Ik probeer een sdcard te mounten met autofs, dit lukt alleen niet. Ik heb al wel het probleem gevonden waarom dit niet lukt.
Ik probeer met autofs de /dev/sde1 te mounten, de eerste partitie op de sd-card. Wanneer ik dit handmatig probeer krijg ik dit:
Wanneer ik dan het hele device probeer te mounten krijg je natuurlijk dit:
Wanneer ik dan weer het eerste mount-commando van sde1 opgeef werkt het wel:
Kom dit nu omdat er door het "geheel" mounten van de sde gezien wordt dat er ineens wat aanhangt ofzo en dat ik daarna wel sde1 kan mounten ? Ik vraag me af of ik nu gewoon in de fstab /dev/sde zal mounten naar een map in de /mnt en dan maar een error in mijn logs, maar dit lijkt me wel te werken dan ook... misschien alleen niet wanneer er tijdens het booten geen kaart in zit.. want dan wordt de cardreader op sta slot ook gewoon naar sde gezet... geen oplossing dus.
Ik probeer met autofs de /dev/sde1 te mounten, de eerste partitie op de sd-card. Wanneer ik dit handmatig probeer krijg ik dit:
code:
1
2
| # mount -t vfat /dev/sde1 /media/sd mount: special device /dev/sde1 does not exist |
Wanneer ik dan het hele device probeer te mounten krijg je natuurlijk dit:
code:
1
2
3
4
5
| # mount -t vfat /dev/sde /media/sd
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sde,
missing codepage or other error
In some cases useful info is found in syslog - try
dmesg | tail or so |
Wanneer ik dan weer het eerste mount-commando van sde1 opgeef werkt het wel:
code:
1
2
| # mount -t vfat /dev/sde1 /media/sd # |
Kom dit nu omdat er door het "geheel" mounten van de sde gezien wordt dat er ineens wat aanhangt ofzo en dat ik daarna wel sde1 kan mounten ? Ik vraag me af of ik nu gewoon in de fstab /dev/sde zal mounten naar een map in de /mnt en dan maar een error in mijn logs, maar dit lijkt me wel te werken dan ook... misschien alleen niet wanneer er tijdens het booten geen kaart in zit.. want dan wordt de cardreader op sta slot ook gewoon naar sde gezet... geen oplossing dus.