Na een tijdje probleemen te hebben ondervonden met mijn pc (spontane freezes/herstarts) ben ik me wat meer gan verdiepen in wat de oorzaak kon zijn. Veel kunnen uitsluiten en van het weekend de fout gevonden.
In mijn pc zitten 3 reepjes 512mb kingston geheugen, nu heb ik ze overgeplaatst naar een familielid (ook met 3 reepjes 512 geheugen (wel ander merk)) en zijn geheugen er bij mij ingeprikt.
Sindsdien bij mij geen problemen meer gehad en familielid had last van "mijn problemen" terwijl hij hier nooit last van had.
Conclusie is dus dat er iets mis is met het geheugen. Om te kijken om welk reepje het ging heb ik ze allemaal één voor één getest met Memtest. Resultaat: na elk 3 uur gedraaid te hebben vindt het programma bij geen één een fout...
Ben een beetje radeloos... weet nu dat het geheugen het is maar welk reepje
Iemand die raadt weet?
In mijn pc zitten 3 reepjes 512mb kingston geheugen, nu heb ik ze overgeplaatst naar een familielid (ook met 3 reepjes 512 geheugen (wel ander merk)) en zijn geheugen er bij mij ingeprikt.
Sindsdien bij mij geen problemen meer gehad en familielid had last van "mijn problemen" terwijl hij hier nooit last van had.
Conclusie is dus dat er iets mis is met het geheugen. Om te kijken om welk reepje het ging heb ik ze allemaal één voor één getest met Memtest. Resultaat: na elk 3 uur gedraaid te hebben vindt het programma bij geen één een fout...
Ben een beetje radeloos... weet nu dat het geheugen het is maar welk reepje
Iemand die raadt weet?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Gegevens PC-configuratie: Behuizing: Antec Sonata 1 Voeding: Antec 380Watt TruePower Moederbord: MSI K7N2 Delta 2 Processor: AMD Athlon XP 3200+ (Artic Cooling cooler) Geheugen: 3x 512mb DDR 400 Kingston Value Ram (CAS: 3-3-3-8) Harde schijf: Maxtor DiamondMax Plus 9, 120GB (7200rpm, SATA, 8MB) Videokaart: Asus V9999GE 256mb (volledig unlocked) (inclusief Zalman VF700CU) DVD-rom: Lite-On 16x48x SOHD-167T DVD-brander: NEC ND-3550 Bij alles laatste drivers geïnstalleerd. |