Toon posts:

HD-image windows 98 machine a la Ghost

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een aantal Windows 98 machines (PIII 450) onder mn beheer waar ik graag a la Norton Ghost een (bootable) hd-image van wil maken zodat ik die machines wanneer nodig snel kan herstellen met een verse image als ze beginnen te rellen. Iets wat Norton Ghost bijvoorbeeld kan (maar waar ik overigens geen ervaring mee heb).

Hebben jullie tips hiervoor? Recente Ghost versies werken niet met 98 samen en ik sta dus bijzonder open voor alternatieven.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 18:53

JohnD

Bernd

Norton ghost 9 kopen? die kan volgens mij wel nog overweg windows 98. kan je gewoon nog kopen bij informatique.nl

edit:
even op de site van norton gekeken:
Ghost 10
Platforms: ALLEEN voor Windows® XP Home/XP Pro/2000 Pro
Bevat Norton Ghost 2003 voor gebruikers van Windows Me en 98
;)

[ Voor 47% gewijzigd door JohnD op 01-05-2006 16:28 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ghost kun je ook gewoon van floppy of boot-cd draaien, dus ik zou me daar niet heel erg zorgen over maken. Kwestie van PC in het netwerk hangen en aan de slag maar. OS maakt dan niet zo gek veel uit; je leest de HDD toch bit voor bit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
De manier waarop ik het doe:

WindowsPE gebruiken (is een XP die vanaf cd werkt) met Ghost Corporate 9 erop (ghost32.exe), externe hdd of usbstick erin, (xp, dus meteen herkend), en ghosten maaaaarr 8)

edit: Wel handig om nog te vermelden wat je nodig hebt:
BIOS op de pc's moet wel zo nieuw zijn dat ze van cd kunnen booten
Je moet wel een licentie voor Ghost hebben officieël, zeker als het voor je bedrijf moet.

[ Voor 35% gewijzigd door DarthPlastic op 01-05-2006 16:30 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
bij alle recente versies van ghost wordt nog steeds een DOS versie meegeleevrd, die vanzelfsprekend ook Windows 98 (fat32/16) kan backuppen en trugzetten

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt allemaal erg hoopvol dus wellicht gewoon maar een Ghost versie aanschaffen. Enige punt is wel dat de 98 stations geen brander hebben. Daarnaast heeft mn eigen werkstation geen diskdrive. Maar dan zou een manier om een image over het netwerk te kopieren wel ideaal zijn idd. Ik ga het proberen! thnx.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:04:
Klinkt allemaal erg hoopvol dus wellicht gewoon maar een Ghost versie aanschaffen. Enige punt is wel dat de 98 stations geen brander hebben. Daarnaast heeft mn eigen werkstation geen diskdrive. Maar dan zou een manier om een image over het netwerk te kopieren wel ideaal zijn idd. Ik ga het proberen! thnx.
Ghost kan inderdaad over het netwerk dingen wegzetten; moet je je bootflop wel ff voorzien van de goede netwerkdrivers voor je clients.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 14:21

EXX

EXtended eXchange

Image over een netwerk copieeren gaat prima. Het enige wat je nodig hebt voor Ghost is een bootable DOS floppy (of CD) met TCP/IP stacks en een netwerk server die MS netwerken ondersteunt (bv. een Linux bak met Samba).

Voor een network boot disk zie www.bootdisk.com of http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1