Toon posts:

Canon powershot A75 dood en krijg nu als vervanger een A520.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

mijn A75 is nu voor de vierde keer in reparatie bij Canon, voor het zelfde probleem. Ik wilde niet dat ie weer werd "gemaakt" want daar zijn ze de eerste 3 keer ook niet in geslaagd.

Nou is Canon zo "coulant" om mijn camera om te ruilen voor de A520.

Voorop gesteld, ik was super tevreden met de A75. Fotokleur in alle omstandigheden is voor mij perfect, en heb bijna alleen maar de auto functie gebruikt. Het enige nadeel wat ik in die 2 jaar ervaren heb is de lange tijd tussen knop indrukken en daadwerkelijk foto maken.

Na het lezen op de site hier, heb ik een aantal vraagjes over de A520 en de omruil van mijn oude camera.

- Ik lees dat de ruis behoorlijk groot is, maar t.o.v. wat? ik heb dit bij de a 75 nooit opgemerkt.
- Deze camera wordt niet meer gemaakt, maar als ie nou ook om wat voor reden dan ook kapot gaat, is ie dan nog wel te repareren?
- is dit een fair voorstel van Canon?
- wat zou een alternatoef voorstel van mij richting canon kunnen zijn? Ik vind eigenlijk dat ik iets meer kan verwachten voor een niet fatsoenlijk werkende camera. Ik heb al een keer een vakantie zonder camera moeten doorbrengen zonder mijn camera... .. ik moet allemaal nieuwe geheugen kaartjes kopen aangezien mijn oude niet meer te gebruiken zijn......

Bedankt voor de info.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

- Ik lees dat de ruis behoorlijk groot is, maar t.o.v. wat? ik heb dit bij de a 75 nooit opgemerkt.
Valt mee, het is een generatie nieuwer, dus gelijkwaardig danwel beter :)
- Deze camera wordt niet meer gemaakt, maar als ie nou ook om wat voor reden dan ook kapot gaat, is ie dan nog wel te repareren?
Jazeker, dat is Canon's probleem, niet het jouwe ;)
- is dit een fair voorstel van Canon?
Ja, de A520 is de vervanger van de A85, de A510 is de vervanger van de A75, dus idd een fair voorstel.
- wat zou een alternatoef voorstel van mij richting canon kunnen zijn? Ik vind eigenlijk dat ik iets meer kan verwachten voor een niet fatsoenlijk werkende camera. Ik heb al een keer een vakantie zonder camera moeten doorbrengen zonder mijn camera... .. ik moet allemaal nieuwe geheugen kaartjes kopen aangezien mijn oude niet meer te gebruiken zijn......
Iets meer verwachten? Zijn consumenten dan nooit meer tevreden? Canon vervangt jouw kapotte cam zonder verder gedoe met een redelijk recent model (1 jaar oud): ik zou niet zeuren als ik jou was, serieus :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Iets meer verwachten? Zijn consumenten dan nooit meer tevreden? Canon vervangt jouw kapotte cam zonder verder gedoe met een redelijk recent model (1 jaar oud): ik zou niet zeuren als ik jou was, serieus :)[/quote]

In zoverre verwacht ik meer, omdat ik 3 maal een reparatie van 180 euro heb moeten betalen en het ding nog steeds niet werkt.
Op de reparatie zelf zit maar 3 maanden garantie, dus trek je elke keer aan het kortste eind.....

Afgezien daarvan zijn de camera´s dus wel identiek?
Kan ik sneller een foto maken na het indrukken van de knop?

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 10:09

Res-q

Redder in nood?

Als je cam al 3x gerepareerd is aan hetzelfde euvel, én je hebt elke keer moeten betalen, had je naar mijn mening eerder aan de bel moeten trekken, want dat is gewoon absurd. Ik weet niet hoe oud je cam is, maar ik zou het iig niet hier op aan laten komen.

Desalniettemin is dit aanbod nog steeds heel redelijk, en het doet niets af aan het feit dat je al eerder hebt moeten betalen. Het alternatief is mijns insziens nogmaals laten repareren, maar ik denk dat je dit liever niet meer wilt :)

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Res-q schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:37:
Als je cam al 3x gerepareerd is aan hetzelfde euvel, én je hebt elke keer moeten betalen, had je naar mijn mening eerder aan de bel moeten trekken, want dat is gewoon absurd.
Met ^^.

Het lijkt me vrij aardig van Canon om je camera om te ruilen tegen een nieuwer model dat ook nog eens hoger staat in de rangorde (zie Remy).

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

sorry, maar ik kan niet geloven dat je het wel accepteerd dat je 3x180,- betaald voor het zelde probleem, maar wel gaat miepen over dat je "maar" een A520 krijgt. je hebt dus 540,- aan reparaties.

Ik denk niet dat je camera voor mei 2004 hebt aangeschaft, maar stel: dan heb je één jaar garantie dan kom je op mei 2005, dan drie reparaties met 3 maanden garantie..... nogmaals ik geloof je niet.

en als het dan toch echt zo is....

en vervangend toestel zou ook de A410 kunnen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 01-05-2006 19:02 ]

www.casarodriguillo.com

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 21:03
http://www.dpreview.com/reviews/canona520/

positieve review naar mijn mening :)

ik denk zeker niet dat je meer moet verwachten, ivm de dagwaarde van je camera. Ik zou deze kans pakken.
En als je iets beters wil dan zou je misschien tegen een kleine meerprijs in overleg met canon toch iets beters kunnen kopen...

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Even kijken, die A520 heeft in ieder geval een grotere 1/2.5" sensor, beter zoombereik en wat meer pixels. "Canon, bedankt" zou ik zeggen maar wellicht kan TS dat verhaal van 3 x € 180,- betaald hebben aan reparaties nog even nader toelichten?

Verwijderd

met ^^

en als je bang bent voor ruis moet je een A510 vragen, die heeft er aanmerkelijk minder last van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de camera in mei 2003 gekocht. Was toen net uit. Ja dat weet ik zeker, heb ik gisteren nagekeken op de factuur en ja het is ook zeker de A75.

Waarom zou ik niet elke keer € 180 betalen voor een reparatie? Is nog altijd goedkoper als een nieuwe camera kopen...

Maar even goed bedankt voor de reacties. De 520 is onderweg....

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Veel plezier ermee, je zal zeker niet teleurgesteld zijn hoor ;)

LinkedIn
Instagram

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 16:28
Remy schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:14:
Veel plezier ermee, je zal zeker niet teleurgesteld zijn hoor ;)
Helemaal mee eens!
Ik heb zelf een jaar de A510 gehad, en de kwaliteit is minstens even goed als de A75 van een maat van me.

Bijkomend voordeel: De A520 gebruikt maar 2 penlites, en doet daar net zo lang mee als die A75 met 4 penlites.

Veel succes met die camera.

Een ander ding: de A520 gebruikt SD kaartjes, de A75 CF, als ik me niet vergis... Ik denk dat je dus ook een kaartje moet gaan halen.
Pagina: 1