Ik moet voor school een database bouwen. Natuurlijk moet ik eerst gaan normaliseren volgens de methode van Codd.
Het gaat over een Videotheek
Ik heb 3 formulieren.
Formulier 1: De klantenlijst
Dit heb ik genormaliseerd tot
0NV = ( Klantnr. , RG ( Naam, Adres, Postcode, Woonplaats, Telefoon ))
1NV = ( Klantnr. , Naam , Adres , Postcode , Woonplaats , Telefoon )
2NV = ( Klantnr. , Naam )
( Naam , Adres , Postcode , Woonplaats , Telefoon )
3NV = 2NV
Formulier 2: De DVD-lijst
Dit heb ik geprobeerd te normaliseren. Ik kom alleen tot de Nulde Normaalvorm en niet verder...:
0NV = ( DVDnr. , Titel , RG ( exemplaar , genre , dag/week/maand , Kijkwijzer Rating ))
1NV = ???
2NV = ???
3NV = ???
Formulier 3: De Uitleenlijst
De inleverdatum wordt pas ingevuld als de klant de DVD komt inleveren
Ik krijg van dit formulier niet eens de Nulde Normaalvorm...
Kan iemand mij helpen dit te normaliseren? Moet ik anders de formulieren aanpassen zodat ze wel te normaliseren zijn?? Ik heb al talloze sites bezocht en in mijn boeken gekeken maar omdat het al een tijdje geleden is dat ik hiervoor toetsen heb gemaakt, en dus voor heb geleerd, is het een beetje vervaagd.
Het gaat over een Videotheek
Ik heb 3 formulieren.
Formulier 1: De klantenlijst
code:
1
2
3
| Klantnr.: Naam: Adres: Postcode: Woonplaats: Telefoon: 001 Guus Jansen Schoolstraat 1 6544 XT Heerlen 045-5123456 002 Joey Reep Fortunahof 26 6121 XX Maastricht 046-4442310 |
Dit heb ik genormaliseerd tot
0NV = ( Klantnr. , RG ( Naam, Adres, Postcode, Woonplaats, Telefoon ))
1NV = ( Klantnr. , Naam , Adres , Postcode , Woonplaats , Telefoon )
2NV = ( Klantnr. , Naam )
( Naam , Adres , Postcode , Woonplaats , Telefoon )
3NV = 2NV
Formulier 2: De DVD-lijst
code:
1
2
3
| DVDnr: Titel: Exemplaar: Genre(s): Dag/Week/Maand: Kijkwijzer Rating: 0001 Jacky Brown 1/2 Misdaad, Komedie Dag 12+ 0002 Jacky Brown 2/2 Misdaad, Komedie Dag 12+ |
Dit heb ik geprobeerd te normaliseren. Ik kom alleen tot de Nulde Normaalvorm en niet verder...:
0NV = ( DVDnr. , Titel , RG ( exemplaar , genre , dag/week/maand , Kijkwijzer Rating ))
1NV = ???
2NV = ???
3NV = ???
Formulier 3: De Uitleenlijst
code:
1
2
3
4
| Uitleennr: Klantnr.: DVDnr.: Uitleendatum: Dag/Week/Maand Inleverdatum: Te Laat?: 001 010 0017 18-02-2005 Dag 21-02-2005 x 002 002 0001 18-02-2005 Week 003 019 0102 19-02-2005 Dag 20-02-2005 |
De inleverdatum wordt pas ingevuld als de klant de DVD komt inleveren
Ik krijg van dit formulier niet eens de Nulde Normaalvorm...
Kan iemand mij helpen dit te normaliseren? Moet ik anders de formulieren aanpassen zodat ze wel te normaliseren zijn?? Ik heb al talloze sites bezocht en in mijn boeken gekeken maar omdat het al een tijdje geleden is dat ik hiervoor toetsen heb gemaakt, en dus voor heb geleerd, is het een beetje vervaagd.
[ Voor 5% gewijzigd door Techno Overlord op 01-05-2006 15:30 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server