[printer] Multifunctionele laserprinter

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 11:03

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Orienterend op een laserprinter (MONO) die ook meervoudig kan kopieren en kan scannen (fax en netwerkaansltuiting hoeft niet), kwam ik onder andere terecht bij Canon Laserbase printers; o.a.:

- MF3110; €186
- MF5730; €199
- MF6530 (nieuw); €547

Bij het vergelijken van deze printers vallen een aantal zaken op:
- MF3110 is flatbed, de andere twee zijn flatbed+automatische document feeder; alle 3 de printers kunnen max. 99 pagina's kopieren

- MF6530 heeft dubbele papier capaciteit (boeiend)
- MF6530 print iets sneller en gebruikt een andere cartridge (22 ipv 20 pagina's per minuut, lekker boeiend)
- MF6530 scanner heeft andere resoluties (zal het verschil echt zoveel beter zijn?)

Een aantal dingen begrijp ik echter niet
- Hoe kan de MF3110 tot 99 pagina's kopieren als hij alleen flatbed is?
- Waarom betaal je €250 extra voor een printer die er alleen maar iets flitsender uitziet, ietsjepietsje sneller print, een iets andere scanner heeft maar voor de rest nagenoeg gelijk is (ok de toner is anders maar daar is weinig over bekend en lijkt me geen reden voor zo'n prijsverschil - het is overigens)

Weet iemand het, heeft iemand ervaring met 1 van de drie printers? heeft iemand een beter oplossing voor een laserprinter die meervoudig moet kunnen kopieren? let me know!

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met de printers, maar ik kan je wel vertellen dat die 99 kopieen betekent dat je 1 vel 99 keer kunt kopieren. Met andere woorden: de teller voor aantal kopieen gaat tot 99 (waarschijnlijk omdat het een 2 digit display is), het is dus niet het aantal originelen, maar het aantal kopieeen.
Overigens denk ik dat het grote prijsverschil wat je noemt heel goed verklaard kan worden door het verschil in toner, vaak is het zo dat goedkopere printers relatief duurdere toners en cardridges hebben, je betaald dan meer voor het gebruik, minder voor aanschaf. Ik weet van Canon bijv dat de ip1600 en 2200 nauwelijks verschillen (snelheid), maar de 2200 is 15% duurder omdat daar grotere inktpatronen in kunnen dan in de 1600.

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ah damn, stom dat ik daar niet aan dacht; een automatische document feeder heb je dus nodig om een stapeltje op de printer te kunnen leggen en die met 1 druk op de knop te kunnen kopieren dus dan valt de MF3110 af.

Wat betreft inktjetprinters zul je best gelijk hebben maar wat betreft toners vraag ik het me af, een vriend van mij heeft een niet-multifunctinele laserprinter van canon gekocht met diezelfde toner en deze was een van de voordeligste m.b.t. andere merken!

Overigens vind ik een prijs die meer dan 2x zo hoog ligt ook wel even iets anders!

[ Voor 9% gewijzigd door Zydell op 01-05-2006 16:34 ]

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Kick you in the n*ts

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Kick you in the b*lls

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

kick yourself in the b*lls ;)

een groot verschil is de fax, een g3 fax, en ingebouwde netwerkkaart! en wat ander grut.

maar dat neemt niet weg dat ie nogal duur is van een goed te vergelijken (IMHO) mp5750

[ Voor 27% gewijzigd door Pinin op 06-05-2006 22:06 ]

www.casarodriguillo.com

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Dat klopt niet, als je goed kijkt heeft de LaserBase MF6530 geen fax en ook geen netwerkkaart (wel een mogelijkheid tot..)
Pagina: 1