Welk vervangent moederbord kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Ik heb hier een packardbell staan met een p4 erin en zoals met de meeste kant-en-klaar computers, een verot moederbord. Ik zou graag het moederbor willen verandere maar zou dus niet weten welke ik moet kopen voor de processor die er nu opzit. Ik heb even op de site gekeken van packarbell en die geeft aan dat het moederbord een socket mPGA 478B heeft. Er word verder geen info gegeven over de processor, kweet alleen dat het een 2.4ghz p4 is. Kan ik nou elk socket 478 moederbord eronder gooien of moet het echt specifiek dat socket zijn?

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:00

DropjesLover

Dit dus ->

in princiepe kan elk moederbord er in, zolang het maar een socket 478 is. wel moet je even kijken of je een moederbord hebt met een PCI express of een AGP aansluiting voor je videokaart. hoe oud is het geheel en wat voor een videokaart zit er in?

mijn persoonlijke ervaring is dat als je hele pc ouder is als 3 jaar dat je dan beter een geheel nieuwe kan kopen omdat:

als je een nieuw moederbord koopt je vaak voor een mobo moet gaan met AGP, verouderde techniek is.
een andere processor -> andere socket, zelfde socket is vaak verouderd
een nieuwe videokaart -> zelfde probleem
geheugen,DDR1 gaat er uit, DDR2 (of ff wachten op DDR3)

dus je zult bijna altijd uitkomen op een nieuw moederbord, videokaart, geheugen en processor...

offtopic vervangenD, let een beetje op je spelling, vooral in topictitels ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 01-05-2006 14:37 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Nou ik heb dus nog de processor en ik heb nog 512mb ddr2 over. Dit werd op de 1 of andere manier niet opgepakt door dit moederbord. Verder wordt deze computer niet echt intensief gebruikt voor games oid. Kwil dus gewoon een goedkoop moederbord kopen omdat degene die er nu opzit gewoon zuigt. En ik heb op dit moment wel wat geld over voor een nieuw mobo maar niet voor een hele set.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij past DDR2 niet op een socket 478 bord. Dacht dat alleen op socket 775 ging.
Correct me if i'm wrong

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:00

DropjesLover

Dit dus ->

heel simpel, je gaat dan gewoon naar de pricewatch - moederborden - socket 478 (of klik hier)

een beetje zelf zoeken kan ook he ;)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg, beetje eigen inzet met uitzoeken van wat er in je systeem zit mag je ook wel doen voor je een topic post...

Zie PMG FAQ (en verder gewoon die kast openmaken en logisch verstand gebruiken :z )

Verder:

GoT Huisregels

Je hoeft niet literair Nederlands te schrijven, maar je posts moeten niet pijnlijk zijn om te lezen, helaas is dat hier wel zo:

vervangent = vervangend
verot = verrot
moederbor = moederbord
verandere = veranderen
kweet = ik weet
kwil = ik wil

etc... etc...

[ Voor 44% gewijzigd door dion_b op 01-05-2006 18:23 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.