)). :(

• michielvz
Oke, je vraag over een andere tool dan IE. De server is bedoelt om foto's te delen met familie leden. Deze beschikken standaard over IE. Ik wil hen niet verplichten om een andere tool te installeren en IE werkt gewoon makkelijk.

Ik heb de router gereset en het werkt nu wel.

Dan blijft dus de enige vraag over. Waarom kan je op mijn server alleen als active inloggen ? Ik weet niet welke info je erbij wilt. Ik bedoel, ik weet niet precies het verschil tussen active en passive. Ik wil best je vraag beantwoorden en je meer info geven. Ik weet alleen niet welke info relevant is in dit geval.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 12:02
Voor de verschillen tussen active en passive, zie : http://slacksite.com/other/ftp.html

Active mode gebruikt op de server alleen de poorten 20 & 21 (die jij dus hebt opengezet). Passive mode gebruikt poort 21 plus een "random" poort, welke bij jou dus niet openstaat gok ik.

Whatever

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Smartftp doet het hier ook alleen in niet passive mode.

Het lijkt mij dat je het in die hoek moet zoeken.

Zie ook : klik

[ Voor 29% gewijzigd door aZuL2001 op 03-05-2006 12:19 . Reden: linkje added ]

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1