[XP] Linksys WAG54G raakt wireless verbinding steeds kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

UTP

Unshielded Twisted Person

Topicstarter
Hoi,

Sinds kort heb ik een Linksys Wireless Router WAG54G V1.2. In mijn laptop een Linksys PCIMCIA WPC54G V3 kaartje. Het probleem is dat de verbinding steeds wegvalt en vervolgens niet meer terugkomt.

Als opstart kan ik meestal gewoon verbinding maken met het AP en de verbinding is vervolgens gewoon goed, snel genoeg om een divx te kijken die op een andere computer staat. Na een minuut of 10 of wanneer ik de laptop verplaats, is de verbinding compleet weg. Geen draadloze netwerken gevonden. Ik moet dan het AP en de laptop opnieuw opstarten en dan doet hij het (soms) weer.

Na wat googlen kwam ik bij netstumbler. Deze blijft de accesspoint gewoon zien. Als ik de AP uitzet is hij bij netstumbler ook meteen weg dus dat werkt in ieder geval real-time.

Facts:
• nieuwste drivers/firmware voor alle apparaten.
• OS is overal XP SP2 met alle updates
• geen andere Wi-Fi netwerken in de buurt die storen. zelfs geen draadloze huistelefoons
• channels al meerdere malen veranderd.
• AP al op meerder plaatsen in huis gezet
• WEP, WPA al geprobeerd, PSK etc. allemaal kloppend. Maakt geen verschil
• Drivers van Linksys gebruikt om verbinding te maken, Windows Zero Config Wireless aan/uit
• Windows eigen wireless drivers geprobeerd
• Netwerk op alle computers werkt gewoon goed (ook die op de computer Inger, die met UTP aan de linksys router/switch hangt)

Situatieschets:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arensbergen/netwerk.jpg

Ik kom er in ieder geval helemaal niet uit. Als het eenmaal werkt zou je zeggen dan blijft hij het toch doen? Graag jullie hulp en evt. eerdere ervaringen met dit soort rare dingen.

• UTP

UTP

Topicstarter
Update:

Na een telefoontje naar de Linksys helpdesk kreeg ik toegang tot een linksys ftp server met daarop nog wat andere (beta) firmware.

Na deze erop gezet te hebben lijkt het iets beter. Hij verliest in ieder geval minder vaak verbinding.
Alleen na een minuut of 15 wordt het zooitje toch weer traag om er vervolgens toch helemaal uit te klappen. :(

Vervolgens is het AP onzichtbaar op de WLAN. (LAN werkt nog gewoon goed)

Wanneer ik in het menu van de router op save settings klik (zonder iets veranderd te hebben) gaat het WLAN lampje even uit om vervolgens weer aan te gaan en alles weer goed en snel...

Signal strenght en link quality nemen ook niet af (volgens de linksys monitor dan). Dat zou ook niet kunnen in principe want de laptop en de router staan nu op 15cm van elkaar.

Het lijkt er dus op dat de router om de 3 minuten een schop nodig heeft 8)7

Heel vreemd dit...

• UTP

UTP

Topicstarter
Deze mag dicht. Ik heb het apparaat inmiddels uit het raam gegooid en een US Robotics 805451 access point gehaald welke het perfect doet.

Dit was dus wel mijn laatste Linksys product mede door de gruwelijk slechte helpdesk van linksys.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 07:13

ScSi

Belg.

Hey, jammer dat ik het nu pas zie, want ik heb net dezelfde problemen met deze router.. AP opnieuw opstarten en alles werkt weer perfect, maar zo hoort het natuurlijk niet.
Ik zou willen vragen aan een modje deze nog niet te sluiten.
Zou je die beta firmware ergens online kunnen zetten zodat ik die ook eens kan testen? (een andere router kopen zie ik niet meteen zitten, maar een Linksys koop ik nooit meer)

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:56
o nee he...
ik heb ook deze gekocht...
same probs...
*sigh*

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-02 17:55

frogger3d

Morbo demands more comments!

Ik heb de helpdesk van linksys ervan weten te overtuigen dat mijn oude (v2.0) met dezelfde problemen als bij jullie kapot was. De nieuwe (revisie 3.1) doet t prima.

edit: ahum.. las het verkeerd, ik had het probleem met mijn WRT54G, de router versie.

[ Voor 22% gewijzigd door frogger3d op 04-05-2006 17:00 ]

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10-2025
frogger3d schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:59:
Ik heb de helpdesk van linksys ervan weten te overtuigen dat mijn oude (v2.0) met dezelfde problemen als bij jullie kapot was. De nieuwe (revisie 3.1) doet t prima.

edit: ahum.. las het verkeerd, ik had het probleem met mijn WRT54G, de router versie.
sorry voor lichte offtopic
goed om te weten dit!!!
ik zit ook me de wrt54g (compact versie welliswaar) en die verliest ook regelmatig zen wlan :)
een keertje firmware upgraden dan maar ;)
tnx!!

• UTP

UTP

Topicstarter
ScSi_009 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:49:
Hey, jammer dat ik het nu pas zie, want ik heb net dezelfde problemen met deze router.. AP opnieuw opstarten en alles werkt weer perfect, maar zo hoort het natuurlijk niet.
Ik zou willen vragen aan een modje deze nog niet te sluiten.
Zou je die beta firmware ergens online kunnen zetten zodat ik die ook eens kan testen? (een andere router kopen zie ik niet meteen zitten, maar een Linksys koop ik nooit meer)
Aan die firmware kan ik je helaas niet helpen, via de linksys helpdesk kreeg ik toegang tot een ftp server waar voor alle producten (beta)drivers stonden maar ik weet het adres en password niet meer.
Bij mij maakte het ook weinig verschil.

Als je de aankoopbon nog hebt kun je de router wel terugsturen en dan krijg je een nieuwe. Na het opgeven van het serienummer zei de helpdesk dat in ieder geval. Dus bel zelf even voor de zekerheid voor ik je blij maak met een dooie mus.

* UTP gaat nog steeds lekker met de U.S. Robotics, vanuit de tuin.

• frogger3d

frogger3d

UTP schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:49:
[...]

* UTP gaat nog steeds lekker met de U.S. Robotics, vanuit de tuin.
Kan je nog wel wat zien in de tuin met dit weer? :D

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 13:34
Ik heb zelfde combo als jou. Met percies het zelfde probleem.
De oplossing lag erin om wireless 802.11b te selecteren in plaats van 802.11g.
Sinds dien heb ik geen problemen meer gehad.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• frogger3d

frogger3d

Het grote probleem bij mij was naast het rebooten dat ie af en toe ook vast liep.. Sneakie dat ze geen uptime statistiek in de officiele firmware hebben, dan heb je niet altijd door dat ie reboot.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
V1.2 van de WAG54G is een brak onding. Je kunt em volgens mij bij Linksys gewoon omruilen voor de V2.0 versie.
Zie ook dit topic: linksys wag54g verliest verbinding met internet

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 07:13

ScSi

Belg.

Ik ga deze week eens contact opnemen met Linksys wat die router betreft, bedankt voor de nuttige tips alvast!
Pagina: 1