Toon posts:

Voeding van de Asus T2 deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs is mijn voeding (Delta dps200pb-138e) van 200 watt overleden, door een nog door mij onbekende oorzaak.

De pc (Asus T2 Deluxe) was nog geen anderhalf jaar, en er zit helaas geen garantie meer op.

Nu heb ik geïnformeerd naar een nieuwe voeding voor deze kast, en daar schrok ik toch
wel van.

Aangezien het model van de Asus T2, een matx voeding gebruikt, zijn die dingen in verhouding veel duurder dan de normale atx voedingen.

De voeding alleen al komt op 120 euro, en dat vind ik toch écht te gek.

ZIjn er ook alternatieven voor, om bijv. een normale atx voeding aan te sluiten op de T2 van Asus ?

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Een goede optie zou 2ehands in jouw geval zijn. :)
Als je technisch bent zou je een ATX voeding kunnen strippen naar mATX (lijkt me). Dit is echter geen gemakkelijke oplossing.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

nee kan niet, pcb van atx voeding is veel te groot ;) en een pcb zelf maken gaat denk ik net iets te ver.
Je kunt wel een gewone atx voeding gebruiken,maar dan heb je zon lelijke voeding naast je pc staan.

http://specs.tweak.to/16495

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
ik heb hier nog wel zon voedinkje liggen, ik denk een FSP van 150 watt

Out of the box? What box? There is no box.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:08

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb hier vier kleine voedinkjes liggen van Channel Well Technology, 235 watt zijn ze. Ik weet niet zeker of het micro-ATX is, ik kan zo gauw ook niet echt info over de dingen vinden. Model: CWT-235MDP12. Mocht je belangstelling hebben kan ik wel even vragen wat ze moeten kosten, ze zijn ooit eens verkeerd besteld en liggen al die tijd al in de weg hier :)

Hier stond een dode link.

• emeffert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 15:23
Wat dacht je van:
http://tweakers.net/pricewatch/104502

Gr Erik

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is de maat afwijkend; toch bedankt !

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2025

DrumandBass

Less is more!

Ha toevallig heb ik de zelfde kast. En ik had het probleem dat de voeding het niet meer (trok) 200 max.
Er is geen altenatief te krijgen omdat deze voeding speciaal voor de t2 serie wordt gemaakt.!
Maar ik heb een oplossing, ik weet niet of je een beetje kunt modden? Anders heb ik namelijk DE oplossing. :o
Ik ben nu op het werk maar ik zal vanavond wat pics uploaden. Ik heb in mijn kast een fullsize atx voeding geplaatst. Leg het straks wel verder uit.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2025

DrumandBass

Less is more!

Komt ie dan. Ik weet niet of je een beetje handig bent? Je moet de achterkant er gedeetelijk uit slijpen en de tweede 5.25 bay weg slijpen. Oftewel de garantie is op vakantie :P
Dan neem je van een oude systeemkast de backplate en deze maak je op maat voor de T2.
Afbeeldingslocatie: http://img433.imageshack.us/img433/4641/aangepast5sx.th.jpg

Rood is het voeding stuk, Geel het I/O gedeelte ,en Groen is gewoon een los stukje dat er ook is bij gelast.
Afbeeldingslocatie: http://img283.imageshack.us/img283/4678/dsci00113cd.th.jpg
Hier van de zijkant de onderste bay is ook weg anders paste het niet met het moederbord en de voeding.
Hoop dat je er wat aan hebt?! En laat je niet uit het veld jagen door mensen die meteen beginnen met "koop dan een grote kast" :Y)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Verwijderd

Topicstarter
DrumandBass schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:30:
Komt ie dan. Ik weet niet of je een beetje handig bent? Je moet de achterkant er gedeetelijk uit slijpen en de tweede 5.25 bay weg slijpen. Oftewel de garantie is op vakantie :P
Dan neem je van een oude systeemkast de backplate en deze maak je op maat voor de T2.
[afbeelding]

Rood is het voeding stuk, Geel het I/O gedeelte ,en Groen is gewoon een los stukje dat er ook is bij gelast.
[afbeelding]
Hier van de zijkant de onderste bay is ook weg anders paste het niet met het moederbord en de voeding.
Hoop dat je er wat aan hebt?! En laat je niet uit het veld jagen door mensen die meteen beginnen met "koop dan een grote kast" :Y)
Goeiendag.....hoe heb je het voor elkaar gekregen ?!
Echt een knap stukje werk; dat wel.

Dit gaat me toch iets te ver, als ik eerlijk ben.
Hoe is het met de airflow in de kast ?, of het geluidsniveau ?

Ik heb inmiddels van www.eynstein.nl begrepen, dat ze de losse voedingen gelukkig ook
los verkopen; geen Delta welleswaar, maar ze passen er wel in.

Maar ja, zit ik weer met een 200 w voeding.......

Wat zal ik eens gaan doen....toch maar een nieuwe kast, de boel gaan slijpen....of een "no problem" pc, zoals een Hp'tje of een Delletje 2e hands.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:08

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die wattages niet al te serieus nemen, vraag anders of je 'm terug mag brengen voor het geval 'ie te licht blijkt. Ik denk dat het wel mee zal vallen.

Anders heb ik nog wel een 235watt voor je :P

Hier stond een dode link.

Pagina: 1